Gå til innhold

Hvorfor kan ikke naboer ta hensyn om natten??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber skift selv, spiser mye mat før jobb, en del på jobb og noe lett etter jobb, som yoghurt eller brød. Vasker klær før ettermiddags skifte, når jeg kommer hjem 01.00 tar jeg hensyn, lokker bildøren stille og går rolig inn i blokka, spiser litt og leger meg🤓

Anonymkode: ad437...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Forumhei skrev:

Jo man kan fint sove på skyr, spis et Støre måltid på jobb

Det er ikke tid til det du,..  Om du sover godt med bare en skyr etter 7 timer må du bare spise en skyr på 7 timer før du legger deg, men jeg liker å spise middag etter jobb. Jeg skriker og gauler ikke men det må kunne gå an å forstå selv for de mest forutinntatte og fordommsfull at mennesker jobber også om kveld/natt og trenger å lage mat, dusje, og leve livet mitt. Det gjør jeg med veldig god samvittighet og nei jeg liker heller ikke å våkne av naboene mine som skal på jobb kl 08 men det er ikke være enn at det er til å leve med fremfor å irritere seg halvt ihjel. Om en virkelig ikke ønsker noe bråk eller har forståelse for at andre mennesker jobber og således lever og spiser mat på andre tidspunkt enn deg selv så fatter jeg ikke hvorfor en bor i blokk/sentrumskjerne/by/tette strøk. Det er i allefall langt flere enn de trygdede og overvektige som spiser/dusjer/er våkne på natten. 

Anonymkode: 88464...dcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Eating late at night can lead to several health hazards like increase in blood sugar levels, heart diseases, obesity and acidity. Basically, the later you eat, theless your body is prepared to sleep, which can also have adverse effects on your memory and efficiency for the next day.3. okt. 2018

Anonymkode: ad437...06e

Dette kommer jo helt ann på hvordan man lever. Tror du kroppen kan klokka og følger den slavisk? Kroppen følger rytmen til individet. Det du referer til handler om folk som spiser normalt fra 0700 hele dagen, og utover kvelden. Om man sover mellom 07.00 og 14.00 sier det seg selv at dette ikke er gjeldende. 

Anonymkode: 6f9a5...2f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer jo helt ann på hvordan man lever. Tror du kroppen kan klokka og følger den slavisk? Kroppen følger rytmen til individet. Det du referer til handler om folk som spiser normalt fra 0700 hele dagen, og utover kvelden. Om man sover mellom 07.00 og 14.00 sier det seg selv at dette ikke er gjeldende. 

Anonymkode: 6f9a5...2f2

Kroppen indre tid er styrt mot naturen, og soloppgang , man kan snu på døgne med kroppen oppdater forsatt natt som natt og dag som dag, og det er prosesser i kroppen man ikke kan lurer.

Anonymkode: ad437...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kommer jo helt ann på hvordan man lever. Tror du kroppen kan klokka og følger den slavisk? Kroppen følger rytmen til individet. Det du referer til handler om folk som spiser normalt fra 0700 hele dagen, og utover kvelden. Om man sover mellom 07.00 og 14.00 sier det seg selv at dette ikke er gjeldende. 

Anonymkode: 6f9a5...2f2

Fra naturens side så er vi ikke "nattdyr", så kroppen "vet" når det er natt og dag basert på sollys og mørke, så alle har en innebygget klokke og kroppen følger den mer eller mindre slavisk. Det er jo almenn-kunnskap...

Anonymkode: 544ec...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra naturens side så er vi ikke "nattdyr", så kroppen "vet" når det er natt og dag basert på sollys og mørke, så alle har en innebygget klokke og kroppen følger den mer eller mindre slavisk. Det er jo almenn-kunnskap...

Anonymkode: 544ec...214

Hvordan tolker kroppen dag og natt når det er midnattssol eller vinterstid? 🤔

Som skiftarbeider, så må jeg spise til alle døgnets tider, for ellers må jeg da gå noen dager uten å spise 😅

Man kan alltids prøve å ikke spise midt på natta, men når du arbeider 12 timers nattevakt, ja du blir sulten midt på natta, da man er våken og bruker mye krefter (har en fysisk tung jobb).

Anonymkode: 28043...d54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Forumhei skrev:

Jo man kan fint sove på skyr, spis et Støre måltid på jobb

Et (Jonas Gar) Støre måltid? 😂 

Anonymkode: 36d2f...ae0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et (Jonas Gar) Støre måltid? 😂 

Anonymkode: 36d2f...ae0

Han var en godbit da han var yngre.

Anonymkode: a371e...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han var en godbit da han var yngre.

Anonymkode: a371e...9cd

😀😆🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 0.45, Forumhei skrev:

Håper du ikke spiser stor middag så sent, ikke fordi det bråker med fordi metabolske systemet i kroppen er nedjustert. Fint å være normal vektig med det sier meg ikke stort om din helsetilstand.

 

 

På 30.5.2020 den 7.42, AnonymBruker skrev:

 

Eating late at night can lead to several health hazards like increase in blood sugar levels, heart diseases, obesity and acidity. Basically, the later you eat, theless your body is prepared to sleep, which can also have adverse effects on your memory and efficiency for the next day.3. okt. 2018

Anonymkode: ad437...06e

Ja men noen har døgnet omvendt. Dagen sover de, natten er de våken. Som i australia. Den teksta der er ment for dem som er oppe på dagen og så skal sove på natta men spiser sent. 

Anonymkode: 3fdc6...075

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Fra naturens side så er vi ikke "nattdyr", så kroppen "vet" når det er natt og dag basert på sollys og mørke, så alle har en innebygget klokke og kroppen følger den mer eller mindre slavisk. Det er jo almenn-kunnskap...

Anonymkode: 544ec...214

Problemet på sommeren i norge er at det er lyst omtrent hele døgnet. 

Anonymkode: 3fdc6...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...