Jump to content
Sign in to follow this  
Ingebjørg

Sørlandstips? Barnevognvennlig og vakkert 😊

Recommended Posts

Ingebjørg

Hei

Jeg skal på ferie på Sørlandet med baby 9 måneder. Skal bo på Choice-hoteller og tenker å være på tur en uke. Men jeg er så lite kjent der, og vet ikke hva man bør få med seg. Liker koselige småbyer, lange trilleturer langs havet, kunst og kultur og flott natur! Tips til hva vi bør få med oss? Fine trilleturer og generelt vogn-vennlige turområder langs kysten? 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Arendal😊 Nydelig sørlandsby av grei størrelse. Arendal har også Tromøy og Raet nasjonalpark. Flotte turveier som også passer for vogner😊 Nå kommer jeg fra Arendal, så er kanskje inhabil, men jeg bor i Grimstad nå og lengter etter å bo i Arendal igjen😊

Anonymkode: d485b...c3d

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arendal😊 Nydelig sørlandsby av grei størrelse. Arendal har også Tromøy og Raet nasjonalpark. Flotte turveier som også passer for vogner😊 Nå kommer jeg fra Arendal, så er kanskje inhabil, men jeg bor i Grimstad nå og lengter etter å bo i Arendal igjen😊

Anonymkode: d485b...c3d

Enig! På Merdø (øy) er det veldig fint og koselig, og det går ferge i fra byen/havna i byen (Pollen)

Anonymkode: a45d3...987

Ingebjørg

Takk, begge! Da legger vi inn noen dager i Arendal. Jeg har bare vært der én gang, og da et stopp på rutebilstasjonen. Så vil tro jeg ikke har sett det beste 😂

Tar gjerne imot flere tips! Ekstra gjerne til trille-vennlige turer ved havet! 

AnonymBruker

Lillesand er en veldig sjarmerende småby langs kysten! Her kan du kjøre ut til Justøya til bibelcampingen for å gå fin trilletur langs havet. Ellers er det fine tilrettelagte stier og veier rundt omkring i byen.

Kristiansand er også fint, Odderøya og Baneheia har fine turområder for vogn :)

Anonymkode: a71e6...613

Kjetil E
På 29.5.2020 den 11.52, Ingebjørg skrev:

Hei

Jeg skal på ferie på Sørlandet med baby 9 måneder. Skal bo på Choice-hoteller og tenker å være på tur en uke. Men jeg er så lite kjent der, og vet ikke hva man bør få med seg. Liker koselige småbyer, lange trilleturer langs havet, kunst og kultur og flott natur! Tips til hva vi bør få med oss? Fine trilleturer og generelt vogn-vennlige turområder langs kysten? 

Hvis dere er glad i bøker bør dere legge inn et stopp i bokbyen Tvedestrand.

Annonse

AnonymBruker

Kristiansand, byen og bystranda er fint med vogn.

Anonymkode: 27f5c...cdf

AnonymBruker
På 29.5.2020 den 11.52, Ingebjørg skrev:

Hei

Kjenner du Petter siden du kun skal bo i en kjede? Reklame? Spam?

Anonymkode: 70d42...b11

Ingebjørg
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du Petter siden du kun skal bo i en kjede? Reklame? Spam?

Anonymkode: 70d42...b11

Nei, bare det at de har 10 netter på tilbud i sommer, så skal benytte oss av det. Så nå ble det vel litt reklame... Var mest for å koble tips til byer med choice-hoteller, eller områder i nærheten av de 😉