Gå til innhold

Barnet til kjæresten skremte livet av meg, stakkars dere med ADHD barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir folk så sinte og tar det så personlig her?

Det er ikke hennes barn, hun har da ikke sagt noe stygt om ADHD. 

Skal hun bare finne seg i at barnet hennes blir skremt,og at ting blir ødelagt bare for å være forståelsesfull? Hun MÅ ikke gå inn i et forhold med denne mannen. 

Anonymkode: 94ac2...9ca

Å bruke ordet adhd unge er stygt!!!

Anonymkode: 1e770...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.5.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste gjennom ett år ville veldig gjerne at jeg og min sønn skulle møte barnet hans. Må si jeg ble helt satt ut, ungen var helt rabiat. Skrek, hoppet rundt, knuste en lampe, kalte sønnen min på 4 år stygge ting og var i det hele tatt helt crazy. Jeg fikk nok på de to timene de var hos oss, planen var middag og brettspill, men både middagen og spillingen ble sabotert. Jeg skulle lage taco, favorittmaten hans, men han fikk raserianfall fordi jeg brukte feil type kjøttdeig, jeg brukte kyllingkjøttdeig, mens han er vandt med storfe. Så hadde jeg kjøpt inn taco tubs istedenfor shell. Alt ble helt feil, og de dro tidlig. 
 

Er det virkelig så ille med ADHD barn? Tenker med skrekk og gru på hvordan han er i et klasserom? For å ikke snakke om ute blant folk. Jeg brukte omtrent 2 timer på å få leiligheten i orden etter at han hadde herjet her. Kjøttet til tacoen kastet på teppe, knust lampe og sølt brus på sofaputer da han løp rundt. Kjæresten sier han ikke tørr å ha fine møbler eller hvitevarer hjemme fordi de blir bare knust eller ødelagt. 
 

Dere med ADHD barn hvordan overlever dere? min sønn ble helt skremt av hans oppførsel. Hvordan er det på skolen? Henger de med faglig og sosialt? Tiåringen til kjæresten blir fotfulgt av assistent fra skoledagen starter til slutt. 

Anonymkode: db918...f0d

Milde makrell.  Både jeg  og minst et av barna har ADHD og Nei vi er ikke sånn :P   Tenkte jeg skulle komme med et råd til deg.  Barnet er nok redd  og  skremt  det er faktisk pappa det er snakk om.  Har  du noen som kan passe ditt  barn , mens du eventuelt møter hans barn igjen.  Legg fokus på barnet  gjør noe  det liker  så det blir  trygg på deg.  Det kan være en grunn til at  det ble sånn.  Gi barnet litt ekstra kjærlighet :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
På 27.5.2020 den 10.17, AnonymBruker skrev:

Det nytter ikke å lære mindre barn selvdisiplin med diagnosen ADHD. Det diagnosen nettopp slår ut på er symptomer som uro, konsentrasjonsvansker og dårlig impulskontroll. Det er det som gjør de slik! Hjernen fungerer anneledes enn andre. Det er synd på barna. De sliter voldsomt selv pga det. Forstå det. 

Anonymkode: 7f9b9...22f

Jeg er litt enig med deg og litt uenig. Jeg har ingen erfaring med ADHD og er heller ingen adferdsterapeut.  Jeg tror likevel ved hjelp av belønning og konsekvens at det skal gå an å få barn på hans alder med ADHD til å oppføre seg nogenlund greit. Men igjen,  som sagt . Hvordan det fungerer på ADHD er jeg usikker på. Hva er dit forslag?  Skal man bare gi opp da og la de oppføre seg som et vilt dyr på besøk hos andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, dette hadde nok vært begynnelsen på slutten for meg. Jeg ville ikke involvert meg i en familie med så store problemer. Det skrives mye om at barnet sikkert var utrygt, og derfor reagerte slik, men barnet har også store problemer hjemme hos far. 

Beklager, her må du ta hensyn til ditt eget barn, som vil bli skadelidende dersom du fortsetter denne relasjonen.

Anonymkode: ac9ff...474

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, dette hadde nok vært begynnelsen på slutten for meg. Jeg ville ikke involvert meg i en familie med så store problemer. Det skrives mye om at barnet sikkert var utrygt, og derfor reagerte slik, men barnet har også store problemer hjemme hos far. 

Beklager, her må du ta hensyn til ditt eget barn, som vil bli skadelidende dersom du fortsetter denne relasjonen.

Anonymkode: ac9ff...474

Enig👍 

Jeg hadde heller ikke brukt mer tid på forholdet. Å skjerme mitt eget barn hadde vært førstepri. En bajas med en tafatt far hadde ikke vært noe for meg og jeg ville ikke brukt noe mer energi på forholdet 

Anonymkode: 18fea...f97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste gjennom ett år ville veldig gjerne at jeg og min sønn skulle møte barnet hans. Må si jeg ble helt satt ut, ungen var helt rabiat. Skrek, hoppet rundt, knuste en lampe, kalte sønnen min på 4 år stygge ting og var i det hele tatt helt crazy. Jeg fikk nok på de to timene de var hos oss, planen var middag og brettspill, men både middagen og spillingen ble sabotert. Jeg skulle lage taco, favorittmaten hans, men han fikk raserianfall fordi jeg brukte feil type kjøttdeig, jeg brukte kyllingkjøttdeig, mens han er vandt med storfe. Så hadde jeg kjøpt inn taco tubs istedenfor shell. Alt ble helt feil, og de dro tidlig. 
 

Er det virkelig så ille med ADHD barn? Tenker med skrekk og gru på hvordan han er i et klasserom? For å ikke snakke om ute blant folk. Jeg brukte omtrent 2 timer på å få leiligheten i orden etter at han hadde herjet her. Kjøttet til tacoen kastet på teppe, knust lampe og sølt brus på sofaputer da han løp rundt. Kjæresten sier han ikke tørr å ha fine møbler eller hvitevarer hjemme fordi de blir bare knust eller ødelagt. 
 

Dere med ADHD barn hvordan overlever dere? min sønn ble helt skremt av hans oppførsel. Hvordan er det på skolen? Henger de med faglig og sosialt? Tiåringen til kjæresten blir fotfulgt av assistent fra skoledagen starter til slutt. 

Anonymkode: db918...f0d

Hvorfor ble du sammen med en mann som har et barn med ADHD om du takler det så enormt dårlig? Alle barn, med og uten diagnoser oppfører seg forskjellige. Dette er ikke typisk for alle barn med ADHD. Jeg har en kjæreste som er pappa til et barn med ADHD. Barnet sliter enormt med å regulere følelser, ting blir fort feil og urettferdig. H*n hyler og skriker/raserianfall om ting ikke går som h*n hadde tenkt. Jeg må ofte bryte inn og avslutte lek som fort kan bli voldsom rundt andre barn. Barnet har allikevel bøttevis av omsorg, humor, empati for andre og reflekterer mye over situasjoner i etterkant. Barnet skammer seg over egen diagnose. Det er trist synes jeg. Ikke er det så rart når de blir møtt på med slike holdninger du viser, i tillegg til feks lærere som fokuserer mere på den 'fæle' atferden vs hva som utløste atferden... 

Jeg høre at jeg er verdens beste og at pappa bør behandle meg som en prinsesse☺️ Jeg fokuserer på de gode sidene/ressursene ved barnet og utviser massevis av omsorg, forutsigbarhet og tålmodighet. Husk at ingen er sykdommen sin. 

Mitt råd er å bli kjent i trygge omgivelser. 

Anonymkode: c5655...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et barn med ADHD og ja, han kunne reagert på en slik måte i en utrygg situasjon og uten god nok tilrettelegging i forkant av og under møtet. Vi jobber mye med vårt barn, konstant, for å unngå slike situasjoner. Blant annet er han svært sensitiv til mat og "feil" i forhold til hva han ser for seg kan trigge atferd. Derfor må han hele tiden forberedes på uvante matsituasjoner. Takket være god tilrettelegging både hjemme og på skolen så fungerer min 10-åring veldig godt, både sosialt og faglig.

Et barn med ADHD krever definitivt en annen tilrettelegging, forberedelse og kommunikasjon i hverdagen. Hva gjorde den trygge omsorgspersonen i denne situasjonen? Noe handler nok om oppdragelse også, mitt barn hadde f.eks absolutt ikke fått lov til å knuse ting eller si stygge ting til et annet barn. 

Hvis du skal fortsette dette forholdet er du nødt til å sette deg inn i hva ADHD er, hva som kan hjelpe i barnets hverdag og hva som er barnets utfordringer. Men hvis barnets far ikke klarer å håndtere barnet selv, så vil det være lite håp om at dette vil gå.. 

Anonymkode: 6706b...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at har du møtt en person med ADHD, så har du møtt EN med ADHD. Det er absolutt ikke slik at alle ville reagert på denne måte eller at ADHD automatisk betyr urokråke. Dermed må hvert enkelt barn ha individuell tilrettelegging i hverdagen. 

Anonymkode: 6706b...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...