Gå til innhold

Hører du fortsatt på CD, ser du fortsatt på DVD? Kjøper du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.5.2020 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sieralt. Lurer på hva folks vaner er i dag. Ser det ligger en god del CD'er og DVD'er på finn.no og qxl.no.

Jeg har både cd-spiller og dvd-spiller her, og tenkte det kunne v'rt greit å ta med til hytta hvor man ikke har netflix osv. Men tenkte også på å selv legge ut for salg eller gi bort. Men vil folk kjøpe? Vil folk ha i det hele tatt? (gratis?)

Det er jo et trist kapittel på en måte, å sitte med så mye som hadde så stor verdi før, og som plutselig ikke er i bruk lengre. Det går jo nesten ikke an å få kjøpt spillere lengre.

Jeg må liksom enten ta et valg om å få bort alt, eller ta vare på spillere og noen plater som betyr noe, men da blir man gjerne sittende med mange.

 

 

Hører du fortsatt på lydbok og musikk på CD og ser du filmer, konserter og annet på DVD?

 

Anonymkode: 5b29e...319

Jeg har 822 titler i mitt fysiske filmbibliotek. Jeg ser fortsatt på dem, kjøpte nylig en 4K bluray spiller og alle Star Wars filmene i 4k. Jeg kommer til å fortsette å bygge ut biblioteket mitt frem til den dagen de ikke selges lengre, den dagen vil jeg være veldig lei meg :( 

Ser nå at du kanskje bare spør om DVD, og ikke de nyere generasjonene med blu-ray.

Jeg har også et hav av DVDer, begynte å samle på filmer for en god stund siden, når det kun var DVD. Nei jeg kjøper ikke DVD lengre, men det er siden jeg liker god kvalitet, og blu-ray har bedre kvalitet.

Og det at de ikke selger spillere lengre. De selger kanskje ikke eksklusivt DVD spillere lengre, men du kan fint spille av DVDer på en blu-ray spiller (de selges det enda flere av og lages nye av), og da kan du fortsette å kjøpe nye filmer i en bedre kvalitet :) 

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper ikke så mange CD'er lenger, men har ca. 1500 stk. Og de blir beholdt. Har ca 1000 DVD/BluRay, kjøper fortsatt en god del BR.

Anonymkode: 4ea25...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på begge spørsmål. Kjøper ikke engang musikkfiler på iTunes lenger. Film? Kun strømming pr. Netflix. Musikk? Strømming og nedlastede spillelister på Spotify.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hører på CD, Ja jeg ser på DVD og ja jeg kjøper både CD og DVD/Blu-ray 

Jeg har også Netflix og HBO Nordic.

Grunnen til at jeg fremdels kjøper og har CD og DVD er fordi jeg har lyst å ha det,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kasse dvd'er på loftet, som jeg har tenkt å rote gjennom og se gamle gode filmer igjen (om jeg finner noen jeg føler for å se på nytt). Jeg vet jeg har "Casablanca" der oppe et sted, den må jeg bare se på nytt! Men jeg kommer nok til å rydde i kassen og legge ut gis-bort-annonse på dem eller rett og slett gjøre kort prosess og bare kaste de jeg ikke vil ha lenger. De er jo ikke verdt noenting.

Nede i stua har jeg en hylle med filmer og serier jeg liker, noen dvd'er og noen Bluray, og som jeg sannsynligvis vil se på nytt. Men samleboksen med "Friends" har jeg liten eller ingen bruk for, ettersom den ligger på Netflix. Men jeg har samleboksen med "Frasier" også, og den skal jeg se på nytt - knallbra serie!

I tillegg ligger det en del filmer av type britisk drama i dvd-hyllen, sånne som jeg ikke finner på Netflix etc. Jeg har bare Netflix og HBO NOrdic av strømmetjenester. Gidder ikke betale for mer.

Musikk-cd'er er det mange år siden sist jeg kjøpte, kan ikke huske sist. Må være ti år minst.

EDIT;

det er TO kasser med dvd'er på loftet. Den ene er min, og den andre inneholder barnefilmer min sønn så på som liten. Mummitrollet og Thomas-toget og sånt noe. Det er jo bare å hive egentlig, men litt sentimental...

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper (barnefilmer) dvd omtrent kun på loppemarked, bruker av og til cd i bilen. Men går faktisk mest i radio, blåtann eller usb der.

Ser lite film jeg selv som voksen, men da finner jeg de på viaplay eller netflix. Orker ikke å ha fysiske ting i hjemme når det ikke er behov for det. Jeg er verken lyd- eller bildeentusiast og merker ingen forskjell hvilket format som spilles av.

Anonymkode: b2efc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd og dvd er det mange år siden jeg har brukt. Har kvittet meg med omtrent alt. Har fortsatt spiller, men den blir ikke brukt. Havner nok på røysa snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 bruker av og til cd i bilen.

Anonymkode: b2efc...840

Legger til at de cdene som er i bilen, er hjemmebrente.

Anonymkode: b2efc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke en eneste CD eller DVD/BR. Film ser jeg på TV, Netflix, Viaplay o.l

Musikk hører jeg på via Spotify som jeg har hatt siden 2010 eller noe. Er 25 år.

Anonymkode: dccb3...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både CD er og LPer og kjøoer fortsatt begge deler. Jeg syns det er koselig å gå i hylla og velge meg et album. Blir ikke det samme å scrolle nedover spotify liksom. 

Anonymkode: 58276...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvd kjøper jeg jevnlig, rett og slett fordi det er en hel del som ikke kan streames. Og man slipper å ergre seg når innhold plutselig blir borte fra f.eks Netflix. Dvd'ene mine ser jeg på omtrent hver dag. ;) 

Jeg har flere tusen dvd'er. 

Leste faktisk et sted at flere har begynt å kjøpe dvd'er igjen fordi streamingtjenestene, som egentlig er en veldig god idé, har fått folk til å gå tilbake. Grunnen er at når det blir så mange tjenester, og disse blir fragmenterte, er det billigere å kjøpe en dvd enn å betale for 5 ulike streamingtjenester.

Skal sies, jeg abonnerer på streamingtjenester også, men må ærlig innrømme at jeg vurderer å kutte ut en del av dem. Det er frustrerende når noen sesonger ligger på ett sted, og andre sesonger et annet sted. Eller at innhold blir kuttet ut.

Cd'er har jeg, men hører ikke så ofte på dem, skal sies.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dvd og til og med VHS ser jeg på på hytta 😊 CD-er hender en sjelden gang jeg setter på i bilen om jeg er lei av Spotify-listene 😄 

Anonymkode: 36cc5...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på blurays. Film er en hobby for oss, og da er det verdt å betale for å ha dem fysisk. Bilde og lyd er i en helt annen liga enn på Netflix, og noen streamingtjenester både komprimerer og cropper bildet. Man får aldri extended edition eller editors cut på streamingtjenester heller, og med 5:1 høyttalere er lydopplevelsen bedre med bluray også. Vi kjøper helst gamle filmer, blir veldig glad om de finnes i Criterion collection for europeiske spillere 😍

Det samme gjelder ikke musikk, det har jeg ikke peiling på. Der hører jeg bare på discover weekly på Spotify, vet sjeldent hva artisten heter. Men ingen får bruke min Spotify, for det ødelegger algoritmen 😆

 

Anonymkode: ab3e2...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører aldri på cd'er lenger. 

Det vi ikke finnes på streaming, kjøper vi fremdeles på dvd/blueray. 

Anonymkode: f6ec5...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CD for å spe på med det som mangler på Spotify, i tillegg til at jeg kun kan spille cd'er i bilen min. Ser lite film, så har ikke så mye streaming abonnement, kun prime video for øyeblikket, så hvis jeg skal se en film leier jeg på nett, kjøper dvd, eller låner fra biblioteket, bruker ps4 til å se filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.   Og til og med LP'er kjøper jeg fortsatt.     

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.5.2020 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Ja, overskriften sieralt. Lurer på hva folks vaner er i dag. Ser det ligger en god del CD'er og DVD'er på finn.no og qxl.no.

Jeg har både cd-spiller og dvd-spiller her, og tenkte det kunne v'rt greit å ta med til hytta hvor man ikke har netflix osv. Men tenkte også på å selv legge ut for salg eller gi bort. Men vil folk kjøpe? Vil folk ha i det hele tatt? (gratis?)

Det er jo et trist kapittel på en måte, å sitte med så mye som hadde så stor verdi før, og som plutselig ikke er i bruk lengre. Det går jo nesten ikke an å få kjøpt spillere lengre.

Jeg må liksom enten ta et valg om å få bort alt, eller ta vare på spillere og noen plater som betyr noe, men da blir man gjerne sittende med mange.

 

 

Hører du fortsatt på lydbok og musikk på CD og ser du filmer, konserter og annet på DVD?

 

Anonymkode: 5b29e...319

Jepp,  alt sammen.. mest barna som bruker det da, men ja cd,lydbok og filmer blir flittig brukt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tvsignal på hytta, så kjøper DVD nå og da. Jeg har ikke sett en CD til salgs på det jeg kan huske, har ikke DAB så jeg har tittet. Kjøpt LP da, men av naturlige årsaker blir de ikke brukt i bilen.

Anonymkode: c5c80...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Nei, det gjør jeg ikke. Når jeg har alt tilgjengelig på nett så ser jeg ikke behovet. Kunne sikkert kjøpt det om det var eneste mulighet, men sånn generelt kjøper jeg det ikke. 

Eneste jeg kan kjøpe er lp-plater, men har ikke platespiller for øyeblikket så blir lite akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye musikk som ikke finnes på Spotify. Antar 1/3 av det som finnes i min platesamling ikke finnes på Spotify.

Anonymkode: 4ea25...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...