Gå til innhold

JYSK utnytter korona på det styggeste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så kvalm av bedriften jeg jobber i! Nå har endelig media fått nyss i bare noe av det de holder på med. Heldigvis. 

Her sitter jeg som taperen etter nesten to måneder med permittering. JYSK sier til avisa at de tapte penger og at de måtte nedbemanne deretter. JYSK har tjent LANGT over ønsket måloppnåelse! Samtidig fikk jeg høre fra salgsleder i dag at alle sjefene har bonusfest! Butikksjefene får 7500,- ekstra i bonus (på toppen av den allerede skyhøye bonusen) fordi de har stått på sånn under korona. Men det de ikke sier er at de får høyere bonus av å permiterte folk, fordi ett av punktene i bonusen er å ha lave lønnsutgifter. Snakk om å utnytte staten! Salgsleder skulle få 10% av den ekstra bonusen til sjefen om SL holdte tett om det. SL er også kjempe provosert for vedkommende har jobbet over 50 gratis timer under korona. Fikk beskjed om at nå var tiden for å vise seg frem, for å komme seg videre opp i systemet. 

Jeg får ingen bonus, fordi jeg har ikke fått lov til å gå på jobb. Bonusen til oss ansatte avhenger av hvor mange timer man jobber. Nabobutikken vår har vært i krise under korona pga mange hjemme med barn og syke. Hvorfor kunne jeg ikke få jobbe der? Jeg vet flere ansatte har hatt kjempestort jobbpress fordi de har vært for få på vakt. Neida, fordi de skal ha bonusfest på min, mine kollegaer og statens regning. 

Er så mye kvalmt i dette firmaet, håper avisen graver videre.  

https://www.nettavisen.no/okonomi/jysk-permitterte-98-ansatte---satte-salgsrekord/3423973486.html

Anonymkode: deec4...177

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i en annen kjede enn deg. Men har også inntrykk av at de utnytter permitteringsreglene. I april i år solgte vi langt mer enn på samme tid i fjor, likevel var mange permitterte. 

Anonymkode: 2420b...f17

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare le! Har selv jobbet i JYSK og angrer ikke på ett sekund at jeg sluttet. Ble sendt til flere butikker for å hjelpe til, jobbet overtid uten betaling og ble truet med å miste jobben om jeg ikke brukte fritiden min på å komme på jobb. Er så mye stygt i Jysk. Også er det super kleint med alle de der konkurransebildene på fb og hvordan man måtte vise fram med kvitteringen hånden fordi noen har klart å selge Høie seng osv. 

Edit: Og la meg bare nevne hvor ofte vi måtte stå å lyge om produktene. "Denne puten her kommer aldri til å klumpe", OSV. OSV.

Eller at vi ble tvungen til å ta forhåndsbetalinger på kampanjepriser sånn butikken ikke mistet kundene - noe som var og er ulovlig. En DM mistet jobben ganske nylig pga det (og mye annet...). 

Endret av Kenelz
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke snakke om kvaliteten på Jysk produkter🤣

Anonymkode: 6244d...cdf

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kenelz said:

Måtte bare le! Har selv jobbet i JYSK og angrer ikke på ett sekund at jeg sluttet. Ble sendt til flere butikker for å hjelpe til, jobbet overtid uten betaling og ble truet med å miste jobben om jeg ikke brukte fritiden min på å komme på jobb. Er så mye stygt i Jysk. Også er det super kleint med alle de der konkurransebildene på fb og hvordan man måtte vise fram med kvitteringen hånden fordi noen har klart å selge Høie seng osv. 

Edit: Og la meg bare nevne hvor ofte vi måtte stå å lyge om produktene. "Denne puten her kommer aldri til å klumpe", OSV. OSV.

Eller at vi ble tvungen til å ta forhåndsbetalinger på kampanjepriser sånn butikken ikke mistet kundene - noe som var og er ulovlig. En DM mistet jobben ganske nylig pga det (og mye annet...). 

Hæ? Er det ulovlig? Er det ikke vanlig at man betaler når man bestiller en vare? 

Anonymkode: 2420b...f17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber å i en relativt stor kjede , de permitterte over en lav sko og har hatt omsetningsvekst på var 40% i april og mai... 

Anonymkode: a3c39...78d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Er det ulovlig? Er det ikke vanlig at man betaler når man bestiller en vare? 

Anonymkode: 2420b...f17

Nei, ulovlig å bruke forhåndsbetaling for å lukke salg. La oss si at kunden ikke vil kjøpe et bord som koster 1000kr, også sjekker man at den kommer på tilbud neste uke til 500kr og da tar man en forhåndsbetaling på 500kr = Kunden får med seg varen hjem den samme dagen og forhåndsbetalingen blir slått ut neste uke sånn den går i 0. Det er ulovlig og distriktsjefen har mistet jobben pga dette og del andre ting. 

Edit: Ikke ulovlig å ta en forhåndsbetaling på en bestillingsvare. Med eller mindre forhåndsbetalingen er på kampanjepris som kommer senere og blir slått ut på kampanjeuken. Om du skjønner? 

Edit: Heller ikke nødvendig å ta en forhåndsbetaling på bestillingsvare eller en vare som allerede er i butikken. Kan lage en reservasjon og man beholder tilbudsprisen selvom den ikke lengre er på tilbud. Om man lager en reservasjon på et produkt som ikke er på tilbud og når man henter den så har den blitt billigere - så betaler man for tilbudet.

Er ikke mange selgere som opplyser dette og lurer kundene til å ta en forhåndsbetaling på en vare som ikke er på tilbud og holder kjeft om den plutselig har blitt billigere. 

Endret av Kenelz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ikke snakke om kvaliteten på Jysk produkter🤣

Anonymkode: 6244d...cdf

Ikke sant. Om Ebay var en fysisk butikk, så ville den ha vært jysk! Kvaliteten på samtlige produkter er ebay-standard. Det er en grunn til at de er så billige. Da jeg flyttet ut for første gang, så kjøpte jeg en god del fra jysk, fordi de var billig og jeg fikk mer for pengene. Innen 3 år så var alt enten retunert, eklamert for og fått nytt produkt utallige ganger, og resten ble kastet fordi det gikk i stykker av normal bruk. Sitter igjen med 0 produkter fra jysk, kommer nok aldri til å handle der igjen.

Anonymkode: 18bc7...d25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Få det uti media! 

Anonymkode: 8d945...ee8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk ass 😂 sorry, men hørt så mye rart om de..

Kjøpte en sjenk der før 4 år siden, hadde skade, byttet, hadde skade, byttet, hadde skade, byttet, hadde skade. Sjenk NUMMER FEM som vi da sjekket i butikken før vi tok den med hjem var skadefri 😂😂😂 fuckings fem!

Ja, burde hevet kjøpet men vi hadde allerede en del i den serien som vi arvet av broren min som skulle flytte til utlandet. Det var eneste grunnen. Fikk dårlig avslag på det også 🤪 Går nå kun på jysk når jeg trenger puter til ungenes lekehus som jeg kan kaste etter en sesong 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husfruen89 said:

Jysk ass 😂 sorry, men hørt så mye rart om de..

Kjøpte en sjenk der før 4 år siden, hadde skade, byttet, hadde skade, byttet, hadde skade, byttet, hadde skade. Sjenk NUMMER FEM som vi da sjekket i butikken før vi tok den med hjem var skadefri 😂😂😂 fuckings fem!

Ja, burde hevet kjøpet men vi hadde allerede en del i den serien som vi arvet av broren min som skulle flytte til utlandet. Det var eneste grunnen. Fikk dårlig avslag på det også 🤪 Går nå kun på jysk når jeg trenger puter til ungenes lekehus som jeg kan kaste etter en sesong 😂

Man skal tilby gavekort i sånne situasjoner, fikk du noe? I følge lovverket i Jysk så skal butikken egt. betale for bensinbruket på returer da det ikke skal koste "noe" å returnere/reklamere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kenelz skrev:

Man skal tilby gavekort i sånne situasjoner, fikk du noe? I følge lovverket i Jysk så skal butikken egt. betale for bensinbruket på returer da det ikke skal koste "noe" å returnere/reklamere. 

Husker ikke helt eksakt hva vi fikk, men tror det var 40 eller max 50% avslag 🙈 Det var alt.. 

Og ganske mye tilsnakk fra mannen  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Husfruen89 said:

Husker ikke helt eksakt hva vi fikk, men tror det var 40 eller max 50% avslag 🙈 Det var alt.. 

Og ganske mye tilsnakk fra mannen  

Uff, det var dårlig etter så mange reklamasjoner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Husfruen89 skrev:

Jysk ass 😂 sorry, men hørt så mye rart om de..

Kjøpte en sjenk der før 4 år siden, hadde skade, byttet, hadde skade, byttet, hadde skade, byttet, hadde skade. Sjenk NUMMER FEM som vi da sjekket i butikken før vi tok den med hjem var skadefri 😂😂😂 fuckings fem!

Ja, burde hevet kjøpet men vi hadde allerede en del i den serien som vi arvet av broren min som skulle flytte til utlandet. Det var eneste grunnen. Fikk dårlig avslag på det også 🤪 Går nå kun på jysk når jeg trenger puter til ungenes lekehus som jeg kan kaste etter en sesong 😂

Jeg fikk et knust dør i et skap. Stor skrape og hakk på siden av en skjenk og manglet halvparten i pakningen for et kommode. Var et mareritt å få byttet alt og få nytt. Endte opp med å oppheve kjøpet for en av de, husker ikke hvilken og en fikk jeg 3 stk av en før jeg fikk en bra nok en, men den varte ikke lenge før den gikk i stykket og måtte kastes. Som sagt, alt jeg kjøpte ble borte og erstattet iløpet av 3-4 år. Til gjengjeld så har jeg fortsatt kommoden, skjenken og et nattbord som ble erstattet og kjøpt nytt et annet sted. Det har jeg fortsatt, 9 år senere og de er like hel og fin som da jeg kjøpte de! Det sier litt om kvaliteten hos jysk. 

Seng og sofa kjøper jeg aldri der. Hadde en seng på ungdomskolen og igjen, samtlige (mamma kjøpte 3 stk til meg og mine søsken) og samtlige ble ødelagt og ubrukelig iløpet av få år. Mens den jeg kjøpte meg etterpå er fortsatt i bruk på hytta! over 15 år etter. Slitt, ja, men ikke ødelagt. 

Jysk er billig... men det er dyrt å handle billig. Det er ikke verdt det.

Anonymkode: 18bc7...d25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre senger, to garderobeskap, diverse dyner og en sjenk kjøpt på Jysk. Alt har vært i bruk i 10-15 år og fungerer feilfritt (har byttet overmadrassene et par ganger, men det regner jeg som normal slitasje). Nå er dette stort sett de dyreste typene innenfor hver kategori; godt mulig at billigvariantene er noe ordentlig ræl.

Anonymkode: 20af4...f18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Kenelz skrev:

Uff, det var dårlig etter så mange reklamasjoner.  

Verste var at de virket ikke overrasket noen av gangene, som at dette var vanlig.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Husfruen89 said:

Verste var at de virket ikke overrasket noen av gangene, som at dette var vanlig.. 

Vet. Har jobbet selv i Jysk og husker at vi ofte fikk reklamasjoner. Veldig flaut og det gir kundene en utrolig dårlig handelsopplevelse. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tre senger, to garderobeskap, diverse dyner og en sjenk kjøpt på Jysk. Alt har vært i bruk i 10-15 år og fungerer feilfritt (har byttet overmadrassene et par ganger, men det regner jeg som normal slitasje). Nå er dette stort sett de dyreste typene innenfor hver kategori; godt mulig at billigvariantene er noe ordentlig ræl.

Anonymkode: 20af4...f18

Vi kjøpte en av de dyreste sjenkene, lever etter 4 år men noe er galt med produksjon/frakt/lagring når varer får så mye skader. Tipper de har ansatt 3 åringer til å gå over varer før de blir sendt ut av fabrikken.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kenelz skrev:

Vet. Har jobbet selv i Jysk og husker at vi ofte fikk reklamasjoner. Veldig flaut og det gir kundene en utrolig dårlig handelsopplevelse. 

Ja den skyllebøtta de fikk var ikke personlig, men frustrasjonen måtte ut. Veldig forsålig at det ikke er den ansatte sin skyld, kan tenke meg at vi ikke var første eller siste. Og det er de på gulvet som gjør møkkajobben og får kjefta, og de som kan gjøre noe med dette her gidder ikke. Frekt og respektløst. Forstår ikke at folk orker å jobbe på sånne plasser, men mange har vel ikke noe valg..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...