Gå til innhold

Har ikke hatt mensen på 3 måneder og føler meg syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke dette for å skremme deg. Har du tatt blodprøven CA125?

Jeg hadde samme symptomer og gynekologen trodde det var uskyldige cyster på eggstokkene etter å ha tatt ultralyd. CA125-nivået var derimot forhøyet og på CT viste det seg at jeg hadde eggstokkreft. CA125 er en kreftmarkør og den er ikke slltid forhøyet når man har kreft, men ofte er den det. Den kan også være litt forhøyet ved endometriose og en del andre tilstander, men man får i alle fall CT for å utelukke.

Dette er sjeldent, særlig når man er ung, men bør alltid utelukkes, spesielt siden symptomene kan være så vage.

Anonymkode: c1492...de6

Det tror jeg ikke de sjekket nei, men da skal jeg spørre om det! Tanta mi døde av kreft så det vil jeg jo gjerne utelukke. Takk for tips- ts

Anonymkode: fee0a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen andre sykdommer? Autoimmune?

Anonymkode: 9d886...501

Nei jeg har ingen andre sykdommer ...-ts

Anonymkode: fee0a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Millimani skrev:

Be om en ny ultralyd, sånn at gynekologen kan dobbeltsjekke at det ikke er en tampong som sitter igjen. Evt kan du bruke en annen gynekolog som kanskje ser noe den første ikke klarte å se. Spør om det er mulig å fjerne cystene. Selv om de er godartede, kan de vel faktisk gi smerter.

Jeg har ikke noe særlig magesmerter, mest kvalm, trøtt og slapp.. har litt magesmerter noenganger men har mest vondt i korsryggen da egentlig, kan det være cystene? -ts

Anonymkode: fee0a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du ikke kan være gravid ettersom du ikke har nevnt noe om det?

Anonymkode: c861f...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du ikke kan være gravid ettersom du ikke har nevnt noe om det?

Anonymkode: c861f...1af

Nei jeg er ikke gravid-ts

Anonymkode: fee0a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa gynekologen noe om hva type cyster han fant? Mange av symptomene dine minner mye om slik jeg har hatt det selv og jeg har endometriose. Syns at du burde bli nøyere undersøkt om symptomene vedvarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke noe om økonomien din, men hos en privat gynekolog kan du få time på dagen 😊

Masse lykke til ❤️❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, bluedot skrev:

Sa gynekologen noe om hva type cyster han fant? Mange av symptomene dine minner mye om slik jeg har hatt det selv og jeg har endometriose. Syns at du burde bli nøyere undersøkt om symptomene vedvarer. 

Nei det sa han ikke noe om.. jeg følte at han ikke tok meg seriøst og at han ikke gjorde en grundig undersøkelse, jeg måtte på en måte mase på han mens jeg lå der... han fortalte meg ikke engang om cystene med en gang, han sa først at alt så bra ut.. og etterhvert som jeg forklarte han fler og fler av symtomene mine så fortalte han meg om cystene..  Så sa han «hvis det plager deg å ikke ha mensen kan jeg gi deg østrogen»

jeg tror han hadde dårlig tid og bare ville ha meg ut. Så spurte jeg «men hvordan vet du at cystene ikke er farlige?» Så svarte han  «jeg har mange års erfaring»  Men ja jeg tror må få sjekket det opp nøyere... -ts

Anonymkode: fee0a...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lacy skrev:

Vet ikke noe om økonomien din, men hos en privat gynekolog kan du få time på dagen 😊

Masse lykke til ❤️❤️❤️

Jeg skal prøve å få en time imorgen, tusen takk!❤️ -ts

Anonymkode: fee0a...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange symptomer som er forenlige med lavt stoffskifte/hypothyreose. Du skal være klar over at du kan være veldig dårlig med mye sterke symptomer uten at prøvene er mer enn litt lave eller faktisk innenfor referanseområdet. Så mitt råd er at du får kopier av de prøvene som er tatt, og ser på hvordan de ligger.

Min datter har hypothyreose og var veldig veldig dårlig. TSH var allikevel ikke høyere enn 3.3, så fastlegen hennes nektet for at det kunne være stoffskiftet som var galt. Vel det var det alikevel! Og med riktig behandlig og en lege som turte å behandle, så reddet hun skolegangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ny privat time hos gynekolog. 

Kan det også minne om ME?

Anonymkode: 97e95...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i mye  av det du skriver av symptomer og jeg var utbrent og møtte veggen men hadde flere fysiske symptomer. Forsto det ikke selv før det hadde gått veldig lang tid. 

Anonymkode: c6bd9...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg var pcos da jeg har det selv og kjente igjen en del av det du skrev. Ta ultralyd for å sjekke eggstokkene dine for cyster til å begynne med😊 Veien til en endelig pcos-diagnose kan være lang bare så det er sagt.
 

Og en annen ting, har du sjekket B12-verdiene dine? Kan være så «enkelt» som det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noen lege jeg. Men jeg må si at symptomene dine er såpass uspesifikke at du bør ta flere blodprøver for å sjekke ut alt; s-kreatinin (nyre) er et must. Har han sjekket D-vitamin? Jeg hadde lignende problematikk under D-vit mangel. Bare be legen sjekke absolutt alt; utvidet infeksjonsprøve og; alle lymfocytter og deres undergrupper, Electrolytter, langtidsblodsukker, autoimmune sykdommer, cøliaki. Alt.

Anonymkode: 100d4...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg idag fått vært hos en privat gyn, han var veldig flink, gjorde en veldig grundig undersøkelse og forsikret meg om at alt ser helt fint ut mtp livmor og Eggstokker. Sånn som jeg forsto det etter hva han forklarte meg så er altså det at jeg har mistet mensen et symptom på at noe annet er galt  et annet sted i kroppen min. 

jeg har følt meg veldig dårlig idag, ganske sterke smerter i både mage og bryst som har strålt opp til kjeve partiet på et tidspunkt. tung pust til tider. Smerter under venstre øye i hele dag.  Nå i skrivende stund har smertene forflyttet seg til nederst i magen.. jeg har også hatt vondt rundt hjerteregionen og under ribbeina og midt i magen idag, med andre ord vanskelig å si hvor smertene kommer fra...

jeg tenker å bestille en legetime imorgen og be de Ta blodprøver og sjekke alt det dere har foreslått: 

Ca125 

Pcos/androgen nivå

B12

S kreatinin (nyre) 

Utvidet infeksjonsprøve

D-vitamin

Lymfocytter

Electrolytter

Langtidsblodsukker

Cøliaki 

Stoffskifte  

Allergi
 

Er det noe mer jeg har glemt eller som jeg burde be de om å sjekke Imorgen? 
 

jeg setter foresten stor pris på alle tips jeg har fått, tusen takk! -OP 

Anonymkode: fee0a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36

Høres ut som angst og depresjon. Je gpg samboer sliter med angst og depresjon og vi har begge plagene du skriver... Jeg har sliti og ikke få mensen (har påvist PCOS) 

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Be om henvisning til et større sykehus, st Olavs etc og be om utvidet blodprøver. 
min svigerinne var dårlig i magen lenge. Hun svelget slange og alt såg fint ut, alle blodprøver var fine. Hun fikk time på st Olav med utvidet blodprøver. Viste seg at hun hadde bakterier som tilsier magesår. 
utvidet blodprøver fra spesialist kan være lurt. Kan du ha hatt kyssesyken? 

Anonymkode: d4ee6...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Be om henvisning til et større sykehus, st Olavs etc og be om utvidet blodprøver. 
min svigerinne var dårlig i magen lenge. Hun svelget slange og alt såg fint ut, alle blodprøver var fine. Hun fikk time på st Olav med utvidet blodprøver. Viste seg at hun hadde bakterier som tilsier magesår. 
utvidet blodprøver fra spesialist kan være lurt. Kan du ha hatt kyssesyken? 

Anonymkode: d4ee6...a3c

Jeg tok ihvertfal blodprøver for å sjekke allergier, hvite blodlegemer, immunforsvar, langtidsblodsukker osv osv idag, også sjekket de CRP og den var fin sa de, den hadde vel slått ut ved en evt kyssesyke?-OP

Anonymkode: fee0a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres psykosomatisk ut. 

Anonymkode: c0fa0...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Helt umulig for oss å si hva som kan feile deg, det kan være så mye, eller ingenting. 
Lurt å sjekke B12 og B9, jeg har slitt med gjentagende mangel på det og får en del av symptomene du har listet opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...