Gå til innhold

Han klager så vanvittig mye på kjøringen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri før fått negative tilbakemeldinger på kjøring, kun positive. Selv om jeg er kvinne så har jeg drevet noe med motorsport og mange har ment at jeg bør fortsette med det. For meg koster det for mye å drive med, men jeg har alltid likt å kjøre bil. 

Så blir jeg sammen med en veldig interessert fyr og kommentarene hagler. Jeg blir veldig usikker på meg selv og føler at han bare vil ha noe å ta meg på. Jeg klarer meg helt fint alene, men med han på biltur så kommer alt det negative. Jeg blir så usikker på meg selv at bilkjøringen i seg selv bare blir verre. 

Jeg har fortalt han at kritikk ikke gjør meg bedre så han har sluttet å si så mye. Nå kommer han heller med humoristiske kommentarer og kroppsspråk. 

Hvordan skal jeg komme over dette?

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be ham enten forklare hva som er så hakkende gale med kjøringen din, eller holde kjeft. 

Tror mange mannfolk har lett for å kommentere på slike ting uten at de tenker så mye over det. Min kan også komme med en del vitser om kjøringen min. Da får han beskjed om å enten slutte, eller gå ut av bilen. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritiser ALT han gjør (feks under matlaging) 

Anonymkode: e9002...74b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rains of castamere skrev:

Be ham enten forklare hva som er så hakkende gale med kjøringen din, eller holde kjeft. 

Tror mange mannfolk har lett for å kommentere på slike ting uten at de tenker så mye over det. Min kan også komme med en del vitser om kjøringen min. Da får han beskjed om å enten slutte, eller gå ut av bilen. 

Å, det forklarer han ved hver eneste tur. Forrige biltur fikk jeg en lang tale om at hvis jeg hadde hatt oppkjøring nå så hadde jeg aldri bestått. Da jeg tok lappen måtte jeg hatt flaks, hadde 2 feil på teori og besto med glans i følge sensor. Han mener også at jeg trenger briller. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å, det forklarer han ved hver eneste tur. Forrige biltur fikk jeg en lang tale om at hvis jeg hadde hatt oppkjøring nå så hadde jeg aldri bestått. Da jeg tok lappen måtte jeg hatt flaks, hadde 2 feil på teori og besto med glans i følge sensor. Han mener også at jeg trenger briller. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Og hvorfor er du sammen med ham?

Anonymkode: c8f22...bc9

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, det forklarer han ved hver eneste tur. Forrige biltur fikk jeg en lang tale om at hvis jeg hadde hatt oppkjøring nå så hadde jeg aldri bestått. Da jeg tok lappen måtte jeg hatt flaks, hadde 2 feil på teori og besto med glans i følge sensor. Han mener også at jeg trenger briller. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Uten å ha sett kjøringen din; fyren høres ut som en idiot. Er han grei ellers...? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min pleide å komme med humoristiske kommentarer om kvinner bak rattet. Til slutt sa jeg at jeg blir så nervøs og får så dårlig selvtillit når du sier slikt. Jeg tør nesten ikke kjøre når du kommer med kommentar på kjøringen hele tiden. Han sa han ikke mente det slik, og at han bare skulle tulle. Nå er alt i ordren. 😊

Anonymkode: 27e68...613

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Be han holde kjeft eller gå ut av bilen

2) Finn deg en mann som kan gi konstruktiv kritikk der det faktisk er nødvendig

Anonymkode: f3c4b...c6c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bremser ned for noe som ligger i veien så er jeg bestemor. Hvis jeg ikke bremser ned er jeg blind. Hvis jeg ikke kaster meg ut i kryss så er jeg bestemor, om jeg gjør det så får jeg høre at jeg har null kontroll. Så i 50 sone og det er en bil som kommer et stykke unna før en fartshump så får jeg tilsnakk for å ikke kjøre. Mens andre ganger kommenterer han at det kommer bil og jeg må vente. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rains of castamere skrev:

Uten å ha sett kjøringen din; fyren høres ut som en idiot. Er han grei ellers...? 

Han er grei ellers, litt dominerende, men ikke ufin. Han mener selv at han kommenterer alle sin kjøring, det er hans særhet mener han. Det er bare at det går jo mest utover den som bor med han. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg bremser ned for noe som ligger i veien så er jeg bestemor. Hvis jeg ikke bremser ned er jeg blind. Hvis jeg ikke kaster meg ut i kryss så er jeg bestemor, om jeg gjør det så får jeg høre at jeg har null kontroll. Så i 50 sone og det er en bil som kommer et stykke unna før en fartshump så får jeg tilsnakk for å ikke kjøre. Mens andre ganger kommenterer han at det kommer bil og jeg må vente. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Bare stopp på en busslomme og si at han kan ta neste buss. 

Anonymkode: 42d56...9c3

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min pleide å komme med humoristiske kommentarer om kvinner bak rattet. Til slutt sa jeg at jeg blir så nervøs og får så dårlig selvtillit når du sier slikt. Jeg tør nesten ikke kjøre når du kommer med kommentar på kjøringen hele tiden. Han sa han ikke mente det slik, og at han bare skulle tulle. Nå er alt i ordren. 😊

Anonymkode: 27e68...613

Har fortalt han at jeg blir ekstremt usikker så fort han er i bilen. Siste turen begynte jeg å gråte av kommentarene hans. Da fikk jeg høre at han hatet den siden ved meg. Jeg går i selvhat av kommentarene hans. 

Han har fått høre at kommentarene hans gjør meg usikker, i ca 1 år nå. Det hjelper ikke. Jeg må kjøre som han for at det skal gå bort, virker det som.

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kaset han ut av bilen og sagt at det er jeg som kjører og ikke han . Og om han ikke holdt kjeft under kjøringen, så fikk han gå! Uten diskusjon! Får da være måte på!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare stopp på en busslomme og si at han kan ta neste buss. 

Anonymkode: 42d56...9c3

Da hadde jeg fått massiv kjeft og fått høre at jeg ikke tåler noe og må skjerpe meg. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mysticgirl skrev:

Hadde kaset han ut av bilen og sagt at det er jeg som kjører og ikke han . Og om han ikke holdt kjeft under kjøringen, så fikk han gå! Uten diskusjon! Får da være måte på!

Da kan det hende han holder kjeft, men kroppsspråket hans lyser. Han holder seg fast og lager lyder så fort jeg gjør noe som helst. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at måten jeg reagerer på, av kommentarene hans, så må jeg til psykolog og jobbe med meg selv. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg fått massiv kjeft og fått høre at jeg ikke tåler noe og må skjerpe meg. 

Anonymkode: 0b93c...6e5

So what?

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cordelia skrev:

So what?

 

Dvs, ingenting hjelper. Jeg får ikke gjort noe for å få mindre kritikk.

Anonymkode: 0b93c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Opplevde det med en eks som var lidenskapelig opptatt av biler. Jeg vet jeg er en ok sjåfør, og jeg kjører pent, men kan gasse på på motorveien. Jeg elsker å kjøre E6  🙂

Han klagde noe veldig på tur hjem fra byen hvor jeg hadde hentet ham. 3 mil fra der vi bodde. Tilslutt svingte jeg inn på en busslomme og ba han pelle seg ut. Det gjorde han ikke, men j eg ble stående et kvarter og sa at ett ord til, og jeg ville gjøre det samme.

Hiv han ut av bilen. Han stresser deg, og det er farlig i trafikken faktisk. For en gjøk. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære deg å kjøre bil da, vet du.

Anonymkode: 9e73a...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...