Gå til innhold

Trenger tips til nattkrem for supertørr hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til en fuktrik nattkrem til uttørket hud. 

Jeg bruker exuviance sine age remove produkter, men huden min har i vår blitt så tørr pga for sterk retinol tror jeg. Har kuttet ut retinol nå. Bruker fuktserum og fuktrik krem, men føler meg fortsatt stram i masken. 

Anonymkode: 02b5b...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også veldig tørr hud og har funnet en som virkelig fungerer for meg: https://www.apotek1.no/produkter/decubal-face-vital-cream-50ml-936662p 

Den trekker godt inn og har mange gode ingredienser.
 

tips: Nattkrem er bare et fancy ord på en krem. Se etter kremer med gode ingredienser og ikke fokuser på hva de heter. God hudpleie trenger heller ikke å være dyrt. 

Anonymkode: 47778...db9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette kommer til å høres rart ut men jeg håper du har mulighet til å prøve den for jeg ELSKER denne. REN sin Overnight Recovery Balm. Den ser rar ut, ser ut som rein olje, skulle tro det bare ble rot og kviser av det... men den er SÅ digg å ha på og den hjalp min stressede hud masse i vinter. Jeg pøser på med den igjen nå fordi huden min går gjennom noe greier pga livssituasjonen min, og sist hjalp den veldig. Veldig rart å venne seg til, men den funket perfekt for min fete, dehydrerte hud som er litt acne-prone.

Du er nok dehydrert også etter vinter, mer innetid pga korona og retinol, så pøs på med nok fukt (hyaluronsyre, glyserin etc). Du kan kanskje starte bruken av retinol et par ganger i uken etterhvert isteden for å slutte helt, hvis du vil ha effekten. Det jeg ser veldig mange som kan hudpleie si, er at man må sørge for å "buffre" huden godt nok. Med f.eks niacinamide (jeg elsker Alpha-H sin Vitamin B with Copper peptide), hyaluronsyre eller vitamin E. Og å øke mengden fukt, siden retinol kan tørke ut huden veldig.

Jeg vet ikke hvor lenge du har brukt retinol nå, men jeg ser at veldig mange brenner seg i starten på at de tar den på fuktig hud, og det er viktig at man ikke gjør.

Anonymkode: 8b9c3...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr hud og bruker denne: https://kul-pibu.no/collections/ansiktskrem/products/all-natural-blooming-lifting-cream?variant=23224233787477

Er ikke en spesifikk nattkrem, men gir såpass mye fuktighet at det fungerer godt for meg 😄 Om vinteren bruker jeg den om morgenen og kvelden, og om sommeren bruker jeg den kun om kvelden og en essens og solkrem for dagtid :)

Anonymkode: 0bf22...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 5.17, AnonymBruker skrev:

Ok, dette kommer til å høres rart ut men jeg håper du har mulighet til å prøve den for jeg ELSKER denne. REN sin Overnight Recovery Balm. Den ser rar ut, ser ut som rein olje, skulle tro det bare ble rot og kviser av det... men den er SÅ digg å ha på og den hjalp min stressede hud masse i vinter. Jeg pøser på med den igjen nå fordi huden min går gjennom noe greier pga livssituasjonen min, og sist hjalp den veldig. Veldig rart å venne seg til, men den funket perfekt for min fete, dehydrerte hud som er litt acne-prone.

Du er nok dehydrert også etter vinter, mer innetid pga korona og retinol, så pøs på med nok fukt (hyaluronsyre, glyserin etc). Du kan kanskje starte bruken av retinol et par ganger i uken etterhvert isteden for å slutte helt, hvis du vil ha effekten. Det jeg ser veldig mange som kan hudpleie si, er at man må sørge for å "buffre" huden godt nok. Med f.eks niacinamide (jeg elsker Alpha-H sin Vitamin B with Copper peptide), hyaluronsyre eller vitamin E. Og å øke mengden fukt, siden retinol kan tørke ut huden veldig.

Jeg vet ikke hvor lenge du har brukt retinol nå, men jeg ser at veldig mange brenner seg i starten på at de tar den på fuktig hud, og det er viktig at man ikke gjør.

Anonymkode: 8b9c3...c5a

Ts her. 

Brukte REN produkter før og lurer på om jeg har prøvd den, men husker ikke effekten. Hadde ikke så tørr hud da. Jeg begynte med 1% retinol og det ble nok for tøft for huden min. Har nå kjøpt retinol med 0,1% så det går nok bedre. 

Stemmer det at man ikke skal bruke retinol i sol overhodet? Selv med faktor 30/50?

Anonymkode: 02b5b...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Brukte REN produkter før og lurer på om jeg har prøvd den, men husker ikke effekten. Hadde ikke så tørr hud da. Jeg begynte med 1% retinol og det ble nok for tøft for huden min. Har nå kjøpt retinol med 0,1% så det går nok bedre. 

Stemmer det at man ikke skal bruke retinol i sol overhodet? Selv med faktor 30/50?

Anonymkode: 02b5b...cc9

Du skal ikke sole deg eller eksponere deg for sol nei, men du kan gå en tur, bruk helst hatt og solbriller.

Anonymkode: e14c3...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke sole deg eller eksponere deg for sol nei, men du kan gå en tur, bruk helst hatt og solbriller.

Anonymkode: e14c3...a72

Det vil jo si at man bør bruke mest retinol i vinterhalvåret? Jeg har jo lyst å kunne være i solen uten hatt og kun være i skyggen. 

Ts

Anonymkode: 02b5b...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jo si at man bør bruke mest retinol i vinterhalvåret? Jeg har jo lyst å kunne være i solen uten hatt og kun være i skyggen. 

Ts

Anonymkode: 02b5b...cc9

Noen foretrekker det, mens andre liker ikke retinol om vinteren da huden er ekstra tørr, så de bruker kun om sommeren med faktor 50 uten å ligge i solen.

Anonymkode: e14c3...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita

Bruker Cosmica sin lyserosa nattkrem både som dag og kveldskrem. Nattkremer skal visst være mer fetende (?)

Noe annet jeg kommer til å tenke på er dagkremen fra Sublimage til Chanel. Den er superdyr, men god. Kremen er den feteste jeg noengang har brukt, som smør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...