Gå til innhold

Typen er ekkel og tar ikke vare på seg selv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som er litt merkelig er at resten av familien hans er helt annerledes, uten disse grisete vanene.

Jeg har bedt han slutte å slafse og å ta bedre vare på seg selv. Han blir da "jentesur".

Jeg sliter med å forlate han pga disse truslene, terroriseringen av meg og min familie der han også truer med selvmord. 

Føler meg i grunn ganske ensom med han. Han tar ikke poeng, har mangel på empati og klarer ikke kommunisere.

Ts

Anonymkode: 353c1...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt merkelig er at resten av familien hans er helt annerledes, uten disse grisete vanene.

Jeg har bedt han slutte å slafse og å ta bedre vare på seg selv. Han blir da "jentesur".

Jeg sliter med å forlate han pga disse truslene, terroriseringen av meg og min familie der han også truer med selvmord. 

Føler meg i grunn ganske ensom med han. Han tar ikke poeng, har mangel på empati og klarer ikke kommunisere.

Ts

Anonymkode: 353c1...332

Det er jo tydelig at denne mannen ikke er mentalt frisk, noe som da også kan gå utover hygienen.

Å true med selvmord, for å holde på noen, er så stygt som det kan få blitt. Denne mannen trenger hjelp, psykisk hjelp.

Anonymkode: f8262...672

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for saklig svar:) 

Jeg har forsøkt å snakke med han om de fleste tingene der, men han blir bare sur og mener jeg synes alt ved han er galt. Ts

Anonymkode: 353c1...332

Men da hadde dette dessverre vært en dealbreaker for meg. Du kan prøve å snakke med han pånytt og fortelle hva hans «urensligheter» gjør med deg. At du kjenner på tvil om en fremtid sammen. Hva tenker han om det? Legg ansvaret over på han. Hva tenker han og hva ønsker han. 
 

God klem til deg. Et brudd er tungt. Men når dere fremdeles ikke bor sammen så er det heldigvis litt mindre komplisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildur70
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han truer med å ta sitt liv om jeg forlater han. Både meg og familien sin. De blir da redde og ringer til meg. Har skjedd før og jeg følte meg presset til å ta han tilbake. Ts

Anonymkode: 353c1...332

Dette er ikke greit. Du må forlate han nå. Truer han med selvmord da så ringer du legevakten og sier ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Han truer med å ta sitt liv om jeg forlater han. Både meg og familien sin. De blir da redde og ringer til meg. Har skjedd før og jeg følte meg presset til å ta han tilbake. Ts

Anonymkode: 353c1...332

Hvorfor er det alltid slik på KG? Det legges til mer og mer ekstrem informasjon som oppfølging til innlegg... Spesielt hvis interessen for innlegget daler

Anonymkode: 6bc99...23e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for saklig svar:) 

Jeg har forsøkt å snakke med han om de fleste tingene der, men han blir bare sur og mener jeg synes alt ved han er galt. Ts

Anonymkode: 353c1...332

Bare å avslutte forholdet da. 
Det er jo ikke noe som kommer til å endre seg sånn plutselig. Og nå når du ser dette nå FØR dere er samboere, tenk på hva som kommer fram OM dere blir samboere. *grøss*

Anonymkode: 6776e...4e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg sliter med å forlate han pga disse truslene, terroriseringen av meg og min familie der han også truer med selvmord. 

Føler meg i grunn ganske ensom med han. Han tar ikke poeng, har mangel på empati og klarer ikke kommunisere.

Ts

Anonymkode: 353c1...332

Dette er jo rødt flagg delux! Du er ikke ansvarlig for han! 

Avslutt med en gang. Blokker han og informer familien slik at de også vet hva som foregår. 

Anonymkode: 6776e...4e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det var min samboer som skrev om meg. Jeg driter med døra igjen og har vært hos tannlegen. Og jeg spiser fint. Men mye stemmer ellers.

Kan ikke noe for at jeg er tynn i håret på toppen. Er smertelig klar over det. Sopp i lysken har jeg også, har prøvd canesten flere ganger. Prøvd også å føne meg i lysken etter dusj. Vil si at det lukter ikke, men det klør over tid, noe sinnsykt. Men blir ikke kvitt det .. er rimelig lei..

Anonymkode: 4b4d2...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Han truer med å ta sitt liv om jeg forlater han. Både meg og familien sin. De blir da redde og ringer til meg. Har skjedd før og jeg følte meg presset til å ta han tilbake. Ts

Anonymkode: 353c1...332

Og det er nettopp derfor du må gå. Blir dere en gang samboere vil du ALDRI klare å komme deg unna med slike trusler. Gjør det nå før det er for sent.

Anonymkode: c0a30...a6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt merkelig er at resten av familien hans er helt annerledes, uten disse grisete vanene.

Jeg har bedt han slutte å slafse og å ta bedre vare på seg selv. Han blir da "jentesur".

Jeg sliter med å forlate han pga disse truslene, terroriseringen av meg og min familie der han også truer med selvmord. 

Føler meg i grunn ganske ensom med han. Han tar ikke poeng, har mangel på empati og klarer ikke kommunisere.

Ts

Anonymkode: 353c1...332

Jeg tror mangel på empati hadde vært lokket på forholdet for min del. Alle trenger å bli sett og forstått. Alle trenger en partner som viser kjærlighet og empati og forståelse. 

Det er ikke dette som gjør at du blir mest ulykkelig da, egentlig? empati og kjærlighet er jo så utrolig viktig i et forhold. og så er dårlig ånde og sånt bare det andre som du merker mest. 

Jeg har vært med en "fancy" mann i over ti år, renslig og god hygiene. Han har god jobb og er fin å se på, men viser null empati og null øyekontakt. Ingen trøst å få, bare kald skulder og krass stemme. Det ødelagte meg nesten! måtte til psykolog!!!

Jeg dro fra han og fant en mann med et så stort hjerte at jeg ikke har ord, men alt det andre er kanskje ikke på 100% stell. men hygienen er ok, ihvertfall. Slikt kan jo læres. alle kan gå til tannlegen og fikse tenner eller begynne å vaske seg ordentlig. 

Anonymkode: c54cc...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke fikse tennene er ekkelt, men henger trolig sammen med den dårlige psyken.

Her hadde jeg satt ned foten om han ikke får hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - om han har problemer så er det HAN som må ta tak i det, det er ikke TS sitt ansvar å sørge for at han får hjelp eller å tilrettelegge for at han skal få det. Det er heller ikke TS sitt ansvar å oppdra han, som i «husk å pusse tennene» - «steng dodøra» «se her, sånn tørker du deg for å unngå bremsespor» etc etc etc. Mannen er nesten 50 år gammel, han er voksen og må sånn sett ta ansvar og stilles ansvarlig for seg selv og sine valg. 

Så kommer trusler om selvmord - og det er kroken på døra og fullstendig uakseptabelt. Det er psykisk terror og vold og noe ingen skal måtte finne seg i. 

Det TS kan og må gjøre er å avslutte forholdet. Fordi han generelt ikke er voksen og fordi han er en trussel mot henne og hennes familie. 

Hvis jeg var deg, TS så ville jeg ringt politiet og informert om hans trusler og faktisk også vurdert å anmelde truslene mot deg og familien. Så ville jeg informert han selv om at nå er det slutt uten mer diskusjon. 

Dette er ikke et forhold du skal være i TS, det er tydelig at det ikke gir noenting annet enn plager. Og så lite verdt er du ikke at du må ta til takke med hva som helst bare for å ha en kjæreste. Sånn funker ikke verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...