Gå til innhold

En familie i USA videradopterer bort sin adopterte sønn.


sommermor

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Sånne som bruker barn for å blogge og få mange lesere burde aldri fått lov å ha barn😡Adoptert eller egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Million skrev:

Jeg orket nesten ikke lese artikkelen, for jeg får vondt langt inn i hjerterota av alt som har med at barn behandles dårlig. Den eneste trøsten oppi dette her, er at gutten som bare er fire år, sannsynligvis ikke husker dette når han blir litt større eller blir voksen. De fleste har ikke så mange minner fra da de var fire år. Jeg bare håper inderlig han får det best tenkelig hos sin nye familie. Hans nye mor skal ha helsebakgrunn og hun vet da sannsynligvis litt om diagnosene hans og hva de kan kreve av en forelder.

Stakkars gutt. Jeg må nesten grine når jeg tenker på hva han må ha følt. Gråt han da han ble fraktet bort eller hvordan var han? Det vil vi vel aldri få vite (Gråter autister?)

Det er dessverre ikke noen trøst da førspråklige traumer er vanskeligere å behandle. Kroppen husker uansett! 

Jeg er en av de som blir provosert når folk er så kjappe med å foreslå at andre skal adoptere. Dette gjelder særlig ufrivillig barnløse. Håper dere som er ute med pekefingeren nå tar dere i det neste gang dere kommer med "gode" råd til andre angående adopsjon. 

Anonymkode: a17dc...b3d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvis et av hennes biologiske barn faller og slår hodet sitt slik at den også får samme utagerende adferd og autismelignende symptomer.., skal hun sende vekk det barnet også? Eller var det ikke så nøye fordi det ikke var hennes biologiske barn?

Jeg kan være åpen nok til å forstå at det i noen tilfeller kan være slik at man gir vekk barnet for at alle skal få det bedre.., problemet er at barnet var adoptert fra før. Stakkars liten! Samtidig har han det bedre i en familie som vil ha han. Men.., nei... Det føles bare så feil og hjertet blør for han.

Stygt av moren å bruke barnet i reklame, det er alltid stygt, men nå blir det ekstra stygt av henne. Hun har noen moralske og etiske sorte hull i personligheten sin. Psykt. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om saken på BBC, og der sto det at paret hadde fått ikkke bare ett, men to barn til etter denne adopsjonen. Det vitner ikke egentlig om høy selvinnsikt og realitetsoppfatning. https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52839792

I bunn og grunn er det vel egentlig myndighetene som har tillatt denne adopsjonen som har feilet. Dette foreldreparet har kanskje ikke forstått hva de har forpliktet seg til.

Anonymkode: a6b51...b61

Hadde de ikke fått barn i etterkant av adopsjonen hadde jeg skjønt deres valg 100% bedre. Når de får to flere barn og gir bort det barnet de ikke vil ha, som forrige mor heller ikke ville ha/kunne ha... æsj. For noen folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pipaluk skrev:

Det forundrer meg at et par med fire barn fra før tildeles adoptivbarn med spesielle behov. Har ikke dette barnet rett på mest mulig egentid med foreldrene? Hvorfor dele tiden med fire (biologiske?) barn? 
 

Når det er sagt er det greit at hun adopterte videre, da hun ikke er rette person til å ta hånd om han  


 

Det er ikke de samme reglene i USA som i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er ikke de samme reglene i USA som i Norge

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Det er absolutt økonomi og muligheter i opprinnelseslandet hennes, men det er nok større skam knyttet til funksjonsnedsettelser. Spesielt jenter med funksjonsnedsettelser.

Anonymkode: dc8ad...f9a

Jeg ville bare utrykke at dere er veldig bra mennesker som ser slik på det. Hvordan har oppveksten hennes vært? Fikk dere den hjelpen dere trengte? 
Det er jo stor forskjell på funksjonshemminger. Noen kan bli store, sterke og voldelige. Andre er mer eller mindre pleietrengende i rullestol men likevel kreve mindre. 

Anonymkode: 7a4eb...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde spesielle behov, dette er noe ikke alle klarer å imøtekomme enten det er egne barn eller ei.

Anonymkode: b0cea...f3c

Hvordan er muligheten for offentlig og medisinsk  hjelp i USA? I Norge går alt på egenandel. Vi har spesialskoler og avlastningsordninger. Til og med BPA kan de få innvilget. 
Får de som adopterer i USA noe av dette? Er alt bare forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde spesielle behov, dette er noe ikke alle klarer å imøtekomme enten det er egne barn eller ei.

Anonymkode: b0cea...f3c

Så hvorfor adoptere en med spesielle behov🤔 jeg forstår ikke tankegangen deres. For så å sette to nye barn til verden. Hvordan gi dette barnet individuell tid da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sykt. De hadde jo aldri gjort dette med sitt biologiske barn. Og dersom dette barnet var så krevende, hvorfor få to til?! Nei, her har jeg ingen sympati. Forferdelige mennesker.

Anonymkode: a39a3...15d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den saken, og ble trist på gutten sin vegne, og kunne håpet han kom til et annet hjem i utgangspunktet. Det å ha et barn med utfordringer krever masse, tror ikke man får samme hjelp med avlastning i USA. Avlastning av barn med utviklingshemming er veldig vanlig her i Norge. Spesielt om man har flere barn. Hvis alternativet hadde vært en avlasningsbolig, så synes jeg det er bedre at en ny familie som hadde tid til ham fikk han. 

Samtidig føler jeg litt på det som et "hån" mot oss som har utviklingshemmede barn. Ja, det krever enormt. Og besteforeldre og andre kvier seg for å være barnevakt, så det er mye jobb og arbeid som blir liggende på oss foreldre. Men jeg hadde aldri gitt opp mitt biologiske barn bare fordi livet ikke ble akkurat slik jeg håpet på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sommermor skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11472363/

Hjertet mitt knuses her når jeg leser at mammabloggeren i USA adopterer bort sønnen hun selv og ektemannen har adoptert. Han ble adoptert fra Kina og er bare 4 år.

Ja,han hadde større hjelpebehov enn familien som først adopterte han ,visste om. Men en sender da ikke vekk et barn fordi det likevel ikke passet å ha han. Jeg håper virkelig at hans nye adoptivforeldre blir hans foreldre for alltid, så han slipper å bryte opp igjen fra en familie.

Hun adopterer han bort fordi hun ikke klarer å gi han det han trenger, hun strekker ikke til. Og hva er best da? Å la han vokse opp i et hjem hvor foreldrene ikke kan dekke hans behov, eller å la folk med rette ressurser overta rollen? 

Kanskje gjorde hun det av kjærlighet, har du tenkt på det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bra men det er bedre at de adopterte bort enn utsatte for omsorgssvikt hvis de ikke klarte å ta godt nok vare på ham. 

Anonymkode: d313f...9fe

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er viktig å vite er at adopsjonsrutinene er noe helt annet i USA enn her. Det er et kommersielt marked med sterke interesser både moralsk og religiøst. Barnevernet er nærmest fraværende i mange stater, i tillegg til at barns juridiske rettigheter er helt annerledes og synet på barneoppdragelse noe helt annet (for de som er interessert anbefales det å lese om bakgrunnen til barneoppdragelsen Duggar-familien som har et show på tlc brukte. Google How To Train A Child og Micheal Pearl, og blanket training. Dette er sosialt akseptert mange steder.). 

Dette er ikke et enestående tilfelle. Systemet der borte er helt helt annerledes enn det jo r vant til, og helt helt sinnsykt med veldig dårlig rettssikkerhet (i det hele tatt sikkerhet) for barn.

Anonymkode: b5470...621

Vil bare skyte inn at Duggar-familien tilhører en ekstrem religiøs undergruppe og knapt kan sies å representere den jevne amerikaner (heldigvis). Det samme gjelder Pearls og deres tilhengerne, som vanker i stort sett samme krets. Men du har helt rett i at Barnevernet er annerledes enn i Norge, og i enkelte stater er de ekstremt overbelastet og underbemannet. 

Forøvrig er dette en helt tragisk sak. Helt tydelig at disse menneskene ikke burde blitt godkjent for adopsjon i første omgang. 

Anonymkode: e30f3...603

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pipaluk skrev:

Hva er forskjellen?

Det er langt enklere i USA enn i Norge.

Orker ikke å liste opp alt, men vet guttungen og madammen brukte under 6 mnd fra søknad til barnet var hos dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pipaluk skrev:

Er det greit å slå barn spør jeg som verken har peiling på barn eller USA? 
Er ikke mishandling omsorgssvikt?

I enkelte stater er fysisk avstraffelse fremdeles lov, men det blir forbudt flere og flere steder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er lov å være ærlig og si at det ble for mye. de har mange barn fra før, og tok nok for lett på adaopsjon. Itillegg hadde barnet en diagnose de ikke var klar over. Er de ikke i stand til å tilby en bra nok oppvekst, er det bedre at han får et nytt hjem hvor foreldrene har medisinsk bakgrunn som de nye foeldrene har.

 

Anonymkode: 1ab58...b18

De hadde 3 barn før adopsjonen og fikk 1 til senere. Det er ikke synd på disse søppelmenneskene. Hun blogget om hennes "adoption journey" ba om penger, hadde sponsede innlegg etc, og bloggen hadde den største veksten da hun blogget intenst om adopsjonsprosessen. Hun MELKET det faktum at de skulle adoptere en unge av en annen rase med spesielle behov. De var fullt klar over at han hadde spesielle behov, kanskje dem ikke visste i hvor stor grad, men hallo, det er jo en risk man tar! Enten man får biologiske eller adopterte barn så vet man aldri 100% hvordan barnet kommer til å utvikle seg.

Hun tjente penger på den stakkars gutten men gadd ikke mer når han ble for vanskelig å ha med i de perfekte familievideone. Ville hun bare gitt bort et av sine biologiske barn?? For all del, glad hun ikke får utnytte gutten lengre, men ikke skjønnmal dette her. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Tatja said:

Helt enig!

oi, feilsitering

4 hours ago, Tatja said:

Hun adopterer han bort fordi hun ikke klarer å gi han det han trenger, hun strekker ikke til. Og hva er best da? Å la han vokse opp i et hjem hvor foreldrene ikke kan dekke hans behov, eller å la folk med rette ressurser overta rollen? 

Kanskje gjorde hun det av kjærlighet, har du tenkt på det? 

Igjen, man kan aldri garantere at et barn utvikler seg helt normal eller aldri får spesielle behov. De VISSTE at barne hadde store utfordringer, hun fortalte om det i bloggen. Hvis det var et biologisk barn, hadde hun ADOPTERT det bort? En 4 åring? Sannsynligvis ikke, de ville nok gjort alt dem kunne for at barnet skulle få hjelp og at dem som foreldre fikk avlastning, men ikke adoptert bort. For det er det dem har gjort her, de adopterte ham først som 2 åring, og bortadopterte han igjen nå som 4-åring. I minst en video klager hun over at hun ikke kan vise frem Huxley fordi han har "meltdowns", det var etter at følgere på SoMe begynte å spørre hvorfor Huxley var borte fra videonene hennes. Kjærlighet? Langt i fra. Dette var ren business.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg ble direkte uvel av å lese den artikkelen og denne tråden her. Den damen er noe av det mest kyniske jeg har lest om. Hun adopterte den stakkars gutten kun for å mele sin egen kake. Hun visste at han hadde spesielle behov før hun valgte å adoptere og etter at hun adopterte han så fikk hun to nye barn. Hvis han var så krevende pga diagnosen sin, hvorfor i alle dager fikk hun flere barn? Burde hun ikke da konsentrere seg om det adopterte barnets behov samt de barna hun allerede hadde? 
 

Jeg vet ikke hva som er verst med denne saken, bloggerns manglende empatiske evner, eller det faktum at hun kynisk utnyttet den gutten alt hun kunne i reklame og såkalt fondraising. Og når han ble for vanskelig å håndtere dumpet hun ham. 

Hele historien her er helt grusom, gjør vondt langt inni hjerterota mi. At folk kan være så råtne?! og det mot en liten funksjonshemmet gutt på 4 år! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må ikke glemme parets egne 4 barn da. For selv om det høres kynisk ut å adoptere bort den gutten - så kanskje det er til beste for alle parter ? 

Anonymkode: 46385...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...