Gå til innhold

Hvor fort kan eg gynokolog se graviditet ved innvendig UL? Noe han kan gjøre for å avbryte graviditet utenom abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis han ser at det mest sannsynlig har oppstått en graviditet. Noen tabletter eller noe jeg kan få for å avbryte med en gang? 
 

Noen sterke tabletter jeg kan få tak i for å avbryte evnt? Kan heftig sex få egget til å ikke feste seg? 
 

Anonymkode: ee53b...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk prevensjon. 

Anonymkode: fc1d8...515

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ser at det mest sannsynlig har oppstått en graviditet. Noen tabletter eller noe jeg kan få for å avbryte med en gang? 
 

Noen sterke tabletter jeg kan få tak i for å avbryte evnt? Kan heftig sex få egget til å ikke feste seg? 
 

Anonymkode: ee53b...227

Løp på apoteket når det åpner i mrg og kjøp angrepille.Ring gynekolog på mandag og hør om hen kam gjøre noe. Hos privat gynekolog på Aleris el Volvat får du tone på dagen hvis du er heldig. 

Anonymkode: be8d0...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp på apoteket når det åpner i mrg og kjøp angrepille.Ring gynekolog på mandag og hør om hen kam gjøre noe. Hos privat gynekolog på Aleris el Volvat får du tone på dagen hvis du er heldig. 

Anonymkode: be8d0...c76

Det eneste som kan gjøres hvis TS er gravid er å sette inn spiral. Dette kan hindre en eventuell graviditet å utvikle seg.

Men det beste for TS er å bruke prevensjon, så slipper hun å tilføre kroppen store doser med hormoner. Angrepillen er en kriseløsning, ikke noe man skal bruke hver gang man har sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp på apoteket når det åpner i mrg og kjøp angrepille.Ring gynekolog på mandag og hør om hen kam gjøre noe. Hos privat gynekolog på Aleris el Volvat får du tone på dagen hvis du er heldig. 

Anonymkode: be8d0...c76

Takk. Jeg har tatt angrepille. Har gynokolog lov å gjøre noe for å avbryte hvis de ser veldig tidlig på ul? 

Anonymkode: ee53b...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eksaltert skrev:

Det eneste som kan gjøres hvis TS er gravid er å sette inn spiral. Dette kan hindre en eventuell graviditet å utvikle seg.

Men det beste for TS er å bruke prevensjon, så slipper hun å tilføre kroppen store doser med hormoner. Angrepillen er en kriseløsning, ikke noe man skal bruke hver gang man har sex.

Hvor for må spiral inn da? 

Anonymkode: ee53b...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg har tatt angrepille. Har gynokolog lov å gjøre noe for å avbryte hvis de ser veldig tidlig på ul? 

Anonymkode: ee53b...227

Det de gjør for å avbryte heter abort, samme om det er i uke 3 eller 6 eller 9. Medisinsk abort er tabletter og vagitorier. Etter uke 9 blir det kirurgisk abort.

Har graviditeten først oppstått er abort det eneste valget, foruten å bære frem barnet. Man kan enten spontan-abortere (ikke noe man velger selv), eller gjøre noe for å fremprovosere det (tabletter fra lege som utløser abort)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor for må spiral inn da? 

Anonymkode: ee53b...227

Spør gynekologen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nuttery skrev:

Det de gjør for å avbryte heter abort, samme om det er i uke 3 eller 6 eller 9. Medisinsk abort er tabletter og vagitorier. Etter uke 9 blir det kirurgisk abort.

Har graviditeten først oppstått er abort det eneste valget, foruten å bære frem barnet. Man kan enten spontan-abortere (ikke noe man velger selv), eller gjøre noe for å fremprovosere det (tabletter fra lege som utløser abort)

 

Ved abort i uke 3 eller så tidlig det er mulig å se det, er det mindre vondt og mindre blødning da så tidlig?  

Anonymkode: ee53b...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved abort i uke 3 eller så tidlig det er mulig å se det, er det mindre vondt og mindre blødning da så tidlig?  

Anonymkode: ee53b...227

Du kan ikke ta abort før du er seks uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved abort i uke 3 eller så tidlig det er mulig å se det, er det mindre vondt og mindre blødning da så tidlig?  

Anonymkode: ee53b...227

Vil tro det er bedre jo tidlig ute man er :) man får jo smertestillende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eksaltert skrev:

Du kan ikke ta abort før du er seks uker på vei.

Hvorfor? 

Anonymkode: ee53b...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Anonymkode: ee53b...227

Fordi reglene er sånn.

Foreslår at du puster med magen og venter til du faktisk vet om du er gravid eller ikke. 

Sjansen for graviditet er rundt 20-30% hvis begge er friske og man har sex rundt eggløsning. Du er ikke nødt til å være gravid selv om du har hatt ubeskyttet sex.

Får håpe du skjønner at du må bruke prevensjon. Angrepillen skal ikke brukes slik du driver på.

Endret av Eksaltert
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Eksaltert said:

Du kan ikke ta abort før du er seks uker på vei.

Det kan du, jeg tok abort 4 uker på vei. De må ha godt utstyr for å bekrefte at det ikke er graviditet utenfor livmor men når det er bekreftet er det ingen som blir bedt om å vente 2 uker til.

Anonymkode: 09b13...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du, jeg tok abort 4 uker på vei. De må ha godt utstyr for å bekrefte at det ikke er graviditet utenfor livmor men når det er bekreftet er det ingen som blir bedt om å vente 2 uker til.

Anonymkode: 09b13...056

Hovedregelen er 6 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du, jeg tok abort 4 uker på vei. De må ha godt utstyr for å bekrefte at det ikke er graviditet utenfor livmor men når det er bekreftet er det ingen som blir bedt om å vente 2 uker til.

Anonymkode: 09b13...056

Det tviler jeg på at du gjorde. 

Anonymkode: 14bb8...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...