Gå til innhold

Dåpsgave til fadderbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være fadder til ei jente. Trenger tips til hva jeg kan kjøpe i dåpsgave, grense på ca 500 kr (studentbudsjett). Har jo lyst til å gi noe som barnet faktisk vil like senere. 

Anonymkode: aaea6...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gav et smykkeskrin til min niese som jeg er fadder til😊 Kjøpte et ganske nøytralt ett uten prinsesser og feer og enhjørninger og sånt slik at hun kan bruke det selv når hun blir tenåring og voksen uten at hun eventuelt vil synes at det er barnslig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være fadder til ei jente. Trenger tips til hva jeg kan kjøpe i dåpsgave, grense på ca 500 kr (studentbudsjett). Har jo lyst til å gi noe som barnet faktisk vil like senere. 

Anonymkode: aaea6...f87

Penger på konto. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig med fysiske gaver og ikke bare penger til konfirmasjon!

Smykkeskrin som nevnt over er et veldig godt tips! Et nøytralt smykkeskrin er en av konfirmasjonsgavene jeg fortsatt bruker flittig 15 år senere.

Andre forslag som kanskje kan passe din prisklasse:

- Kokkekniv eller en annen bra kjøkkendings (det er morsomt å ha noe annet enn startpakken når man flytter hjemmefra, og kjøkkenbutikker har også veldig ofte gode tilbud).

- En god bok (avhengig av interesser så klart), men jeg mener både kokebøker, praktverk og klassikere kan være supre konfirmasjonsgaver.

- Turutstyr i en eller annen form.

- Noe hun samler på (noen har allerede begynt å samle på kaffeservise eller sølvbestikk ved konfirmasjonen)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ymra said:

Det er hyggelig med fysiske gaver og ikke bare penger til konfirmasjon!

Smykkeskrin som nevnt over er et veldig godt tips! Et nøytralt smykkeskrin er en av konfirmasjonsgavene jeg fortsatt bruker flittig 15 år senere.

Andre forslag som kanskje kan passe din prisklasse:

- Kokkekniv eller en annen bra kjøkkendings (det er morsomt å ha noe annet enn startpakken når man flytter hjemmefra, og kjøkkenbutikker har også veldig ofte gode tilbud).

- En god bok (avhengig av interesser så klart), men jeg mener både kokebøker, praktverk og klassikere kan være supre konfirmasjonsgaver.

- Turutstyr i en eller annen form.

- Noe hun samler på (noen har allerede begynt å samle på kaffeservise eller sølvbestikk ved konfirmasjonen)

Leste feil, og tenkte som du ser, på konfirmasjonsgaver....

Men også til dåp er et nøytralt smykkeskrin en super gave!

Ellers er bra gaver, som absolutt kan finnes i ditt prissjikt, for eksempel:

- Barneservise (en stor favoritt og noe som har kommet vel til nytte for mange jeg kjenner med barn).

- Bøker er også her et godt tips. Eventyrsamlinger eller sangbøker i fine utgaver er klassiske og gode dåpsgaver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...