Gå til innhold

Sørlandstips? Barnevognvennlig og vakkert 😊


Ingebjørg

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal på ferie på Sørlandet med baby 9 måneder. Skal bo på Choice-hoteller og tenker å være på tur en uke. Men jeg er så lite kjent der, og vet ikke hva man bør få med seg. Liker koselige småbyer, lange trilleturer langs havet, kunst og kultur og flott natur! Tips til hva vi bør få med oss? Fine trilleturer og generelt vogn-vennlige turområder langs kysten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arendal😊 Nydelig sørlandsby av grei størrelse. Arendal har også Tromøy og Raet nasjonalpark. Flotte turveier som også passer for vogner😊 Nå kommer jeg fra Arendal, så er kanskje inhabil, men jeg bor i Grimstad nå og lengter etter å bo i Arendal igjen😊

Anonymkode: d485b...c3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arendal😊 Nydelig sørlandsby av grei størrelse. Arendal har også Tromøy og Raet nasjonalpark. Flotte turveier som også passer for vogner😊 Nå kommer jeg fra Arendal, så er kanskje inhabil, men jeg bor i Grimstad nå og lengter etter å bo i Arendal igjen😊

Anonymkode: d485b...c3d

Enig! På Merdø (øy) er det veldig fint og koselig, og det går ferge i fra byen/havna i byen (Pollen)

Anonymkode: a45d3...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, begge! Da legger vi inn noen dager i Arendal. Jeg har bare vært der én gang, og da et stopp på rutebilstasjonen. Så vil tro jeg ikke har sett det beste 😂

Tar gjerne imot flere tips! Ekstra gjerne til trille-vennlige turer ved havet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesand er en veldig sjarmerende småby langs kysten! Her kan du kjøre ut til Justøya til bibelcampingen for å gå fin trilletur langs havet. Ellers er det fine tilrettelagte stier og veier rundt omkring i byen.

Kristiansand er også fint, Odderøya og Baneheia har fine turområder for vogn :)

Anonymkode: a71e6...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 11.52, Ingebjørg skrev:

Hei

Jeg skal på ferie på Sørlandet med baby 9 måneder. Skal bo på Choice-hoteller og tenker å være på tur en uke. Men jeg er så lite kjent der, og vet ikke hva man bør få med seg. Liker koselige småbyer, lange trilleturer langs havet, kunst og kultur og flott natur! Tips til hva vi bør få med oss? Fine trilleturer og generelt vogn-vennlige turområder langs kysten? 

Hvis dere er glad i bøker bør dere legge inn et stopp i bokbyen Tvedestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristiansand, byen og bystranda er fint med vogn.

Anonymkode: 27f5c...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2020 den 11.52, Ingebjørg skrev:

Hei

Jeg skal på ferie på Sørlandet med baby 9 måneder. Skal bo på Choice-hoteller og tenker å være på tur en uke. Men jeg er så lite kjent der, og vet ikke hva man bør få med seg. Liker koselige småbyer, lange trilleturer langs havet, kunst og kultur og flott natur! Tips til hva vi bør få med oss? Fine trilleturer og generelt vogn-vennlige turområder langs kysten? 

Kjenner du Petter siden du kun skal bo i en kjede? Reklame? Spam?

Anonymkode: 70d42...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du Petter siden du kun skal bo i en kjede? Reklame? Spam?

Anonymkode: 70d42...b11

Nei, bare det at de har 10 netter på tilbud i sommer, så skal benytte oss av det. Så nå ble det vel litt reklame... Var mest for å koble tips til byer med choice-hoteller, eller områder i nærheten av de 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...