Gå til innhold

Liker ikke at Bryllupsprosessen min går på en tradisjonell måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre som har opplevd slikt?

jeg har min bakgrunn fra Pakistan, men er født i Norge. 

jeg har en kjæreste jeg har kjent i mange år, jeg fortalte moren min om han og da møtte moren min moren hans, hadde en del telefonsamtaler.

men moren min ønsker mange møter før bryllupet. Samtidig som at hun ønsker stor bryllup!
vi skal besøke dem nå igjen, bare damene.

syntes disse møtene er kjempe kjedelige. Det første møte som var syntes jeg også var veldig kjedelig. Der satt tanten hans og min + foreldrene våre og snakket om corona og helt meningsløse ting! 

jeg liker ikke at dette går på en tradisjonell måte. jeg ønsket jeg bare kunne gifte med han innen 2-3 måneder også flytte med han....

Opplever disse møtene som kleint? 

Anonymkode: f5aba...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestemmer jo selv, sammen med kjæresten din. 

Anonymkode: 3e13f...5c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer jo selv, sammen med kjæresten din. 

Anonymkode: 3e13f...5c1

Nei. Det er ikke så lett som sagt 😕 

Anonymkode: f5aba...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge må disse møtene pågå da? Må dere være med på hvert eneste møte, eller kan dere snike dere vekk så kan tantene sitte der alene 😂 Går det an å ta det opp med moren din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha et stort bryllup må det vel planlegges og. 

Selv et bittelite bryllup må planlegges. 

Anonymkode: 58c2c...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss nordmenn er det jo helt håpløst å komme med råd til deg! Som norsk kvinne i dag, i 2020, er det selvsagt de som skal gifte seg som helt og holdent bestemmer. Foreldre, tanter osv hjelper til om de blir spurt! 

Det nytter derfor ikke å komme med råd om hva du skal gjøre, for mine råd blir verdiløse for deg med så totalt forskjellig kultur og religion!

Men altså: sett foten ned, og si - høyt og bestemt: KUTT UT! Dere har INGENTING med vårt bryllup å gjøre! Vi stikker innom tinghuset å gifter oss tirsdag om 3 uker! 

Anonymkode: c0f23...fbe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For oss nordmenn er det jo helt håpløst å komme med råd til deg! Som norsk kvinne i dag, i 2020, er det selvsagt de som skal gifte seg som helt og holdent bestemmer. Foreldre, tanter osv hjelper til om de blir spurt! 

Det nytter derfor ikke å komme med råd om hva du skal gjøre, for mine råd blir verdiløse for deg med så totalt forskjellig kultur og religion!

Men altså: sett foten ned, og si - høyt og bestemt: KUTT UT! Dere har INGENTING med vårt bryllup å gjøre! Vi stikker innom tinghuset å gifter oss tirsdag om 3 uker! 

Anonymkode: c0f23...fbe

Som norsk kvinne burde du vite at Norge ikke er USA hvor man "stikker innom" noe sted og gifter seg. Man booker giftemålet og må ha prøvingsattest, dette må gjøres flere mnd i forveien.

Anonymkode: 58c2c...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er myndig så bestemmer du over deg selv og ikke foreldrene dine, dette er Norge og ikke Pakistan og det kan du fortelle foreldrene dine.

Dere kan flytte sammen nå og planlegge bryllupet sånn som dere vil ha det.

Anonymkode: 46526...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/23/2020 at 8:22 AM, AnonymBruker said:

Hvis du er myndig så bestemmer du over deg selv og ikke foreldrene dine, dette er Norge og ikke Pakistan og det kan du fortelle foreldrene dine.

Dere kan flytte sammen nå og planlegge bryllupet sånn som dere vil ha det.

Anonymkode: 46526...8b1

Hun er pakistaner tulling.

Anonymkode: 37d6d...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 1.51, AnonymBruker skrev:

Skal dere ha et stort bryllup må det vel planlegges og. 

Selv et bittelite bryllup må planlegges. 

Anonymkode: 58c2c...d0a

Er det ikke vanlig at brudeparet selv planlegger bryllupet?   Hvorfor skal foreldre bry seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ❤️ 

Jeg skjønner at det er kjedelig å gå igjennom alle disse møtene, du kan jo snakke med moren din om hvor mange møter som er igjen, si at du føler det er unødvendig? Si at det blir teit om det skal vare i flere måneder til. 

Nå er det ikke veldig bra å stadig utsette nikah, du kan jo bruke det argumentet 😉 

Btw gratulerer på forhånd❤️

Anonymkode: 0f1cc...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke liker den tradisjonelle veien, men hvordan ville du heller hatt det da? 

Anonymkode: debdb...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 9.21, AnonymBruker skrev:

For oss nordmenn er det jo helt håpløst å komme med råd til deg! Som norsk kvinne i dag, i 2020, er det selvsagt de som skal gifte seg som helt og holdent bestemmer. Foreldre, tanter osv hjelper til om de blir spurt! 

Det nytter derfor ikke å komme med råd om hva du skal gjøre, for mine råd blir verdiløse for deg med så totalt forskjellig kultur og religion!

Men altså: sett foten ned, og si - høyt og bestemt: KUTT UT! Dere har INGENTING med vårt bryllup å gjøre! Vi stikker innom tinghuset å gifter oss tirsdag om 3 uker! 

Anonymkode: c0f23...fbe

Hvorfor kjefter du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er pakistaner tulling.

Anonymkode: 37d6d...540

Hva så?.

Når man bor i Norge så må man forholde seg til den norske kulturen og de norske lovene, her i landet så har kvinner og menn de samme rettighetene og friheten til å bestemme over seg selv. Hvis TS ønsker å ordne bryllupet på sin egen måte så kan hun gjøre det uten at noen andre har noe de skulle ha sagt. 

Anonymkode: 46526...8b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Som norsk kvinne burde du vite at

Som et voksent menneske burde du vite at det ikke er sånn vi snakker til hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...