Gå til innhold

Hvorfor slår barnet seg plutselig fullstendig vrang ved bleieskift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 2-åring kan også drive med dette og det anser jeg som helt normal oppførsel for alderen. De vil bestemme selv og absolutt ikke gjøre noe ikke vil, særlig om det betyr at de måtte avbryte leken. Jeg prøver bare å jobbe fort og holde fast mens jeg skifter og avlede med litt sang. Synging og tulling hjelper ofte, men om det ikke hjelper, skifter jeg stående mens han fikler med noe, om jeg tror det vil hjelpe. Hadde det sånn med min eldste gutt også og det gikk over av seg selv. 

Og bare for å ha sagt det, så kan jo ikke vi vite at barnet har blitt utsatt for overgrep, men dersom det ikke er noen andre tegn er dette så vanlig opprsel fra 2-åringer at jeg ikke ville bekymret meg for dette basert på dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Vera Vinge skrev:

Min 2-åring kan også drive med dette og det anser jeg som helt normal oppførsel for alderen. De vil bestemme selv og absolutt ikke gjøre noe ikke vil, særlig om det betyr at de måtte avbryte leken. Jeg prøver bare å jobbe fort og holde fast mens jeg skifter og avlede med litt sang. Synging og tulling hjelper ofte, men om det ikke hjelper, skifter jeg stående mens han fikler med noe, om jeg tror det vil hjelpe. Hadde det sånn med min eldste gutt også og det gikk over av seg selv. 

Og bare for å ha sagt det, så kan jo ikke vi vite at barnet har blitt utsatt for overgrep, men dersom det ikke er noen andre tegn er dette så vanlig opprsel fra 2-åringer at jeg ikke ville bekymret meg for dette basert på dette. 

Får bare satse på at det går over. Har vært sånn innimellom før også, men nå er det snakk om 8/10 skift hvor han er fullstendig vrang. Og jeg har prøvd flere måter å gjøre det på, han har bare veeeldig sterk vilje om dagen. 

Nei, tror nok ikke han utsettes for overgrep, altså. Er nesten bare jeg som skifter på han, men må innrømme jeg fikk litt vondt i magen da jeg så den første kommentaren om dette. 

Ts

Anonymkode: 899bb...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...