Kvinneforkjemper1 Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Vil høre andres meninger om dette stoffet burde bli legalisert eller ikke:)
K.B. Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 For min del så handler det ikke om for eller mot. Realiteten er at rus politikken ikke fungerer og det er på alle måter mer gunstig for samfunnet å innse a marihuana er her for å bli og at å regulere salget for å kunne få litt kontroll er det eneste fornuftige å gjøre. 10
Candiru Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Jeg er for. Det er sykt å tenke på at cannabis er forbudt mens alkohol er lovlig. 26
Kvinneforkjemper1 Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2020 2 minutter siden, Candiru said: Jeg er for. Det er sykt å tenke på at cannabis er forbudt mens alkohol er lovlig. hmm, forstår hva du mener 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Jeg er for legalisering under statlig kontroll i motsetning til avkriminalisering. Sånn som forbudet fungerer i dag så er det lettere for en mindreårig å kjøpe hasj enn alkohol, det er ingen pushere som spør om legitimasjon eller som er ansvarlig for at varene de selger ikke er blandet med farlige kjemikalier. Hvis det er en ting forbudstiden mot alkohol har bevist så er det at et forbud bare øker fortjenesten til kriminelle organisasjoner, de får operere fritt uten konkurranse fra myndighetene. Det er bedre at hasj og marihuana omsettes på vinmonopolet enn at ubeskattede kroner havner i lommen khat-tyggende innvandrere som i seg selv er en utgift for samfunnet. Anonymkode: a19e1...a27 13
tøydokka Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 Er for legalisering. Og det kan pålegges avgifter som med tobakk og alkohol. Bedre at staten får inn pengene enn at de går i hendene på kyniske bakmenn. Det vil og bli innsparinger fordi man slipper å bruke ressurser for å straffeforfølge. 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Absolutt for. Litt rart at vi nordmenn liker å fremstå som utrolig progressive og liberale, samtidig som vi ligger så langt bak på områder som dette. Anonymkode: 31730...cf4 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Mot avkriminalisering. For medisinsk bruk under gitte forutsetninger. Det at alkohol er lovlig er ikke et gyldig argument. At én ting er skadelig rettferdiggjør ikke legalisering av en annen skadelig ting. Anonymkode: 2b075...f2d 4
Beltedyr Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 For. Med restriksjoner, som et visst antall utsalgssteder, aldersgrenser(selvsagt), og grenser på hvor mye THC produktene kan inneholde. Er også for avkriminalisering av rusbruk, da jeg støtter retten til å bestemme over sin egen kropp. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #15 Skrevet 28. mai 2020 Mot legalisering. Anonymkode: 06e18...df7 3
Nooni Skrevet 28. mai 2020 #16 Skrevet 28. mai 2020 Jeg er for legalisering under statlig kontroll, det vil si at der hvor det tilbys cannabis så skal det settes krav til hvordan og hvor den er dyrket og hvilken styrke den har. Jeg tenker at dette er forebyggende med tanke på de som kjøper over nett (og egentlig ikke vet hva de får). Det gjør det også mindre attraktivt å kjøpe på gata. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #19 Skrevet 28. mai 2020 Nei takk. Vi trenger ikke flere dophuer. Forby alkohol også. Anonymkode: 28b3f...7f5 4
Gjest Fallabella Skrevet 29. mai 2020 #20 Skrevet 29. mai 2020 Har dere lest noe på IOGT sin side om dette? De belyser konsekvens for barn og unge. Verdt en titt! https://www.foreldreoppropet.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå