Gå til innhold

Tilbehør til skalldyrtallerken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha skalldyrtallerken i morgen, men trenger tips til tilbehør. Majones og loff er jo klassisk, men vil ha noe mer spennende enn det. Vi er ikke kresne, så er takknemlig for alle tips!!

Anonymkode: 37e29...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avokado er godt til skalldyr.  Rør den sammen med litt sitron, salt og pepper.  Jeg synes også at en frisk mangosalat gjør seg :)  

Så må du selvfølgelig ikke glemme sitron og dill.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aioli er veldig godt til, chilimajones også. Avokado er nevnt, og kan brukes både i biter, skiver og moset á la guacamole. Noen er veldig glad i sitronpepper til, jeg foretrekker nykvernet pepper og fersk sitron. Lime er en OK avveksling fra sitron, men bør komme i tillegg, ikke i stedet for. Noen vil gjerne ha salatblader, jeg klarer meg helt fint uten. Fersk koriander kan være godt til. 

Og skikkelig smør, ikke margarin. Dvs. server gjerne margarin, noen rare mennesker foretrekker det, men ha meierismør også. Samme for majones - server gjerne lettmajones til de som vil ha, men ha ekte majones også. 

Jeg vet ikke hva slags skalldyr du skal ha, men jeg kommer ikke på noen typer skalldyr som ikke ville passe sammen med alt jeg har foreslått. 

Og så synes jeg forslaget om mangosalat var veldig godt. :) Men når alt dette er sagt kommer du veldig langt med bare reker, loff, smør, majones og sitron. :) 

Anonymkode: b39a8...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurksalat og remulade. 

Anonymkode: dfb64...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Snurrepurre skrev:

Rå løk, dill, sitron, crispsalat, spisspaprika 

Hvordan kunne jeg glemme rå løk? Det er jo kjempegodt. :) Gjerne rødløk eller sjalottløk, men vanlig løk funker også bra. 

Anonymkode: b39a8...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aioli er veldig godt til, chilimajones også. Avokado er nevnt, og kan brukes både i biter, skiver og moset á la guacamole. Noen er veldig glad i sitronpepper til, jeg foretrekker nykvernet pepper og fersk sitron. Lime er en OK avveksling fra sitron, men bør komme i tillegg, ikke i stedet for. Noen vil gjerne ha salatblader, jeg klarer meg helt fint uten. Fersk koriander kan være godt til. 

Og skikkelig smør, ikke margarin. Dvs. server gjerne margarin, noen rare mennesker foretrekker det, men ha meierismør også. Samme for majones - server gjerne lettmajones til de som vil ha, men ha ekte majones også. 

Jeg vet ikke hva slags skalldyr du skal ha, men jeg kommer ikke på noen typer skalldyr som ikke ville passe sammen med alt jeg har foreslått. 

Og så synes jeg forslaget om mangosalat var veldig godt. :) Men når alt dette er sagt kommer du veldig langt med bare reker, loff, smør, majones og sitron. :) 

Anonymkode: b39a8...082

hvordan lager du chilimajones? blander du bare majones med chilisaus? rema hadde en ferdig skalldyrsalat med chilisaus for et par år siden; jeg kjøpte hele greia kun pga den nydelige chilimajonesen. ellers måtte jeg pimpe opp salaten med mer reker, avskado etc. hver gang det er noe jeg liker går det ut av produksjon. samme greia med en løk og paprika (kesam) dip. smakte ikke greit da jeg prøvde å lage selv

Anonymkode: baa83...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan lager du chilimajones? blander du bare majones med chilisaus? rema hadde en ferdig skalldyrsalat med chilisaus for et par år siden; jeg kjøpte hele greia kun pga den nydelige chilimajonesen. ellers måtte jeg pimpe opp salaten med mer reker, avskado etc. hver gang det er noe jeg liker går det ut av produksjon. samme greia med en løk og paprika (kesam) dip. smakte ikke greit da jeg prøvde å lage selv

Anonymkode: baa83...cf2

Jeg blander i alle fall majones med litt sriracha og smaker meg frem :) 

Anonymkode: e1ed3...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag majonesen selv. Det er kjempelett og mye bedre enn kjøpt. Lag mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare innom og si at jeg leste litt fort og fikk for meg at overskriften var "Tilbehør til skadedyrtallerken"

Takk for meg.  *slinker ut på venstre flanke*

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er sen. Til en annen gang: 

Avokado/guacamole 

Aioli

Chillimajones

Pepperdryss på krabbe eller reker

Estragonsmør

Godt brød som ikke er loff. Surdeig eller rug.

Lime i stedet for sitron

 

Anonymkode: e99be...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...