Gå til innhold

Bør mor i permisjon alltid hente og levere storesøsken i bhg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bytter på. Han begynner før barnehagen åpner når han jobber tidlig. Da leverer jeg. Når han skal jobbe kveld leverer han, men jeg henter. Noen dager både leverer og henter han/jeg hvis det passer sånn. Noen dager er barna hjemme. 

Anonymkode: 665c0...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi løste det i fellesskap. Hva andre synes man «bør» driter jeg i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leverer og henter den som er i permisjon. Den som er på jobb drar kl 07 og hjemme 16.30 så det er ikke noe vits for oss å gi barnet lang dag i bhg når den som er hjemme kan levere 9.30 og hente kl 14.30. 

Nå er det far som er i permisjon så han leverer og henter hver dag samme som jeg gjorde det året jeg var i permisjon. Det passet fint for oss og vår situasjon. 

Anonymkode: 3e348...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte ungen i barnehagen når jeg skulle på jobb og hentet når jeg var ferdig. Far var hjemme. 
Da jeg var hjemme tok far av seg med levering og henting. 
 

Vi var fleksible, ble det overtid på jobb så hentet den som var hjemme selv. Den som var hjemme laget middagen klar til de andre kom hjem. 

Anonymkode: 923f8...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gjøre det som fungerer for dere. Her har jeg hentet og levert i hele min permisjon. Mannen jobber stort sett 8-17/17:30. Vi spiser frokost hjemme før vi går til barnehagen, og eldste hentes kl. 14:30, lenge før mannen er ferdig på jobb.

Nå som mannen har permisjon, er det stort sett han som leverer og henter.

Anonymkode: 015ab...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i permisjon med baby, og storesøsken på fem år går i bhg. Vi pleier å gjøre det slik at en av oss foreldrene henter, og en leverer. Noen ganger både henter og leverer jeg. Føler litt på at jeg burde hentet og levert hver dag siden jeg er hjemme, men da blir dagen så oppstykket. 

Hvordan har dere løst dette? 🙂

Anonymkode: 78985...c80

Løsninga di høres jo helt fin ut☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her begynner mannen på jobb 0715, bhg åpner 0730, så jeg leverer. Nå i coronatiden er det reduserte åpningstider, 16 mot normalt 17, så han rekker ikke hente, som har normalt sett gjør etter jobb. Går fint for oss nå når lillesøster sover mer på natta, rolige morgener med frokost hjemme og levering rundt 9.

Anonymkode: 50aba...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i permisjon med baby, og storesøsken på fem år går i bhg. Vi pleier å gjøre det slik at en av oss foreldrene henter, og en leverer. Noen ganger både henter og leverer jeg. Føler litt på at jeg burde hentet og levert hver dag siden jeg er hjemme, men da blir dagen så oppstykket. 

Hvordan har dere løst dette? 🙂

Anonymkode: 78985...c80

Her leverer og henter far hver dag. 

Anonymkode: f0545...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...