Gå til innhold

Vil ned i vekt. Hva synes du om maten i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører gjerne tips her og hva du tenker evt forandringer. 

Frokost/lunsj: havregrøt med banan 

Middag: 2 stk laks og wok

kveld: et grovt rundstykke med skine og egg + paprika, tomat og agurk. 

Mellom måltid/snacks: 30 gr mixet nøtter uten salt + 3 svisker + 3 dadler + 3 aprikoser. 

Anonymkode: 71434...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres godt og sunt ut! Hvis du kombinerer det med fysisk aktivitet så er det supert! Lykke til 💖

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører gjerne tips her og hva du tenker evt forandringer. 

Frokost/lunsj: havregrøt med banan 

Middag: 2 stk laks og wok

kveld: et grovt rundstykke med skine og egg + paprika, tomat og agurk. 

Mellom måltid/snacks: 30 gr mixet nøtter uten salt + 3 svisker + 3 dadler + 3 aprikoser. 

Anonymkode: 71434...479

Ingen? 

En ting til. I dag har jeg forbrent 1876 kalorier. Hvor mye kan jeg spise i kalorier for å gå ned i vekt? Ikke skjønt meg på det. 

Anonymkode: 71434...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ny medlem skrev:

Høres godt og sunt ut! Hvis du kombinerer det med fysisk aktivitet så er det supert! Lykke til 💖

Tusen takk 💜

Ja, prøver å være litt i bevegelse, 

Anonymkode: 71434...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Hører gjerne tips her og hva du tenker evt forandringer. 

Frokost/lunsj: havregrøt med banan 

Middag: 2 stk laks og wok

kveld: et grovt rundstykke med skine og egg + paprika, tomat og agurk. 

Mellom måltid/snacks: 30 gr mixet nøtter uten salt + 3 svisker + 3 dadler + 3 aprikoser. 

Anonymkode: 71434...479

Hvorfor skal du ha mellommåltider og snacks? Du trenger ikke det når du spiser alt det andre du spiser der.

Du sier forresten ikke noe om størrelsen på porsjonene. Det er viktig, særlig når det kommer til middag.

Var jeg deg ville jeg droppet kveldsmat og heller tatt rundstykket til frokost og grøten til lunsj.

Anonymkode: 2f43e...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du ha mellommåltider og snacks? Du trenger ikke det når du spiser alt det andre du spiser der.

Du sier forresten ikke noe om størrelsen på porsjonene. Det er viktig, særlig når det kommer til middag.

Var jeg deg ville jeg droppet kveldsmat og heller tatt rundstykket til frokost og grøten til lunsj.

Anonymkode: 2f43e...842

Jeg endte nå opp med å forbrenne 1841 kcal og spist mat 1409 kcal så da har jeg et underskudd på 432 kcal. Forstått det sånn at ca 500 kcal underskudd er bra. Rett meg dersom jeg tar feil? 

Anonymkode: 71434...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du ha mellommåltider og snacks? Du trenger ikke det når du spiser alt det andre du spiser der.

Du sier forresten ikke noe om størrelsen på porsjonene. Det er viktig, særlig når det kommer til middag.

Var jeg deg ville jeg droppet kveldsmat og heller tatt rundstykket til frokost og grøten til lunsj.

Anonymkode: 2f43e...842

Det har da ingen ting å si hvilken mat hun spiser til de forskjellige måltidene, det har heller ingen ting å si når på dagen hun inntar måltidene (i min familie har vi personer som spiser 2 ganger pr. dag og noen som spiser 5 ganger. Alle er normalt slanke). Så mellom-måltid/ snacks kan også være bra å ha med i matplanen. Skal man gå ned i vekt og bli der så er det mye enklere å få til hvis man baserer seg på den maten og de spisetidene man har til vanlig.  De fleste som følger diverse rare dietter går kanskje raskere ned i vekt, men fort opp igjen + mere til. (dette viser forskning, og derfor har leger til og med gått ut og sagt at litt overvektige ikke bør slanke seg, men heller ha fokus på å hindre ytterligere vektoppgang.  

Jeg synes trådstarter har en fin dagsmeny med sunn og variert mat 😊 Går man ned med dette inntaket er det ingen grunn til å endre noe som helst!

Anonymkode: f8455...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...