Gå til innhold

JYSK utnytter korona på det styggeste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så ofte på den lokale Jysken, men det er tydelig at det er stor utskifting av ansatte der. Tror det er 1 person jeg har sett som har vært der mer enn noen måneder - og det er en voksen mann på lageret. Ellers er det en helt ny gjeng som er der hver gang jeg kommer innom. Og mye av det de selger er jo bare drit. Noe sengesett/putevar, oppbevaringsboksene og det der er greit nok men jeg orker ikke kjøpe mer drit-møbler derfa. 

Anonymkode: 9c7dd...568

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Jysk tatt skjeggkreproblematikken på alvor og satt i gang noen tiltak? For et par år siden åpnet jeg en eske med krus og oppi koppene lå det masse kre. Sa i fra til han i kassa og han så ikke ut til bry seg nevneverdig😬

Anonymkode: 53b65...c3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke mye på Jysk. Men kjøpte en skohylle der i vinter. Det skulle være med fire skruer, men var bare tre. Gadd ikke klage siden den hang sammen uansett. Men helt greit er det ikke. 

Anonymkode: 8d945...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så ofte på den lokale Jysken, men det er tydelig at det er stor utskifting av ansatte der. Tror det er 1 person jeg har sett som har vært der mer enn noen måneder - og det er en voksen mann på lageret. Ellers er det en helt ny gjeng som er der hver gang jeg kommer innom. Og mye av det de selger er jo bare drit. Noe sengesett/putevar, oppbevaringsboksene og det der er greit nok men jeg orker ikke kjøpe mer drit-møbler derfa. 

Anonymkode: 9c7dd...568

Dette har jeg reagert på også. Her jeg bor er det en ganske stor Jysk-butikk som har vært her i mange år. Syns det er forskjellige folk som jobber der hver gang jeg er innom (ikke at det er så ofte, da...) og de fleste oppfører seg som om de er på tiltak hele gjengen. Det er lite service å få , sure tryner og lite kunnskap om varene. 
Jeg skulle kjøpe et sengesett og spurte om det var åpning i bunnen eller på siden, da det ikke sto noe om det på pakningen og jeg aldri kjøper sengesett med sideåpning. Han i kassen visste ikke, spurte en annen i butikken, han visste heller ikke. Da lurte jeg på om de kunne åpne en pakke og sjekke, men da fikk jeg beskjed om at da måtte jeg uansett betale for pakken.... Det ble ikke handlet noe sengesett på Jysk, nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da setter jeg Jysk på lista over butikker jeg boikotter. Lett!

Faen så mye dritt man skal tåle i visse yrker. Slike ting er grunnen til at jeg tok høyere utdanning i godt voksen alder.

Anonymkode: 42408...299

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så kvalm av bedriften jeg jobber i! Nå har endelig media fått nyss i bare noe av det de holder på med. Heldigvis. 

Her sitter jeg som taperen etter nesten to måneder med permittering. JYSK sier til avisa at de tapte penger og at de måtte nedbemanne deretter. JYSK har tjent LANGT over ønsket måloppnåelse! Samtidig fikk jeg høre fra salgsleder i dag at alle sjefene har bonusfest! Butikksjefene får 7500,- ekstra i bonus (på toppen av den allerede skyhøye bonusen) fordi de har stått på sånn under korona. Men det de ikke sier er at de får høyere bonus av å permiterte folk, fordi ett av punktene i bonusen er å ha lave lønnsutgifter. Snakk om å utnytte staten! Salgsleder skulle få 10% av den ekstra bonusen til sjefen om SL holdte tett om det. SL er også kjempe provosert for vedkommende har jobbet over 50 gratis timer under korona. Fikk beskjed om at nå var tiden for å vise seg frem, for å komme seg videre opp i systemet. 

Jeg får ingen bonus, fordi jeg har ikke fått lov til å gå på jobb. Bonusen til oss ansatte avhenger av hvor mange timer man jobber. Nabobutikken vår har vært i krise under korona pga mange hjemme med barn og syke. Hvorfor kunne jeg ikke få jobbe der? Jeg vet flere ansatte har hatt kjempestort jobbpress fordi de har vært for få på vakt. Neida, fordi de skal ha bonusfest på min, mine kollegaer og statens regning. 

Er så mye kvalmt i dette firmaet, håper avisen graver videre.  

https://www.nettavisen.no/okonomi/jysk-permitterte-98-ansatte---satte-salgsrekord/3423973486.html

Anonymkode: deec4...177

Men dette kan jo være et tegn på at Jysk har hatt for mange ansatte, om de har klart å levere økt salg med færre ansatte pga. permitteringer?

Anonymkode: 2d2b1...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette kan jo være et tegn på at Jysk har hatt for mange ansatte, om de har klart å levere økt salg med færre ansatte pga. permitteringer?

Anonymkode: 2d2b1...c0b

Det betyr vel bare at folk lar seg drive hardere når de er redd for å miste levebrødet sitt. Om det er bra for dem og bedriften i det lange løp er en helt annen sak. På jobben min er vi også færre ansatte, som jobber ræva av oss med dobbelt opp av de vanlige arbeidsoppgavene, pluss nye smittevernstiltak som vi ikke har tid til, men som er en forutsetning for at vi har fått lov av myndighetene til å åpne. Det er også vi på gulvet som får all kjeften fra kundene, og vi kan selvsagt ikke plassere skylden der den hører hjemme, i frykt for å bli permittert igjen. Blir garantert mye dårlig helse og sykemeldinger etterhvert.

Mitt unntrykk via venner er at de fleste bedrifter har benyttet sjansen til å jukse, mange steder har de kjørt i gang både nedbemanning og nedgang i produksjon som har vært planlagt lenge, fordi det er billig og enkelt nå, og ingen tør å si fra. De eneste som sitter trygt og greit i jobben sin er de som har vært smarte og fått seg jobb i barnehager og helsevesen. 

Anonymkode: af888...298

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dette kan jo være et tegn på at Jysk har hatt for mange ansatte, om de har klart å levere økt salg med færre ansatte pga. permitteringer?

Anonymkode: 2d2b1...c0b

Salget har nok økt fordi folk har vært hjemme pga korona slik at de har hatt tid til å fornye seg.. 

Jysk har nok også mange på mentorordning eller liknende fra nav.. Fler tallet som jobber for Jysk kommet vel fra nav da de har samarbeide med nav. De hadde hvertfall det her i regionen for et par år siden. 

 

Endret av Forundret..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle som vanligvis er så opptatt av å fange navere? Dette er et eksempel på naving i verdensklasse, og det er bra hvis det kommer fram. 

Anonymkode: 99e88...7e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke at jeg må være på jobb i 8 timer alene, uten pause siden jeg er alene på jobb, bare for at bedriften skal spare penger. De skylder på smittevern, men alle vet at det ikke er det det handler om. 

Anonymkode: 2420b...f17

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kunde har vi vært fornøyde med servicen på Jysk i Oslo-området.

Kvaliteten på noen produkter har vært så som så, men ting som persienner har vært ok.

Anonymkode: 0cfb9...c21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun en gang måtte reklamere på noe fra dem, da tvang jeg dem til å hente varen hos meg samt levere ny vare hos meg.

Bruker Jysk endel siden jeg liker deres kundeservice bedre enn f.eks IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysj! Få det uti media! 

Anonymkode: 8d945...ee8

Hjelper desverre lite. Folk roper ulv ulv for så fortsette som før. 

Ingen er interesserte til å kjempe imot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne boikottlista mi blir bare lengre og lengre:P XXL, blivakker og jysk. Skulle sikkert vært flere sånn egentlig, men har forsøkt å bli mer bevisst. Har et pledd fra jysk som ble kjøpt for mange herrens år siden, men det er mest til pynt så trenger jo ikke allverden av kvalitet til det.

Anonymkode: 573c6...136

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette kan jo være et tegn på at Jysk har hatt for mange ansatte, om de har klart å levere økt salg med færre ansatte pga. permitteringer?

Anonymkode: 2d2b1...c0b

Det er nok ikke det. De få stakkarene som er på jobb blir jo utslitt. For lav bemanning bruker å gå utover salget, og det vil det også gjøre om de fortsetter med dette.

Akkurat nå har folk mye penger fordi de har fått skattepenger og refundert betalte ferieturer. De har ingen store planer i sommer, og bruker penger på oppussing. Alle innenfor denne bransjen (byggevarer, håndverkere, interiørbutikker) opplever økt salg nå. Dette vil naturligvis stoppe en gang. 

De gjør det samme ved en annen kjent norsk kjede, de ansatte er permittert, men salget har gått opp veldig mye. Det klarer sjefene å stå og skryte av foran ansatte som sliter med å betale regningene sine. De har økt prisene helt latterlig mye, type 100% på enkelte varer. Og folk kjøper. De ansatte som er der må treffe langt flere kunder på en vakt enn før, det er ræva smittevern spør du meg. Permitteringsgradene har gått litt ned, men de har ikke lenger noe grunn til å holde folk permittert i det hele tatt. Unnskyldningen deres er at det kan komme en ny bølge, og de vil slippe å betale de 2 dagene arbeidsgiver må betale. Jeg visste ikke at det var vanlig å permittere folk fordi det kan komme dårligere tider 🙄

Det er nesten så man blir kommunist av alt som foregår nå, med private eiere som utnytter sjansen til å suge penger ut av statens lommebok. De burde føre 10x mer tilsyn etter dette. 

 

Anonymkode: b7c22...a97

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle som vanligvis er så opptatt av å fange navere? Dette er et eksempel på naving i verdensklasse, og det er bra hvis det kommer fram. 

Anonymkode: 99e88...7e6

Dette! Sånne møkkabedrifter som utnytter gratis arbeiskraft fortjener å dø! 

Anonymkode: 8d945...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk på dette til neste valg, folkens! 

Anonymkode: 8d945...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet på Jysk, og har ikke mye pent å si om den plassen. Dette er mange år siden nå, men jeg var der gjennom nav. Fikk beskjed om at hvis jeg jobbet i 3mnd praksis, så lovte de meg fast arbeid. Etter 3mnd fikk jeg beskjed om at det var en ledig stilling til meg om ytterlige 3mnd. Etter 6mnd i praksis fikk jeg beskjed om at stillingen hadde blitt gitt til en bekjent av sjefen, men om jeg jobbet i 3mnd til så lovte han meg at jeg skulle få fast ansettelse. Jeg jobbet der i 9mnd, så fikk jeg tilbudt en stilling ca 4timers kjøretur unna, langt uti gokk. Jeg ga opp og fikk meg heldigvis jobb en annen plass. Dette er ca 12 år siden nå, men jeg vet at de har nye folk fra nav der enda, som helt sikkert blir utnyttet på samme måte. Møkkaplass.

Anonymkode: 2ee5d...154

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv jobbet på Jysk, og har ikke mye pent å si om den plassen. Dette er mange år siden nå, men jeg var der gjennom nav. Fikk beskjed om at hvis jeg jobbet i 3mnd praksis, så lovte de meg fast arbeid. Etter 3mnd fikk jeg beskjed om at det var en ledig stilling til meg om ytterlige 3mnd. Etter 6mnd i praksis fikk jeg beskjed om at stillingen hadde blitt gitt til en bekjent av sjefen, men om jeg jobbet i 3mnd til så lovte han meg at jeg skulle få fast ansettelse. Jeg jobbet der i 9mnd, så fikk jeg tilbudt en stilling ca 4timers kjøretur unna, langt uti gokk. Jeg ga opp og fikk meg heldigvis jobb en annen plass. Dette er ca 12 år siden nå, men jeg vet at de har nye folk fra nav der enda, som helt sikkert blir utnyttet på samme måte. Møkkaplass.

Anonymkode: 2ee5d...154

Fy f@en!

Anonymkode: 8d945...ee8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv jobbet på Jysk, og har ikke mye pent å si om den plassen. Dette er mange år siden nå, men jeg var der gjennom nav. Fikk beskjed om at hvis jeg jobbet i 3mnd praksis, så lovte de meg fast arbeid. Etter 3mnd fikk jeg beskjed om at det var en ledig stilling til meg om ytterlige 3mnd. Etter 6mnd i praksis fikk jeg beskjed om at stillingen hadde blitt gitt til en bekjent av sjefen, men om jeg jobbet i 3mnd til så lovte han meg at jeg skulle få fast ansettelse. Jeg jobbet der i 9mnd, så fikk jeg tilbudt en stilling ca 4timers kjøretur unna, langt uti gokk. Jeg ga opp og fikk meg heldigvis jobb en annen plass. Dette er ca 12 år siden nå, men jeg vet at de har nye folk fra nav der enda, som helt sikkert blir utnyttet på samme måte. Møkkaplass.

Anonymkode: 2ee5d...154

så de 9 mnd. med arbeidspraksis sikrer deg en stilling et annet sted altså?

Kanskje du bør være litt takknemlig for den muligheten du fikk da?

Anonymkode: 0cfb9...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...