Gå til innhold

Hente ut bilder fra hardisk som er skrudd ut fra laptop.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva trenger jeg for å hente ut innholdet fra harddisken? Og hvor fåes det kjøpt? Regner med og håper at hardisken er inntakt og i orden.

Lap topen ble svart og ville ikke slå seg på (mange år siden)  Skrudde ut hardisken. Nå vil jeg forsøke å hente ut noen bilder og videoer. 

Hva trenger jeg?

Anonymkode: 98649...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta denne disken til et lokalt dataverksted, support hos de store elbutikkene som Elkjøp, Power o.l. som da kan gjøre jobben for deg om du kun skal ta bildene ut av denne gamle disken.  Som du ser av svarene ovenfor er det litt avhengig av hvor gammel denne disken er, de som mange år gamle har andre tilkoplinger enn nyere laptoper.  Noen hadde spesialkoplinger som var særegen for produsenten, men Dell hadde adaptere for de som måtte ta ut data fra sine krympede P-ATA-porter på enkelte kompakte laptoper fra tidlig 2000-tall.  Uansett med disken med deg på databutikken der du bor vil nok de gjerne hjelpe deg, bare du husker at harddisker ikke nødvendigvis har like tilkoplinger, så enten et bilde eller fysisk fremvisning vil nok løse dette.

Bare å google SATA (nyere standard) og IDE PATA HDD (gammel standard) for å avklare hva du trenger, mest sannsynlig er det en av disse du har, men det finnes noen øvrige sjeldne koplinger også.

https://www.aliexpress.com/i/32683664237.html

Endret av Fantorang1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...