Gå til innhold

Han klager så vanvittig mye på kjøringen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Bonito skrev:

Har du prøvd å nekte å kjøre han noe sted, og faktisk holdt det? Han burde jo være takknemlig og ikke oppført seg som en tosk.

Nei, jeg pleier ikke å nekte kjøring. Det samme som at han alltid hjelper meg med regninger eller andre ting. Vi hjelper hverandre når det passer. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg pleier ikke å nekte kjøring. Det samme som at han alltid hjelper meg med regninger eller andre ting. Vi hjelper hverandre når det passer. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Men du oppfører deg vel ikke ufint som takk for hjelpen slik han gjør? Nekt å kjør han så lenge han ikke kan ta seg sammen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si - du er ikke alene. Mannen min høres veldig ut som mannen din. Mannen min har lappen da, så jeg lar han ofte kjøre for å beholde stemningen i bilen. Det blir ofte krangling og sur og dårlig stemning når jeg sitter bak rattet. Tror dette med klaging på bilkjøring er en mannfolks-greie. Akkurat som om det er printet inn i deres DNA om at de er beste sjåfør og at de må følge ekstra godt med når en kvinne kjører bilen... Tviler på at dem klager på samme måte til kompisene deres.

Anonymkode: c5f6c...a94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri før fått negative tilbakemeldinger på kjøring, kun positive. Selv om jeg er kvinne så har jeg drevet noe med motorsport og mange har ment at jeg bør fortsette med det. For meg koster det for mye å drive med, men jeg har alltid likt å kjøre bil. 

Så blir jeg sammen med en veldig interessert fyr og kommentarene hagler. Jeg blir veldig usikker på meg selv og føler at han bare vil ha noe å ta meg på. Jeg klarer meg helt fint alene, men med han på biltur så kommer alt det negative. Jeg blir så usikker på meg selv at bilkjøringen i seg selv bare blir verre. 

Jeg har fortalt han at kritikk ikke gjør meg bedre så han har sluttet å si så mye. Nå kommer han heller med humoristiske kommentarer og kroppsspråk. 

Hvordan skal jeg komme over dette?

Anonymkode: 0b93c...6e5

Bli enig om å ikke kommentere hverandres kjøring. Hverken verbalt eller non verbalt. Ellers kan du parkere kjæresten nesten gang du også parkerer bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som han kritiserer deg av en slags kjønnsmessig, gammel vane. Tror ikke du er dårlig til å kjøre bil. Tror mer han vil at du skal være det og at det er fordommer eller utilstrekkelighet.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han mente at måten jeg reagerer på, av kommentarene hans, så må jeg til psykolog og jobbe med meg selv. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Øh, etter hva du skriver her, så er det vel han så bør gå til psyk.

Anonymkode: e024b...e27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vel bare bli vant til det, jeg har virkelig prøvd alt. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Har du skjelt ham ut? VIrkelig? Det er hans særhet. Give me a break. "Jeg kan ikke noe for det". Det er det verste jeg vet med folk når de unnskylder seg for å være rasshøl. Min kjæreste hadde ALDRI kommet unna med det. Nekt ham å sitte på.

Anonymkode: e024b...e27

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri før fått negative tilbakemeldinger på kjøring, kun positive. Selv om jeg er kvinne så har jeg drevet noe med motorsport og mange har ment at jeg bør fortsette med det. For meg koster det for mye å drive med, men jeg har alltid likt å kjøre bil. 

Så blir jeg sammen med en veldig interessert fyr og kommentarene hagler. Jeg blir veldig usikker på meg selv og føler at han bare vil ha noe å ta meg på. Jeg klarer meg helt fint alene, men med han på biltur så kommer alt det negative. Jeg blir så usikker på meg selv at bilkjøringen i seg selv bare blir verre. 

Jeg har fortalt han at kritikk ikke gjør meg bedre så han har sluttet å si så mye. Nå kommer han heller med humoristiske kommentarer og kroppsspråk. 

Hvordan skal jeg komme over dette?

Anonymkode: 0b93c...6e5

Når han kommer med en kommentar så stopper du bilen og ber han gå av. Ingen trenger besserwissere hengende over seg. De kan bruke bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si - du er ikke alene. Mannen min høres veldig ut som mannen din. Mannen min har lappen da, så jeg lar han ofte kjøre for å beholde stemningen i bilen. Det blir ofte krangling og sur og dårlig stemning når jeg sitter bak rattet. Tror dette med klaging på bilkjøring er en mannfolks-greie. Akkurat som om det er printet inn i deres DNA om at de er beste sjåfør og at de må følge ekstra godt med når en kvinne kjører bilen... Tviler på at dem klager på samme måte til kompisene deres.

Anonymkode: c5f6c...a94

Han her klager på alle, jeg har selv hørt det. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, det forklarer han ved hver eneste tur. Forrige biltur fikk jeg en lang tale om at hvis jeg hadde hatt oppkjøring nå så hadde jeg aldri bestått. Da jeg tok lappen måtte jeg hatt flaks, hadde 2 feil på teori og besto med glans i følge sensor. Han mener også at jeg trenger briller. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Høres veldig slitsomt ut, og ikke minst masete. Mulig dette over tid kan gjøre deg usikker over egne ferdigheter og det er ikke bra. En viktig del av det å være i et forhold er å bygge hverandre opp og ikke minst støtte hverandre. Denne personen virker noe usikker og prøver seg med en eller annen form for hersketeknikk. Forklar hva du tenker og forvent forbedring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han her klager på alle, jeg har selv hørt det. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Kompisene også? Merkelig oppførsel. Her virker det som at han har større problemer enn det du har. 

Synes svaret til en rett over her var veldig fin, bli enige om å ikke kritisere hverandre verbalt eller non verbalt hvis ikke så kan den andre ikke være passasjer.

Anonymkode: c5f6c...a94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sitter helst ikke på med noen. Tror ikke han kommer til å endre seg jeg heller. Det må være noe jeg kan gjøre for å takle det bedre. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Det eneste du kan gjøre som vil være effektivt, er å slutte å la ham sitte på. La ham gå, ta buss, taxi eller hva han selv velger. 

Men det vil du ikke, du har mange unnskyldninger for at du MÅ kjøre ham. Ok, ditt valg, men da har du tatt et aktivt valg. Du vil kjøre ham og la ham fortsette å bryte deg ned mht. bilkjøringen din. 

Liker du å kjøre bil?  I så fall holder han på å ta det fra deg. Du vil ende opp med å bli mer og mer usikker på deg selv som sjåfør, og kjøre mindre og mindre. Du sier at du kjører mye bedre og avslappet når han ikke er i bilen, vel, det vil ikke vare lenge før du merker usikkerheten også når han ikke er i bilen. Han har nemlig plantet et frø i deg, og du lar det vokse. Du vanner det ved å la ham fortsette. Og slik vinner han, han får rett, du ender opp med å ikke være en god sjåfør. 

Da vil du enten tro på hans versjon og mistro deg selv og dine evner, eller du vil begynne å forakte ham. Forakte den mannen han er som må trykke ned kvinnen han elsker og som han skulle støtte og løfte opp istedet for å trykke ned. 

Hvorfor gjør han dette?  Jo, fordi du lar ham gjøre det. Han trenger å trykke deg ned for å føle seg bedre selv, og du lar ham gjøre det. 

Du ser av svarene du har fått at de fleste ikke hadde funnet seg i dette, de ville satt ned foten og nektet å kjøre ham rundt.  

Jeg er også kvinne og elsker å kjøre bil, og jeg vet at jeg er dyktig til det. Jeg ville aldri latt noen mann ta fra meg gleden ved å kjøre bil, aldri! 

Anonymkode: c50b5...e00

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kan og være sånn, j**** irriterende! 

Nå i det siste har jeg begynt å kalle han for 'Nagivator 2.0 edition' og legger ut i det vide og det brede om tilleggsutstyret 2.0 kommer med, som gestikulering, variasjon i stemmeleie, samt økt ordforråd.. Han blir faktisk flau og gir seg 😝 har du prøvd den vinkelen? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han her klager på alle, jeg har selv hørt det. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Du kan jo hjelpe ham med alt annet unntatt kjøring frem til han skjerper seg. Greit at dere hjelper hverandre, mendu har ikke prøvd alt før du har nektet ham kjøre.

Anonymkode: e024b...e27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det så er det slik han er. Jeg må lære å takle det. Ingen får stoppet noen fra å være den de er, med mindre de vil endre seg selv. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Unnskyld meg, men dette her er bare for dumt. Han er et rasshøl av en annen verden mot deg, og du fortjener det ikke på en flekk. Men du fremstår virkelig som en av de mest tafatte dørmattene jeg har sett så lenge jeg har vært på KG. Og jeg har vært her siden 2007. 

Hvor i svarte er selvrespekten din? 

Anonymkode: f18b3...8b0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri før fått negative tilbakemeldinger på kjøring, kun positive. Selv om jeg er kvinne så har jeg drevet noe med motorsport og mange har ment at jeg bør fortsette med det. For meg koster det for mye å drive med, men jeg har alltid likt å kjøre bil. 

Så blir jeg sammen med en veldig interessert fyr og kommentarene hagler. Jeg blir veldig usikker på meg selv og føler at han bare vil ha noe å ta meg på. Jeg klarer meg helt fint alene, men med han på biltur så kommer alt det negative. Jeg blir så usikker på meg selv at bilkjøringen i seg selv bare blir verre. 

Jeg har fortalt han at kritikk ikke gjør meg bedre så han har sluttet å si så mye. Nå kommer han heller med humoristiske kommentarer og kroppsspråk. 

Hvordan skal jeg komme over dette?

Anonymkode: 0b93c...6e5

Spesiell type Har han jobb og interesser så ellers? En hobby? Virker understimulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om vi skal på besøk til familie så må vi kjøre bil og da må jeg kjøre. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hender jo at barna vil møte hans familie også da. Dette er ikke kun meg og han. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Altså - DU tar hans ansvar. Det er faktisk IKKE ditt ansvar at han eller hans barn vil møte HANS familie,

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må vel bare bli vant til det, jeg har virkelig prøvd alt. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg gråter, blir sint, gråter resten av dagen, kjefter i 3 dager. Så er det ingen endring. Så går det en uke, maks, også er kommentarene tilbake. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sitter helst ikke på med noen. Tror ikke han kommer til å endre seg jeg heller. Det må være noe jeg kan gjøre for å takle det bedre. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det så er det slik han er. Jeg må lære å takle det. Ingen får stoppet noen fra å være den de er, med mindre de vil endre seg selv. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Igjen - DU må lære deg å takle det....... Hvorfor allverden tror du at det er ditt ansvar at han er et rasshøl og en kødd når han er passasjer? Hvorfor må DU lære deg å takle det? 

Det er da vel for svarte HANS problem at han ikke kan oppføre seg? Og du sier han driver sånn - iallfall i noen grad overfor andre og - og ALLE finner seg i det?!? Tviler sterkt på det, venner finner seg ikke i sånt. 

Hvis du ikke vil ende med at du aldri kjører, verken med eller uten han, så NEKTER du å kjøre han framover. Du gir han bare beskjed om at så lenge han ikke kan oppføre seg som folk så kjører ikke du han og han får heller ikke sitte på. Du må selvsagt gjøre dette over tid, han tror jo, blant annet fordi du hele tiden gir deg og lar deg kue, at han kan oppføre seg som han vil, uten konsekvenser. Du må også være villig til å si til andre - foreldre/venner at han kommer ikke/kommer senere, fordi han er umulig å ha som passasjer. Gjør du begge disse tingene over tid, så tror jeg nok at hans «særegenhet - som bare er sånn og du bare må akseptere» Forsvinner. Fordi han da ser at flere enn du mener at dette er fullstendig uakseptabel oppførsel. 

Men som også andre har sagt - ditt valg. Hvis du vil være dørmatte, så fortsetter du som nå, og ingenting endrer seg. Bortsett fra at du ender med å ikke lenger kunne kjøre bil, en aktivitet jeg skjønner at du egentlig liker og gjerne vil drive med. Men for all del, mannen må jo bare være som han er - det er jo du som må endre deg....(og det er det, men ikke på den måten som du selv tror/mener....(

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med det drittpreiket så kan han ikke forvente å sitte på hverken med deg eller andre! Til han klarer å oppføre seg, så kan han ta buss/taxi eller holde seg hjemme. Og hvis han har sånn peiling på bilkjøring, hvorfor klarer han ikke å beholde lappen da?

Tenk hvis du skulle fortelle han hvor elendig han er på økonomi hver gang han hjalp deg med regningene? Fortalt at det er et under at han ikke måtte gå første klasse på ny, han kan jo knapt regne sammen 2 og 2... Tror du han hadde giddet å hjelpe deg mer da?

Jeg tror ikke han hadde godtatt slik oppførsel, og det bør ikke du heller!

 

Anonymkode: 83213...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri før fått negative tilbakemeldinger på kjøring, kun positive. Selv om jeg er kvinne så har jeg drevet noe med motorsport og mange har ment at jeg bør fortsette med det. For meg koster det for mye å drive med, men jeg har alltid likt å kjøre bil. 

Så blir jeg sammen med en veldig interessert fyr og kommentarene hagler. Jeg blir veldig usikker på meg selv og føler at han bare vil ha noe å ta meg på. Jeg klarer meg helt fint alene, men med han på biltur så kommer alt det negative. Jeg blir så usikker på meg selv at bilkjøringen i seg selv bare blir verre. 

Jeg har fortalt han at kritikk ikke gjør meg bedre så han har sluttet å si så mye. Nå kommer han heller med humoristiske kommentarer og kroppsspråk. 

Hvordan skal jeg komme over dette?

Anonymkode: 0b93c...6e5

Nekt han sex til han slutter med det.

Anonymkode: 95b36...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Har lest flere av dine kommentarer her og må bare si at dette får alle alarmklokker til å ringe. 
det du beskriver er jo psykisk vold! 
At han bryter deg ned på denne måten er uhørt. Han må jo være psykopat for å være så ufølsom og direkte slem. 
 

Har en sterk mistanke om at han også dominerer deg på flere andre områder. 
 

og hva med den dagen han utøver psykisk vold mot barna deres?? 
For tro meg- det gjør han!! 
snakker dessverre av erfaring 😖 

Bryt med ham før han greier å ødelegge deg helt. Det blir nemlig bare vanskeligere å gå jo mer nedbrutt du blir... 

lykke til ❤️

 

 

Anonymkode: dd3bc...c3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i hvert fall 4 sider med råd og jeg har prøvd ut alle de rådene. Jeg vet at jeg ikke vil kvitte meg med mannen og da nå jeg bare bli sterkere selv

Anonymkode: 0b93c...6e5

Du har jo ikke det, det hyppigeste rådet er å nekte å kjøre med ham i bilen før han slutter å hakke på deg. Men det vil du ikke.

Neivel, da får du bare fortsette å bli psykisk brutt ned av det rasshølet da. Makan til tafatt dame. Jeg blir provosert over folk som surver og klager over et problem, men så ikke er villig til å gjøre noe for å løse det. For nei, du MÅ ikke kjøre ham. Han kan gå, sykle, ta taxi, eller be noen andre hente ham. Så lenge han ikke har lappen får familien hans besøke dere i stedet, eller så får en av foreldrene hans hente ham. Den eneste reelle løsningen er å sette foten ned, men du vil visst bare ha en magisk «sånn lærer du deg å tåle psykisk mishandling»-oppskrift.


Du høres ut som typen som hadde unnskyldt ham og funnet på unnskyldninger for å ikke gå fra ham om han hadde begynt å slå deg også. Ta deg sammen! 

Anonymkode: 1982e...fc9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...