Gå til innhold

Er det vanskelig for 27 år gamle kvinner å få kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen av mine kompiser har problemer med å skaffe seg damer eller dra på dates, så tror du gjør noe galt, eventuelt leter på litt feil sted. Menn må seriøst slutte å synes så synd på seg selv hele tiden, alt jeg hører når jeg leser ting som dette er "buhu stakar meg jeg har det så vanskelig, jenter kan bare spre beina og få sex, jeg må faktisk jobbe for det".... 🙄

Anonymkode: 375da...10c

Da er kompisene dine topp 20% dersom de først og fremst er på nettet. Det er uansett irrelevant.
Hva er det for en nedlatende holdning? Jeg synes ikke synd på meg selv, og sex har ingenting med saken å gjøre. Poenget mitt var snarere at de 27-åringene jeg kjenner til enten gjennom dating eller ellers er på dater hele tiden og nesten uten unntak er de som velger å avslutte eller fortsette datingen. Det er ingenting som tyder på annet enn at det er lett.

Anonymkode: 0b617...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de fleste single kvinner i den alderen er frivillig i singel, mens de fleste single menn i samme alder er ufrivillig singel. Dette fører da naturlig nok til at det er enklere å få seg kjæreste som kvinne enn som mann.

Jeg tror også derfor at single kvinner i den alderen kan sette ned standarden og finne seg en kjæreste uten problemer, mens menn i samme situasjon allerede er ganske desp, og har rett og slett ikke så mye å fire på. 

Anonymkode: 2c8dd...aa3

Ikke alle er frivillig singel i den alderen. Noen glemmer at kanskje noen er mer sjenerte enn andre?

Anonymkode: 9ccb1...3d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er kompisene dine topp 20% dersom de først og fremst er på nettet. Det er uansett irrelevant.
Hva er det for en nedlatende holdning? Jeg synes ikke synd på meg selv, og sex har ingenting med saken å gjøre. Poenget mitt var snarere at de 27-åringene jeg kjenner til enten gjennom dating eller ellers er på dater hele tiden og nesten uten unntak er de som velger å avslutte eller fortsette datingen. Det er ingenting som tyder på annet enn at det er lett.

Anonymkode: 0b617...273

Da er det veldig mange menn som er tipp 20% for veldig mange menn får dates.

Verre for kvinner. Vi får sex ja men hva så? Sex gir jo ikke mye uansett og seff ikke hvis det ikke er med en kjæreste. Dessuten er menn veldig kravstore så det er derfor de ikke møter noen, ingen er liksom bra nok for dem.

Anonymkode: f1240...258

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de fleste single kvinner i den alderen er frivillig i singel, mens de fleste single menn i samme alder er ufrivillig singel. Dette fører da naturlig nok til at det er enklere å få seg kjæreste som kvinne enn som mann.

Jeg tror også derfor at single kvinner i den alderen kan sette ned standarden og finne seg en kjæreste uten problemer, mens menn i samme situasjon allerede er ganske desp, og har rett og slett ikke så mye å fire på. 

Anonymkode: 2c8dd...aa3

Ikke enig. Noen tar lengre tid på å bli klar for noe. Jeg følte meg fremdeles litt som en ''unge'' når jeg var i begynnelsen av tjueårene, samt helseproblemer osv, orket jeg bare ikke stresset som kommer med andre mennesker.

 

Derfor har jeg forblitt singel og alene hele livet. Men nå hører jeg folk si, når foreldrene dine dør, har du jo ingen.... Hmm... Nei, kanskje man ender opp mutters alene da...

Jeg stoler heller ikke på de fleste mennesker, så vet ikke om det er verdt det engang

 

 

Anonymkode: d0e03...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er lett for deg er kanskje ikke like lett for andre?

Anonymkode: 9ccb1...3d2

Skjønner hva du mener, men tror du misforstår meg🙂 Vet så klart at det kan være vanskeligere for noen enn andre å få kjæreste, men poenget var ikke det. Men om det er forskjell fra 20 - 27 på den fronten negativt. Og det mener jeg det ikke er. Ikke så mye som gjerne forandrer seg hvertfall utseende messig på den alderen 🙂 Var det jeg mente, litt kronglete skrevet men 😅

Anonymkode: c1c19...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det veldig mange menn som er tipp 20% for veldig mange menn får dates.

Verre for kvinner. Vi får sex ja men hva så? Sex gir jo ikke mye uansett og seff ikke hvis det ikke er med en kjæreste. Dessuten er menn veldig kravstore så det er derfor de ikke møter noen, ingen er liksom bra nok for dem.

Anonymkode: f1240...258

Veldig mange gjør det ikke, men de er som regel helt usynlig for kvinner. Du kjenner dem sikkert, men de havner liksom i en annen kategori. Hatt denne samtalen med venninner, som tenker at alle mannfolk de vet om dater eller ikke dater like mye eller lite som damene. Så nevner jeg en fyr de ikke har tenkt på. "Å han ja, han rare. Ok, greit." Så nevner jeg en til, og en til, og plutselig har vi vi 5-6 felles kamerater, som aldri går på date eller aldri har hatt kjæreste. For sjenerte, for lite pene, aspergers, arbeidsledige.

Det er ikke det at de er så kravstore som er problemet, for å si det sånn.

Anonymkode: 9ef17...eed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da er det veldig mange menn som er tipp 20% for veldig mange menn får dates.

Verre for kvinner. Vi får sex ja men hva så? Sex gir jo ikke mye uansett og seff ikke hvis det ikke er med en kjæreste. Dessuten er menn veldig kravstore så det er derfor de ikke møter noen, ingen er liksom bra nok for dem.

Anonymkode: f1240...258

Det har vært forsket en del på Tinder i hvert fall, og de fleste menn får ingen eller maks et par dater mens de er der. Tinder er verstingen riktignok, og gir ikke et helt realistisk bilde. De fleste kvinner kan date mange hvis de vil, noen få menn dater ekstremt mange, og de fleste menn dater sjelden. Selv har jeg ikke fått en date akkurat der, men Sukker og Happn fungerer fint. Jeg orker ikke å date så ofte, så får nok dater til at jeg ikke ønsker flere.

Er menn så kravstore? Jeg er åpen for å dra på date med alle jeg matcher med, men er naturligvis selektiv på hvem jeg liker i utgangspunktet. Min erfaring er at de fleste (men ikke alle) kvinner er utålmodige og må kjenne noe med en gang man møtes, og derfor ofte avslutter da jeg ikke er helt "på flørter'n" enda, mens for meg er kjemi noe som kommer etterhvert. Det kommer egentlig alltid så lenge utseendet er greit og jeg liker personligheten, men er ikke noe jeg kjenner på ved første eller andre date. Jeg synes det er mer kravstort å forvente at kjemien skal være der med en gang. Instant gratification som det heter på fint. Jeg tenner normalt sett ikke på en kvinne før jeg har møtt henne flere ganger over noen uker.
Får man sex er det vel fordi man tenner på personen og har lyst, jeg kan ikke skjønne at det er noe å klage på. Jeg har aldri sex før jeg føler noe for kvinnen, og har da heller aldri ligget med noen jeg ikke har vært i eller på vei inn i et forhold med.

Anonymkode: 0b617...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ung, 18-20, har man den fordelen at man treffer mye folk og at "alle" er sosialt aktive. Det går over i siste halvdel av tjueårene.

Derimot får man tilgang til andre sosiale arenaer etterhvert (eller man kan oppdager og kan ta i bruk). Men den største fordelen som kommer med alder er at du får mer å velge i: når du er tjue, så har du (kvinne) egentlig bare din egen årsklasse, og kanskje en ned og to-tre opp (mann blir motsatt). Når du (fremdeles kvinne) blir 27, så har du i alle fall to årsklasser ned og minst sju årsklasser, kanske ti-elleve, opp. Så du går fra å være tjue og se etter kjæreste på 19-22(23) til å være 27 og velge fra 25 til 35(37-38). Det er mye mere folk tilgjengelig i ti-tolv årsklasser enn i tre-fire.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lurer på om det er vanskelig for dere å få kjæreste, eller om dere har merket noen forskjell fra da dere var 20... Hvordan er det for 27 åringer å få kjæreste, hvis dem aldri har hatt noen?

 

Takk for svar :).............

Anonymkode: d0e03...2ee

Det henger sammen med forventningene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange gjør det ikke, men de er som regel helt usynlig for kvinner. Du kjenner dem sikkert, men de havner liksom i en annen kategori. Hatt denne samtalen med venninner, som tenker at alle mannfolk de vet om dater eller ikke dater like mye eller lite som damene. Så nevner jeg en fyr de ikke har tenkt på. "Å han ja, han rare. Ok, greit." Så nevner jeg en til, og en til, og plutselig har vi vi 5-6 felles kamerater, som aldri går på date eller aldri har hatt kjæreste. For sjenerte, for lite pene, aspergers, arbeidsledige.

Det er ikke det at de er så kravstore som er problemet, for å si det sånn.

Anonymkode: 9ef17...eed

Vel, vanskelig når dem ikke gjør noe for å vise at dem eksisterer? Hvordan skal folk legge merke til folk som bare sitter foran pcn og spiller...

Anonymkode: d0e03...2ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel først etter noen år som voksen og singel (35+) at man kanskje blir "særere".

Man har vel en høyere standard som 27-åring enn som 21-åring, men det vil jeg anse som en god ting. Bruddraten er mye høyere for de som finner hverandre i starten av tyveårene (i det lange løp).

Anonymkode: 0e6cd...596

Det varierer veldig og mitt inntrykk er at det er omvendt, kvinner blir mindre sære med alderen fordi de ser etter helt andre kvaliteter enn hva de gjorde når de var yngre. Men det er jo klart at det finnes gale kattedamer som blir særere og særere for hvert år som går. 

Anonymkode: 5fd28...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2020 den 19.50, AnonymBruker skrev:

Men skal sies at han ikke bare ramlet oppi fanget mitt. Husker jeg gikk veldig aktivt inn. Datet masse! Til slutt var det en som skilte seg ut. 
man må ikke bli defensiv.. og går datingen trått i perioder så må man bare se på det med humor og late som det er et prosjekt

Anonymkode: 5c932...451

Hvor treffer du dates?

Anonymkode: b33da...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, draug 75 skrev:

Når man er ung, 18-20, har man den fordelen at man treffer mye folk og at "alle" er sosialt aktive. Det går over i siste halvdel av tjueårene.

Derimot får man tilgang til andre sosiale arenaer etterhvert (eller man kan oppdager og kan ta i bruk). Men den største fordelen som kommer med alder er at du får mer å velge i: når du er tjue, så har du (kvinne) egentlig bare din egen årsklasse, og kanskje en ned og to-tre opp (mann blir motsatt). Når du (fremdeles kvinne) blir 27, så har du i alle fall to årsklasser ned og minst sju årsklasser, kanske ti-elleve, opp. Så du går fra å være tjue og se etter kjæreste på 19-22(23) til å være 27 og velge fra 25 til 35(37-38). Det er mye mere folk tilgjengelig i ti-tolv årsklasser enn i tre-fire.

Det hadde igrunn vært interessant å se statistikk på dette. Jeg ser jo at det er flere individer i flere kull, men oppover i alder vil jeg tro en veldig mye større andel er etablerte, så jeg er usikker på hvordan det vil se ut med tanke på antall tilgjengelige potensielle partnere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, herzeleid skrev:

Det hadde igrunn vært interessant å se statistikk på dette. Jeg ser jo at det er flere individer i flere kull, men oppover i alder vil jeg tro en veldig mye større andel er etablerte, så jeg er usikker på hvordan det vil se ut med tanke på antall tilgjengelige potensielle partnere? 

Mange tilgjengelige menn ja fordi de ALDRI blir fornøyde. Statistikk forteller jo at mange menn ender opp alene og uten barn+ folk skiller seg gjerne etter noe år så de er tilgjengelige på en måte men samtidig så er det jo svært vanskelig å finne en mann som ikke er sinnsykt kravstor da.

Anonymkode: f1240...258

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2020 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Det er noen som kanskje har en genfeil som gjør til at man ser annerledes ut og da blir man lett utfryst. Du vet jo hva "annerledes" betyr?

Anonymkode: 9ccb1...3d2

Høres ut som vi kan ha samme genfeil. Jeg ser også annerledes ut pga sykdom. Jeg hater ordet annerledes når det kommer til utseende! Føler meg stygg, rett og slett. Jeg har samboer da, men vi ble sammen før sykdommen begynte å synes. Hater dette her, kan ikke dra på stranda eller gå med kjole/topper som går lenger ned enn en vanlig t-skjorte pga dette. Den sosiale angsten er helt ekstrem. Begynner sykdommen din på n? Da har du samme som meg. God klem til deg, håper du finner deg en kjæreste en gang ♥️ Ikke alle er like utseendefiksert selv om det kan virke sånn :hug:

Anonymkode: e4f2e...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er vanskelig ja?

Det går egentlig ikke. Vent til du blir 29!

Anonymkode: d0875...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som vi kan ha samme genfeil. Jeg ser også annerledes ut pga sykdom. Jeg hater ordet annerledes når det kommer til utseende! Føler meg stygg, rett og slett. Jeg har samboer da, men vi ble sammen før sykdommen begynte å synes. Hater dette her, kan ikke dra på stranda eller gå med kjole/topper som går lenger ned enn en vanlig t-skjorte pga dette. Den sosiale angsten er helt ekstrem. Begynner sykdommen din på n? Da har du samme som meg. God klem til deg, håper du finner deg en kjæreste en gang ♥️ Ikke alle er like utseendefiksert selv om det kan virke sånn :hug:

Anonymkode: e4f2e...8ff

Kan ikke gå med kjoler/topper som starter lenger ned enn en vanlig t-skjorte skulle det stå. Altså er singlet/utringing uaktuelt. 

Anonymkode: e4f2e...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2020 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje det beste tidspunktet å finne kjæreste på etter min mening. Du er blitt mer voksen, blitt mer deg selv, men er fortsatt ung. Er du 21 treffer du flere, men forholdene er midlertidige. I tillegg har jo folk mange ting de skal ha unnagjort før de finner seg en livspartner.

Traff kjæresten (som ble den rette) da jeg var 28. Det var akkurat riktig timing.

Anonymkode: 0e6cd...596

Jeg traff min ektemann i den alderen. 

Vil si som deg at det er perfekt alder. Man har modnet godt inn i hva man ønsker, vil og trenger. Har gjerne gode refleksjoner om hvorfor tidligere forhold ikke var rett, og hva man bør styre unna. Vet hva man vil og ikke, rett og slett, men er heller ikke blitt helt uvillig til å tilpasse seg og inngå kompromisser, med mindre de går på akkurat det man har lært seg at man bare bør sky unna. 

Anonymkode: 8d412...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange tilgjengelige menn ja fordi de ALDRI blir fornøyde. Statistikk forteller jo at mange menn ender opp alene og uten barn+ folk skiller seg gjerne etter noe år så de er tilgjengelige på en måte men samtidig så er det jo svært vanskelig å finne en mann som ikke er sinnsykt kravstor da.

Anonymkode: f1240...258

Det er helt sikkert en del av bildet, men de fleste er jo tross alt i forhold. Blant den lille andelen som aldri lykkes tror jeg det er få som er ‘sinnsykt kravstore’ da disse veldig sjelden virker å være særlig godt vandt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, herzeleid skrev:

Det hadde igrunn vært interessant å se statistikk på dette. Jeg ser jo at det er flere individer i flere kull, men oppover i alder vil jeg tro en veldig mye større andel er etablerte, så jeg er usikker på hvordan det vil se ut med tanke på antall tilgjengelige potensielle partnere? 

Du må ikke tenke på som etablerte, men i forhold.

En tjueåring med kjæreste er like utilgjengelig som en forlovet 27- åring og gift 32- åring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...