Gå til innhold

Hvor ofte kan jeg bruke denne peelingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.lyko.no/the-ordinary/the-ordinary-aha-30--bha-2-peeling-so?gclid=Cj0KCQjwwr32BRD4ARIsAAJNf_0CHm6peW6tDblZABiD8MlEJV2AWW3BnDuSRAwFpYv-pk6pxiW1Kq8aAoIcEALw_wcB

Kjøpt meg denne, sykt bra vurderinger :) Brukte den på mandag, men tenker å bruke den igjen. Er det innafor med 2 ganger i uka, eller er det mye?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.lyko.no/the-ordinary/the-ordinary-aha-30--bha-2-peeling-so?gclid=Cj0KCQjwwr32BRD4ARIsAAJNf_0CHm6peW6tDblZABiD8MlEJV2AWW3BnDuSRAwFpYv-pk6pxiW1Kq8aAoIcEALw_wcB

Kjøpt meg denne, sykt bra vurderinger :) Brukte den på mandag, men tenker å bruke den igjen. Er det innafor med 2 ganger i uka, eller er det mye?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Det står faktisk både i beskrivelsen i lenken din og på hjemmesiden til TO/Deciem at den ikke skal brukes mer enn to ganger pr uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Roci skrev:

Det står faktisk både i beskrivelsen i lenken din og på hjemmesiden til TO/Deciem at den ikke skal brukes mer enn to ganger pr uke.

Så da er det kanskje lurest å bare ta 1 gang i uka?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det kanskje lurest å bare ta 1 gang i uka?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Det må du se an på huden din. Noen trenger to og noen bare en. Noen 5 min og noen 10 min.

Anonymkode: f04d0...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du se an på huden din. Noen trenger to og noen bare en. Noen 5 min og noen 10 min.

Anonymkode: f04d0...e3a

Hvordan vet jeg det? Har brukt den en gang, og ikke merket til noe ekstra utbrudd :) 

Anonymkode: 24dd8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger per uke er altfor mye. Jeg vet nettsiden sier det og jeg skjønner det ikke. Mange hudpleiere mener det samme som meg; èn gang i uka er absolutt nok. Huden din kan bli overstimulert. Skal sitte max 10 minutter. 

Anonymkode: 41f00...7e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

To ganger per uke er altfor mye. Jeg vet nettsiden sier det og jeg skjønner det ikke. Mange hudpleiere mener det samme som meg; èn gang i uka er absolutt nok. Huden din kan bli overstimulert. Skal sitte max 10 minutter. 

Anonymkode: 41f00...7e3

Jeg bruker den 2 ganger pr uke og det passer veldig fint for min hud. 

Anonymkode: f04d0...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker den 2 ganger pr uke og det passer veldig fint for min hud. 

Anonymkode: f04d0...e3a

Haha jaja... Ikke klag til hudpleieren når du har fått solskader, hudbarrieren er ødelagt og huden din har blitt oversensitiv og ikke tåler en dritt. Dette skjer ikke over natta for å si det sånn, men over tid når man bruker hudpleieprodukter feil. :) 

Anonymkode: 41f00...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha jaja... Ikke klag til hudpleieren når du har fått solskader, hudbarrieren er ødelagt og huden din har blitt oversensitiv og ikke tåler en dritt. Dette skjer ikke over natta for å si det sånn, men over tid når man bruker hudpleieprodukter feil. :) 

Anonymkode: 41f00...7e3

De hadde nok ikke skrevet 2 ganger pr uke om det ødelegger huden. Man skal uansett bruke solkrem med den og ikke sole seg. 

Anonymkode: f04d0...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hadde nok ikke skrevet 2 ganger pr uke om det ødelegger huden. Man skal uansett bruke solkrem med den og ikke sole seg. 

Anonymkode: f04d0...e3a

Ja og de fleste bruker ikke solkrem slik de skal (som er hver dag, 365 dager i året, uansett om det er overskyet, for UV strålen kommer gjennom skyene). Du skal bruke mer enn èn teskje solkrem og det skal påføres hver andre time, ergo kan du ikke bruke sminke. Med andre ord vil der forekomme avvik, du vil ikke alltid bruke solkrem og sola vil ha god tid til å sette sine merker på huden din. Spesielt når du bruker så sterk syrepeeling hele to ganger i uka. Huden din vil da KONSTANT være sensitiv ovenfor sol. 

Det er ikke bra å ukritisk lytte til èn person (i dette tilfellet ett merke) angående informasjon om produkter. Søk litt rundt på nettet og les deg opp, så ser du at denne syrepeelingen er for sterk til å brukes to ganger i uka. Bare fordi man har utviklet et hudpleieprodukt betyr det ikke at man er ekspert (ref alle som kommer med hudpleiemerker for tiden og rett og slett ikke har aning). 

Sorry for at jeg blir engasjert men hudpleie er en av mine største hobbyer og noe jeg virkelig bryr meg om, og ikke minst kan. Ønsker å spre kunnskap og hjelpe andre til å bruke produkter riktig og blir litt tafatt når jeg møter noen som nekter å høre på andre... :) Skjønner at det "funker for deg" akkurat nå men om en stund vil det nok ikke gjøre det. Blir det samme som tenåringene som sier at det fungerer fjell å skrubbe ansiktet med kaffegrutt. Sannheten er at du lager små mikroskopiske rifter i huden og etterhvert kan det føle til arrdannelse og enda grovere hud enn tidligere. At huden blir mykere er jo ikke rart når du skrubber av hudceller med makt og irriterer huden din. Det har kun kommet èn slik skrubb på markedet det siste året, og det var av Kylie Jenner som bare ville tjene penger, hun lanserte en valnøttskrubb. GRUSOMT for huden og mange hudpleiere og hudleger cringer så sykt når de hører om det. Det er mye bedre med en kjemisk peeling slik som The Ordinary sin, men når du bruker den for ofte så vil det bite deg bak etterhvert.. 

Anonymkode: 41f00...7e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er helt fantastisk! Jeg får ekstremt tørre hudflekker som se j**** , spesielt om vinteren. Bruker denne +andre ting. To ganger i uken om vinteren og en på sommeren...ikke slavisk da. 
 

mange «eksperter» som ikke liker the ordinary, men denne har fått skryt av mange. Men det vil alltid være delte meningen.

 

jeg bruker også solkrem faktor 50 hver dag slik.

Anonymkode: c5a87...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med denne når det er sol ute, spesielt hvis du har planer om å være mye utendørs. Jeg ser an værmeldingen, og bruker den kun hvis det er meldt dårlig vær de neste dagene og/ eller hvis jeg bare skal være inne. 
 

Støtter hun som sier at du bare skal bruke sen en gang i uken. Dette er sterke greier 😊

Anonymkode: 4938e...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og de fleste bruker ikke solkrem slik de skal (som er hver dag, 365 dager i året, uansett om det er overskyet, for UV strålen kommer gjennom skyene). Du skal bruke mer enn èn teskje solkrem og det skal påføres hver andre time, ergo kan du ikke bruke sminke. Med andre ord vil der forekomme avvik, du vil ikke alltid bruke solkrem og sola vil ha god tid til å sette sine merker på huden din. Spesielt når du bruker så sterk syrepeeling hele to ganger i uka. Huden din vil da KONSTANT være sensitiv ovenfor sol. 

Det er ikke bra å ukritisk lytte til èn person (i dette tilfellet ett merke) angående informasjon om produkter. Søk litt rundt på nettet og les deg opp, så ser du at denne syrepeelingen er for sterk til å brukes to ganger i uka. Bare fordi man har utviklet et hudpleieprodukt betyr det ikke at man er ekspert (ref alle som kommer med hudpleiemerker for tiden og rett og slett ikke har aning). 

Sorry for at jeg blir engasjert men hudpleie er en av mine største hobbyer og noe jeg virkelig bryr meg om, og ikke minst kan. Ønsker å spre kunnskap og hjelpe andre til å bruke produkter riktig og blir litt tafatt når jeg møter noen som nekter å høre på andre... :) Skjønner at det "funker for deg" akkurat nå men om en stund vil det nok ikke gjøre det. Blir det samme som tenåringene som sier at det fungerer fjell å skrubbe ansiktet med kaffegrutt. Sannheten er at du lager små mikroskopiske rifter i huden og etterhvert kan det føle til arrdannelse og enda grovere hud enn tidligere. At huden blir mykere er jo ikke rart når du skrubber av hudceller med makt og irriterer huden din. Det har kun kommet èn slik skrubb på markedet det siste året, og det var av Kylie Jenner som bare ville tjene penger, hun lanserte en valnøttskrubb. GRUSOMT for huden og mange hudpleiere og hudleger cringer så sykt når de hører om det. Det er mye bedre med en kjemisk peeling slik som The Ordinary sin, men når du bruker den for ofte så vil det bite deg bak etterhvert.. 

Anonymkode: 41f00...7e3

Det er så viktig, det du tar opp her - bruk av tilstrekkelig mengde solkrem kan ikke understrekes nok!! Jeg må helt klart bli bedre på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Roci skrev:

Det er så viktig, det du tar opp her - bruk av tilstrekkelig mengde solkrem kan ikke understrekes nok!! Jeg må helt klart bli bedre på det!

Ja, det er noe vi alle burde bli flinkere til, og ikke minst oss som bruker hudpleieprodukter som gjør huden veldig sensitiv mot sol! Dette med å smøre seg på nytt etter 2 timer er noe folk slurver mye med, de tror at beskyttelsen sitter der hele dagen, men det gjør den virkelig ikke. I tillegg burde man bruke høy nok faktor, jeg tror at SPF30 er ok når man bruker syrepeeling og andre sterke produkter på huden, men igjen er det viktig at det påføres nytt etter 2 timer og aller helst burde man bruke SPF50. 

Mange tenker at de vil prøve å få litt farge i ansiktet i løpet av sommeren uansett. Uhm nei, om du bruker syreprodukter og andre hudpleieprodukter for anti aging, solskader, arr, kviser og lignende, så kan du faktisk ikke sole huden din brun!! Det er helt mot sin hensikt... Om huden din blir brun har du eksponert den for mye sol uten solfaktor og det er skadelig for huden på sikt. Ergo vil du få rynker og huden eldes fortere. Sånn er det bare... Og i ansiktet blir det enda hardere kår om du i tillegg bruker sterke produkter... 

Anonymkode: 41f00...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er helt fantastisk! Jeg får ekstremt tørre hudflekker som se j**** , spesielt om vinteren. Bruker denne +andre ting. To ganger i uken om vinteren og en på sommeren...ikke slavisk da. 
 

mange «eksperter» som ikke liker the ordinary, men denne har fått skryt av mange. Men det vil alltid være delte meningen.

 

jeg bruker også solkrem faktor 50 hver dag slik.

Anonymkode: c5a87...f3b

Takk for svar :)

Kanskje lurest å bare ta en gang i uka nå? Siden det er veldig sterk sol ute.

Anonymkode: 24dd8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at man ikke kan være i sola etter behandling. Noen som vet hvor lenge?

Om jeg tr på den greia på mandag. Kan jeg ikke være ute i sola på flere dager liksom?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Står at man ikke kan være i sola etter behandling. Noen som vet hvor lenge?

Om jeg tr på den greia på mandag. Kan jeg ikke være ute i sola på flere dager liksom?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Tror man skal slutte en uke før soling, men du kan jo gå en tur dagen etter med solkrem. Gjerne hatt og solbriller også:)

Anonymkode: f04d0...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse pigmentflekker en sommer jeg brukte syrer for nær opp i en sydenferie. Denne var bare 20%.  TO sin er 30 %- Brukte spf 30-50 men hjalp ikke.  Er ikke helt kvitt flekkene enda. .  Kommer ikke til å bruke TO sin før uti september igjen.  

Anonymkode: cd518...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk masse pigmentflekker en sommer jeg brukte syrer for nær opp i en sydenferie. Denne var bare 20%.  TO sin er 30 %- Brukte spf 30-50 men hjalp ikke.  Er ikke helt kvitt flekkene enda. .  Kommer ikke til å bruke TO sin før uti september igjen.  

Anonymkode: cd518...f12

Takk for svar :) 

Så du anbefaler å ikke bruke den før sommeren er slutt?

Anonymkode: 24dd8...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka holder fint for min hud.

Men nå har jeg lagt den bort for sesongen, sammen med andre syreprodukter. Jeg er mye utendørs, på tur og lignende, så blir eksponert for sol uansett hva jeg gjør av bekledning og smøring. Så jeg orker rett og slett ikke passe på, være forsiktig, og telle dager - og da gjør slike produkter raskt mer skade enn nytte. 

Anonymkode: dd0bb...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...