Jump to content
AnonymBruker

Hører du fortsatt på CD, ser du fortsatt på DVD? Kjøper du?

Recommended Posts

AnonymBruker

Ja, overskriften sieralt. Lurer på hva folks vaner er i dag. Ser det ligger en god del CD'er og DVD'er på finn.no og qxl.no.

Jeg har både cd-spiller og dvd-spiller her, og tenkte det kunne v'rt greit å ta med til hytta hvor man ikke har netflix osv. Men tenkte også på å selv legge ut for salg eller gi bort. Men vil folk kjøpe? Vil folk ha i det hele tatt? (gratis?)

Det er jo et trist kapittel på en måte, å sitte med så mye som hadde så stor verdi før, og som plutselig ikke er i bruk lengre. Det går jo nesten ikke an å få kjøpt spillere lengre.

Jeg må liksom enten ta et valg om å få bort alt, eller ta vare på spillere og noen plater som betyr noe, men da blir man gjerne sittende med mange.

Hører du fortsatt på lydbok og musikk på CD og ser du filmer, konserter og annet på DVD?

Anonymkode: 5b29e...319

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen tegnsettingsfeil og skrivefeil håper jeg dere tåler, skrev litt fort der ja. :)

Anonymkode: 5b29e...319

AnonymBruker

Bruker CD i bilen som ikke har DAB.

Anonymkode: b4164...e20

Cordelia

Iblant så! Har ikke hjerte til å kvitte meg med CD samlinga. Har bare mobilt bredbånd, så mulighetene til å streame er litt begrenset. Så de få gangene jeg ser film utenom tv, så er det gjennom DVD.

Cordelia

Brukte og forresten CD spiller i bilen, men den er for tiden ute av funksjon.

AnonymBruker

Jeg rydda nettopp i et rom der jeg hadde masse dvder og ga bort nesten absolutt alt til veldedighet. Orka seriøst ikke å legge det ut på Finn.

Kasta det meste av cder med mindre det har affeksjonsverdi (feks singelsamlinger). Av dvder tok jeg vare på bokssett og det som har affeksjonsverdi der også. Gjorde det mest av plasshensyn. Har kjøpt en liten og lett dvd-spiller og har cd-spiller som også er ganske ny (spiller DAB også). Men jeg hører svært sjelden på musikk, og blir til at jeg streamer serier, så det var mer at jeg ikke så behovet enn at jeg tenkte det var umoderne eller noe.

Anonymkode: 79a99...daf

Annonse

AnonymBruker

Brukte CD i bilen (som ikke hadde DAB) frem til jeg solgte den i fjor. Kjøper av og til Bluray, ikke DVD. Noen ting er verd å ha tilgjengelig, men har kanskje 20 bluray/dvd :)

Anonymkode: 81c17...139

stan

Kjøper DVDer på tilbud for å se på hytta. Der er det ikke TV-signal. 

CDer er det lenge siden jeg har kjøpt. 

LPer derimot kjøper jeg av og til. Mest fordi coveret er fint. Så ser jeg på coveret og hører på musikken via mobilen. 

AnonymBruker

Kjøper fortsatt dvd'er og cd'er, ofte mye bra bonusmateriall på dvd. Cd'er kjøper jeg mest hvis de har samlerverdi (for meg). Hvis det er fine bilder i coveret, tekster etc.

Anonymkode: f30d3...f19

tussi84

Cd har jeg vel ikke spilt på flere år, DVD eller blue Ray spiller jeg med jevne mellom rom. Har også kombispiller med DVD og vhs, og kan ta opp fra tv til DVD om jeg vil. Gjort det en del ganger. VHS spilleren har ikke vært i bruk noe særlig..kun de gangene jeg har kopiert fra vhs til DVD.

AnonymBruker

Hører på CD-ene mine en gang i blant, men har ikke kjøpt en siden 2010. Tror siste album jeg kjøpte var Ellie Gouldings debutalbum. Har også en mappe med brenne-CDer, lagde dusinvis av dem da jeg var fjortis. Mye dritt, men morsomt å mimre. 

Av en eller annen grunn har jeg aldri høytaler til telefonen, føler jeg har kjøpt så mange sånne små, og så forsvinner de. Så CDspiller blir eneste løsning. 

Vi havna plutselig i karantene da vi var nyinnflyttet og uten wifi, så da var det å låne dvder fra familie. Hender jeg kjøper noen på bruktbutikker, om jeg ser en god gammal en. Men jeg donerer de alltid tilbake igjen😂

Anonymkode: ac738...b6a

AnonymBruker

Kjøper sjelden CD og aldri DVD, men BD iblant.

Anonymkode: 9baef...4c9

DeLorean

Ja, jeg kjøper jevnlig. Alt skal være fysisk. Punktum. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg samler på DVDer av gamle filmklassikere fra 1920-1990 ca 🙂 ser ofte på dem. Jeg spiller også MYE CD. Har mange plater og spiller ofte i bilen siden jeg ikke har bluetooth eller AUX-inngang i bilen. 

Anonymkode: 92500...d9d

Equinox

Jeg kjøper veldig lite cd`er nå om dagen, det går mest i å høre på de jeg har i tillegg til youtube og endel mp3.

Filmer derimot er noe annet, der kjøper jeg primært blu ray og endel dvd`er av de filmene jeg liker mest eller er interessert i.

Filminteressen min er såpass vid så jeg stoler ikke på tilgjenngeligheten via streaming mtp rettigheter osv til at det er ett  alternativ for meg. Dessuten foretrekker jeg en fysisk samling uansett.

AnonymBruker

Hadde en samling på omtrent 500 DVD-er. De pakket jeg bort i pappesker og satt på loftet i 2014.

Nå går det i 100% digitalt. Film, musikk, serier, spill. Ja, alt egentlig.

Veldig lettvint, men merker at bilde- og lydkvaliteten har gått drastisk ned.

Anonymkode: 4f03e...d49

AnonymBruker

Kjøper det meste, men om det er noe jeg virkelig ser frem til, som en storfilm eller lignende, så må jeg piratkopiere for å få god nok kvalitet på bilde og lyd. Synd, men sant.

Anonymkode: 4f03e...d49

PallePalle

Nei absolutt ikke. Eier ikke en eneste cd eller dvd

Ze.Xhx

Kjøper Blu-ray-filmer for å få bedre lyd enn 5.1. Jeg har Dolby Atmos oppsett hjemme, og må nesten bruke det også ☺️ 

AnonymBruker

Den store fordelen ved å ha ting i fysisk format, er at man ikke er prisgitt streamingtjenestenes syn på hva som ikke er tilstrekkelig politisk korrekt, og må sensureres bort.

Nå fjernes komiserien Little Britain fra blant annet Netflix.

‎Lurer på hvor lang tid det tar før man også går løs på Blackadder og andre klassiske serier i disse lettkrenkede tider der humor er blitt fy-og-fy; man kan jo krenke noen.

Lenge leve det fysiske formatet - har man kjøpt en CD eller DVD, kan man være trygg på at den ligger i hylla også neste dag, uten å bli fjernet som følge av politisk korrekt sensur.

Anonymkode: 5d802...63d