Gå til innhold

Hva tror dere Krfs politikere og kjernevelgere nå tenker?


Bli medlem

Anbefalte innlegg

Tror dere de sitter der og angrer på at de presset gjennom hjemhentingen av IS-kvinnen? De hentet hjem en IS-terrorist og det kostet dem bioteknologiloven, selve kjernen i deres verdigrunnlag. Jeg håper virkelig de sitter og koser seg med IS-kvinnen nå. For hevnen er søt.

En lærdom for alle partier som jager populistiske seire. F.eks henting av flyktninger fra Moria-leieren. Det slår tilbake, og gjerne ti ganger sterkere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Is kvinnen har jeg ingen medlidenhet med. 

Barna i Moria er det uten tvil synd på. Men å bringe dem hit slik situasjonen er nå både med korona og økonomi er ikke et sjakktrekk for den som vil bli gjenvalgt. Media og politikere har tutet oss ørene full med hvor dårlige kår det vil bli her fremover og dette har påvirket folk mye. Faktisk så mye at det ble laget en helt forkastelig tråd her inne om hvor unyttige pensjonister var og at de ikke gjorde seg fortjent til pensjon. Når det står så dårlig til med folket at de ikke unner gamle mennesker tak over hodet, så er det mye frykt for fremtiden som står bak. Og fremtidsfrykt avler fremmedfrykt, hat og missunnelse. Det er i dårlige tider høyreekstremisme blomstrer. Hitler hadde feks aldri kommet til makten om det ikke var for den økonomiske depresjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bli medlem skrev:

Tror dere de sitter der og angrer på at de presset gjennom hjemhentingen av IS-kvinnen? De hentet hjem en IS-terrorist og det kostet dem bioteknologiloven, selve kjernen i deres verdigrunnlag. Jeg håper virkelig de sitter og koser seg med IS-kvinnen nå. For hevnen er søt.

En lærdom for alle partier som jager populistiske seire. F.eks henting av flyktninger fra Moria-leieren. Det slår tilbake, og gjerne ti ganger sterkere.

Kanskje enkelte av dem klarer å se det store bildet og sitt eget partis skyld for at Frp forlatt regjeringen og nå dolket dem i ryggen. Men flertallet klarer ikke se det.

Jeg var sikker på at Krfs (og Vs) arroganse overfor Frp i regjering vil føre til noe sånt. Det var umulig å forvente at å overkjøre 1 av partiene i regjeringen i sak etter sak ville vært uproblematisk. Først gikk Frp ut av regjering, så dannet det seg en usannsynlig allianse Ap-Frp-SV for å slå ned på Krfs rolle som bremsekloss for utviklingen.

Det hele fremstår ganske logisk egentlig. Å hente IS-terroristen var trolig siste spiker i kista for Frp sin del og som du skriver kostet dem til slutt bioteknologiloven. Men det er ikke bare IS-terroristen - det har vært en rekke saker før det. Dråpe etter dråpe ble det for mye. 

 

Nå er det Krf sitt trekk og jeg tipper de kommer til å hevne seg ved å sabotere så mye de kan alt som er viktig for Frp. 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at deres få kjernevelgere har fått diktere dette området av politikken i Norge i alt for lang tid, og at det er på høy tid at man gikk imot dette.

Dette er også en gruppe som blir stadig mindre, og er på vei til å dø ut. Da er det kanskje greit at de ikke får bestemme mer over andres liv og valg.

På høy tid at dette skjer, og jeg håper det er flere områder av politikken KrF blir en saga blott.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...