Gå til innhold

Økt uføretrygd eller bostøtte ved flytting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts har du sett på muligheter for startlån? Jeg tror du og sønnen din kunne fått det mye bedre hvis du fikk kjøpt en leilighet til dere.

Ville blitt boende der dere bor i påvente av svar på søknad om startlån. Da kan dere kanskje få dere noe mer egnet på sikt. Det må være mye bedre enn å sjanse på at du får ekstra bostøtte, for det tror jeg dessverre det er dårlige sjanser for.

De gjør det verre og verre for dem med minst, men det er konsekvensen av en blå regjering dessverre. Søk startlån med en gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er dem vel verdt for å bo i det verste stedet i Norge.

Anonymkode: ae6ca...400

Hvorfor er Oslo det verste stedet i Norge? Jeg har selv bodd der og det er virkelig ikke verre enn andre storbyer, ei heller småsteder for den saks skyld!

Anonymkode: 907f4...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sykt å ha samme sats på Frogner og på Holmlia. Forskjellen i pris er enorm. Dette trodde jeg virkelig ikke..

men jeg tenker å ringe NAV på mandag og høre om de kan øke uføre noe for å kunne være mer tilpasset familieliv 

Anonymkode: beb52...139

Men du velger jo å bo frivillig på Frogner som er et av de dyreste strøkene i Oslo.

Anonymkode: b8f19...2db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men du høres utrolig bortskjemt ut. Jeg måtte flytte ut av Oslo med barn, da jeg ble ufør. Ellers måtte jeg sove på stua, og vi ha en liten leilighet. Jeg har og familie og alt i Oslo. Ikke har jeg råd til bil heller, noe der høres ut som du har.

Kan du ikke sove på stua, da du har sønnen din.

Anonymkode: 70125...ba5

Skriver under denne. Jeg måtte selv flytte ut av Oslo og langt fra nettverk og familie når jeg fikk barn fordi jeg rett og slett ikke hadde råd til å bo i Oslo mer. Du er ansvarlig for ditt eget liv.

Anonymkode: b8f19...2db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sykt å ha samme sats på Frogner og på Holmlia. Forskjellen i pris er enorm. Dette trodde jeg virkelig ikke..

men jeg tenker å ringe NAV på mandag og høre om de kan øke uføre noe for å kunne være mer tilpasset familieliv 

Anonymkode: beb52...139

Ikke sykt i det hele tatt. Du går på det som i gamle dager ble kalt fattigkassa, og vi som betaler for deg er ikke interessert i å betale mer enn absolutt nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Skriver under denne. Jeg måtte selv flytte ut av Oslo og langt fra nettverk og familie når jeg fikk barn fordi jeg rett og slett ikke hadde råd til å bo i Oslo mer. Du er ansvarlig for ditt eget liv.

Anonymkode: b8f19...2db

Men barnet hans bor jo i Oslo, hos moren sin. Jeg ville ikke flyttet vekk fra der barnet mitt bodde. Hadde heller levd trangt, og sovet på stua de helgene jeg hadde barnet. Hadde jeg hatt eneomsorg hadde jeg deriomot flyttet pga økonomi og plass. 

Anonymkode: 74cdf...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så lett å spare mens man går ufør, noe du kanskje hadde visst om du satt deg bedre inn i saken. Guttungen trives veldig godt slik vi bor nå, og setter pris på det vi gjør for ham

Anonymkode: beb52...139

Nettopp, det var det som var poenget mitt. Hvis man kan velge mellom å bo dyrt eller billig og har dårlig råd, kan man tenke litt frem i tid, og også tenke på barna sine frem i tid. Man MÅ ikke bo på Frogner.

Anonymkode: f11a6...d26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men barnet hans bor jo i Oslo, hos moren sin. Jeg ville ikke flyttet vekk fra der barnet mitt bodde. Hadde heller levd trangt, og sovet på stua de helgene jeg hadde barnet. Hadde jeg hatt eneomsorg hadde jeg deriomot flyttet pga økonomi og plass. 

Anonymkode: 74cdf...f3a

Joda men han kan bo på rimeligere steder enn Oslo. Østkanten i Oslo er langt rimeligere.

Anonymkode: b8f19...2db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

men jeg tenker å ringe NAV på mandag og høre om de kan øke uføre noe for å kunne være mer tilpasset familieliv

Dette må da være en slags trolletråd.

Anonymkode: 16880...244

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda men han kan bo på rimeligere steder enn Oslo. Østkanten i Oslo er langt rimeligere.

Anonymkode: b8f19...2db

Det er jeg enig i, det var å flytte bort fra Oslo jeg ikke hadde gjort selv i hans situasjon. 

Anonymkode: 74cdf...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er Oslo det verste stedet i Norge? Jeg har selv bodd der og det er virkelig ikke verre enn andre storbyer, ei heller småsteder for den saks skyld!

Anonymkode: 907f4...263

Byen er helt ødelagt av innvandring. Økt kriminalitet, bilbranner, gjenger og slåsskamper.

Et høl. Og verre blir det hele tiden.

Anonymkode: ae6ca...400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uføretrygdet som flytter til Frogner og tror at NAV skal sponse den økte husleien hans fordi han vil bo flott og på fin adresse....:fnise:

Synes jeg ser DET rennet av uføretrygdede som flytter i hopetall til Frogner fordi NAV betaler størstedelen av husleia der. 

Very likely....not.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, altflyter skrev:

Ts har du sett på muligheter for startlån? Jeg tror du og sønnen din kunne fått det mye bedre hvis du fikk kjøpt en leilighet til dere.

Ville blitt boende der dere bor i påvente av svar på søknad om startlån. Da kan dere kanskje få dere noe mer egnet på sikt. Det må være mye bedre enn å sjanse på at du får ekstra bostøtte, for det tror jeg dessverre det er dårlige sjanser for.

De gjør det verre og verre for dem med minst, men det er konsekvensen av en blå regjering dessverre. Søk startlån med en gang. 

Jeg er helt enig, takk for tips. Håper virkelig jeg kan få et startlån, så skal sette meg med dette i dag og få søkt. Det ideelle ville jo vært å ha en leilighet som kunne være en trygg base, der ikke det var uvisshet om å plutselig å måtte flytte langt ut, men at vi vet vi har den nærheten til familie og sentrum, osv. Det vil nok være bedre for guttungen, så vel som meg.

Jeg får i såfall ringe på den nye kontrakten og høre om det er mulig å bryte.. det er nok ltit der det ligger, og er ikke helt overbevist :(

Anonymkode: beb52...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du velger jo å bo frivillig på Frogner som er et av de dyreste strøkene i Oslo.

Anonymkode: b8f19...2db

Det bor jo folk her også. Mener du man ikke skal kunne bo på Frogner? Det er en utrolig rar ting å si. Her har vi tilknyting til alle, og guttungen trives veldig bra. Vi har fått tak i en billig leilighet til å være 3 roms, og da er det rart hvis ikke NAV kan se at det er en bedre case

Anonymkode: beb52...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har en "inntekt fra staten" og denne er fastsatt, da er det ens jobb å kunne klare seg for de pengene man har. Det er mye som ikke egentlig er egnet for barn og en skulle gjerne gitt dem en veldig god standard i livet, men er det ikke slik at man er rik, så må man gjøre det beste ut av det man har. Man får ikke mere selv om man har barn og vil at standarden skal heves. Hele verden er full av trygdede med og uten unger som godt kunne ha tenkt seg en bedre standard, men slik blir det ikke. En får venne seg til det. 

Anonymkode: 302a6...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette må da være en slags trolletråd.

Anonymkode: 16880...244

Åpenbar trolling, som liksom skal vise hvor kravstore trygdete er.

Anonymkode: aa5fc...998

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver under denne. Jeg måtte selv flytte ut av Oslo og langt fra nettverk og familie når jeg fikk barn fordi jeg rett og slett ikke hadde råd til å bo i Oslo mer. Du er ansvarlig for ditt eget liv.

Anonymkode: b8f19...2db

Det er vanskelig å ta 100% eierskap for eget liv når jeg ikke kan velge og vrake i inntekten min som alle andre. Det skjønner sikkert du også.

Anonymkode: beb52...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det bor jo folk her også. Mener du man ikke skal kunne bo på Frogner? Det er en utrolig rar ting å si. Her har vi tilknyting til alle, og guttungen trives veldig bra. Vi har fått tak i en billig leilighet til å være 3 roms, og da er det rart hvis ikke NAV kan se at det er en bedre case

Anonymkode: beb52...139

Men det er ingen rett for uføretrygdede med ræva inntekt å bo i et av de dyreste strøkene 🙄🤦🏼‍♀️ Så den leiligheten her tror jeg bare du må si bye bye til. Evt slutte å spise.

Anonymkode: f11a6...d26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, takk for tips. Håper virkelig jeg kan få et startlån, så skal sette meg med dette i dag og få søkt. Det ideelle ville jo vært å ha en leilighet som kunne være en trygg base, der ikke det var uvisshet om å plutselig å måtte flytte langt ut, men at vi vet vi har den nærheten til familie og sentrum, osv. Det vil nok være bedre for guttungen, så vel som meg.

Jeg får i såfall ringe på den nye kontrakten og høre om det er mulig å bryte.. det er nok ltit der det ligger, og er ikke helt overbevist :(

Anonymkode: beb52...139

Bare et lite tips til deg - søk i vanlige banker først, for ellers får du automatisk avslag hos husbanken! Du må legge ved avslag på vanlig boliglån før husbanken vurderer mulighetene dine hos dem!

Anonymkode: 907f4...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bor jo folk her også. Mener du man ikke skal kunne bo på Frogner? Det er en utrolig rar ting å si. Her har vi tilknyting til alle, og guttungen trives veldig bra. Vi har fått tak i en billig leilighet til å være 3 roms, og da er det rart hvis ikke NAV kan se at det er en bedre case

Anonymkode: beb52...139

De fleste som bor på Frogner har faktisk råd til å bo der! Det har tydeligvis ikke dere! Hadde det vært så enkelt å få støtte fra Nav fordi man vil bo i raffinerte strøk man ikke har råd til å bo i så hadde alle flyttet til Frogner.

Anonymkode: b8f19...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...