Gå til innhold

Når sluttet deres barn å sove på dagtid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det heldigvis helt vanlig. Det sier seg selv at barnehagen må innrette seg etter barnas behov, ikke omvendt. 

Anonymkode: c3c0f...a40

Ganske mange har sluttet med dagsoving når de er 3 år, så at storebarnsavdelingene er organisert deretter ser jeg ikke akkurat problemet med. Her er de feks på mange turer og utflukter. 

Anonymkode: 60f70...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rett før fylte to år var de begge ferdig med å sove på dagen. 

Anonymkode: 3dc99...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange har sluttet med dagsoving når de er 3 år, så at storebarnsavdelingene er organisert deretter ser jeg ikke akkurat problemet med. Her er de feks på mange turer og utflukter. 

Anonymkode: 60f70...d63

Ja, men hvis et barn har behov for å sove etter å ha startet på storbarnsavdeling så må jo selvfølgelig barnehagen tilrettelegge for dette. 

Anonymkode: c3c0f...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sluttet å sove i barnehagen når han var 2år og 1mnd gammel. Grunnen; brukte evig lang tid på å sovne på kvelden! Droppen å sove hjemme en helg ved en tilfeldighet (var mye på farten så ble bare slik) og da sovnet han på to minutt. Ikke sur/trøtt eller noe slik på dagen. Sa fra i barnehagen mandagen etter at han ikke skulle sove. De var litt skeptisk, mest pga det ble litt mer styr for de med en toåring som skulle være våken mens de andre sov, pauser, vask/kjøkkentjeneste (tror jeg 😅). Men jeg sto på mitt og det funket kjempebra fra dag en. De sendte han etterhvert ut med de store da det ble kjedelig å være eneste våkne barnet inne i to timer.

Anonymkode: ff601...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sluttet når hun var 1 år og 11 måneder. Jeg synes det var fryktelig tidlig, men hun brukte veldig lang tid på å sovne. Og på kvelden sovnet hun ikke før kl 22-23 når hun sov på dagen. Da ble natta litt vel kort. Så når vi kuttet dagsoving sovner hun i 19-19.30 tiden. Så totalt sett mer søvn i løpet av døgnet uten dagsoving.

Hun sov bare 1 time på dagen når hun sov. 

Anonymkode: 77077...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Alterego666 skrev:

Ene mitt er født i mars, og sluttet også å sover sommeren h*n var tre. Gikk gradvis over til bare å hvile med et lite pledd over seg i 15-30 minutter og senere slutte helt. En helt naturlig og glidende utvikling over en sommer med masse uteaktivitet.

Må bare poengtere at mitt barn født i januar ble to nå, så det er ikke sommeren han er tre, men to.. derfor jeg lurte på om det var tidlig.

ts

Anonymkode: adabe...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må bare poengtere at mitt barn født i januar ble to nå, så det er ikke sommeren han er tre, men to.. derfor jeg lurte på om det var tidlig.

ts

Anonymkode: adabe...6a7

I min erfaring er det tidlig, men det er ikke det samme som at det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så vanlig med dagsoving på storebarnsavdeling, de er jo gjerne organisert litt annerledes enn småbarnsavdelingene. 

Anonymkode: 60f70...d63

Bhg skal legge til rette for å dekke behovene til hvert enkelt barn. Er det behov for soving på storbarn, skal det legges til rette for det. Aldri opplevd en storbarns avd uten at noen sover. Er like vanlig at noen ikke sover på småbarn.

Anonymkode: 7152f...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bhg skal legge til rette for å dekke behovene til hvert enkelt barn. Er det behov for soving på storbarn, skal det legges til rette for det. Aldri opplevd en storbarns avd uten at noen sover. Er like vanlig at noen ikke sover på småbarn.

Anonymkode: 7152f...e28

Jeg har aldri opplevd noen som sover på storebarn, så da varierer det nok. Har jobbet litt rundt. Joda, det legges nok til rette for, men selve avdelingen er jo ikke lagt opp til det. De er jo feks oftere på tur og lengre utflukter enn småbarna. Skulle noen sovet på min eldste avd feks måtte de blitt igjen på småbarn og ikke fått vært med på turene. 

Anonymkode: 60f70...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...