Gå til innhold

Uttak av spiral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Når man tar ut hormonspiralen, hvor fort etter kan man bli gravid? Jeg skal i et bryllup ca to uker etter at spiralen er ute, hvis jeg tester meg før bryllupet, vil den være positiv hvis jeg er gravid?

Anonymkode: f9c4e...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid innen 3 uker etter jeg hadde tatt ut hormonspiral. 
Om du vil være sikker på at du ikke er gravid i bryllupet, er det vel best å vente med sex el bruke kondom. 
Jeg vet ikke hvor tidlig en sånn test kan vise om en er befruktet... det finner du kanskje på Google ? 

Anonymkode: b9749...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på når du har eggløsning. Om du har eggløsning rett etter du tar ut spiralen, og har samleie så kan du bli gravid. Det vil du da kunne oppdage ca. 14 dager etterpå (uteblitt mens).

Har du regelmessig syklus med spiral vil du kanskje også ha regelmessig syklus etter uttak. Min syklus var helt lik etter uttak av spiral, ventet bare en måned med å prøve for å se at syklusen var rett, og ble gravid måneden etter da vi prøvde rundt eggløsning. 
 

Men ja, du kan i prinsippet bli gravid med en gang du tar den ut dersom du har eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mir1a skrev:

Det kommer helt an på når du har eggløsning. Om du har eggløsning rett etter du tar ut spiralen, og har samleie så kan du bli gravid. Det vil du da kunne oppdage ca. 14 dager etterpå (uteblitt mens).

Har du regelmessig syklus med spiral vil du kanskje også ha regelmessig syklus etter uttak. Min syklus var helt lik etter uttak av spiral, ventet bare en måned med å prøve for å se at syklusen var rett, og ble gravid måneden etter da vi prøvde rundt eggløsning. 
 

Men ja, du kan i prinsippet bli gravid med en gang du tar den ut dersom du har eggløsning. 

jeg har ikke hatt mensen på de 4,5 årene jeg har hatt spiral, så aner ingenting om syklusen min :) Hadde regelmessig syklus før innsett med 30 dager mellom mens.

Men da regner jeg med at jeg mest sannsynlig er safe i bryllupet, satser på det blir siste festen:):) Tar en test dagen før bryllupet for å være sikker da.

Anonymkode: f9c4e...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...