Gå til innhold

Fattig student etterlyser tips og råd om billige og sunne måltider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Som de fleste studenter er jeg ikke rik, og dessverre er det slik at sunne mat er uhorvelig dyrt! :(

Jeg er opptatt av å leve sunt, men når en burger hos McDonalds eller usunt mat koster under 30 kr, mens den sunne alternativet gjerne er dobbelt så dyrt...

Er derfor på let etter gode tips og råd, gjerne blogg, snap etc, der jeg kan snappe opp tips og råd og annet vink slik at jeg kan leve sunt til en billig penge. Selv om jeg er fattig student.

På forhånd takk :) 

Anonymkode: 673de...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fattig.student på instagram

Anonymkode: 8af10...cac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at du er student. Hvis ikke dette er et prosjekt for å se hva slags respons du får på en så idiotisk forespørsel. Hei, jeg meldte meg visst!

Anonymkode: 28b81...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag mat selv.

Bak grove brød og frys ned skåret i skiver, så tar du ut det du behøver. 

Linser, kikerter og bønner er sunt og metter godt. Rimelig å kjøpe på internasjonale butikker. Linser er det bare å koke der og da det du behøver, men det er lurt å koke større porsjoner av kikerter og bare fryse ned i porsjonspakninger. Bokser med kikerter på Rema 1000 er også rimelig. 

Følg med på tilbud- kjøp det av frukt og grønt som er rimelig den uka.

Anonymkode: 90afa...e7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fattig.student på instagram

Anonymkode: 8af10...cac

Takker for tips! :) 

Anonymkode: 673de...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lag mat selv.

Bak grove brød og frys ned skåret i skiver, så tar du ut det du behøver. 

Linser, kikerter og bønner er sunt og metter godt. Rimelig å kjøpe på internasjonale butikker. Linser er det bare å koke der og da det du behøver, men det er lurt å koke større porsjoner av kikerter og bare fryse ned i porsjonspakninger. Bokser med kikerter på Rema 1000 er også rimelig. 

Følg med på tilbud- kjøp det av frukt og grønt som er rimelig den uka.

Anonymkode: 90afa...e7e

Takker for tips! :) 

Følger alltid med på tilbud, særlig når det kommer til frukt og grønt. Kikerter tenker jeg kan prøve i en salatblanding. Fant et sted der de selger pakninger med kikerter, men da pakket i "bokser" til 10 kr.

Tar gjerne i mot flere tips!

Anonymkode: 673de...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye havregryn til frokost/kveldsmat. Ris er billigere enn potet. Handle grønnsaker frosne eller i sesong. De fleste typer kål er rimelig. Kjøp linser og bønner tørket, det er billigere enn de bløtlagte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tvist skrev:

Mye havregryn til frokost/kveldsmat. Ris er billigere enn potet. Handle grønnsaker frosne eller i sesong. De fleste typer kål er rimelig. Kjøp linser og bønner tørket, det er billigere enn de bløtlagte. 

Takk :)

Men er ikke hvit ris usunt? Kjøper en del frosne grønnsaker, som jeg bruker som et supplement til måltider, men har hørt at ferske grønnsaker er mer sunnere enn frosne, så er litt usikker på om det stemmer. Uansett tenker jeg at frosne grønnsaker er bedre enn ingen ting.

Pleier å blande sammen ting jeg har i kjøleskapet/ fryser en gang i blant for å bruke opp alt.

Anonymkode: 673de...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste mye svinekjøtt da det er ganske billig. Krydret med biffkrydder fra hindu enda. Sjekk darovarene 😊 

Anonymkode: 5f04c...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Men er ikke hvit ris usunt? Kjøper en del frosne grønnsaker, som jeg bruker som et supplement til måltider, men har hørt at ferske grønnsaker er mer sunnere enn frosne, så er litt usikker på om det stemmer. Uansett tenker jeg at frosne grønnsaker er bedre enn ingen ting.

Pleier å blande sammen ting jeg har i kjøleskapet/ fryser en gang i blant for å bruke opp alt.

Anonymkode: 673de...12d

Du kan jo kjøpe villris, kanskje på innvandrerbutikk om de har det der du bor. 

Jeg har hørt at frosne grønnsaker har mer næring enn ferske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tvist skrev:

Du kan jo kjøpe villris, kanskje på innvandrerbutikk om de har det der du bor. 

Jeg har hørt at frosne grønnsaker har mer næring enn ferske. 

Nå ga du meg navnet på risen jeg vet er sunt, men som jeg hadde glemt navnet på. Takk for hjelpen :)

 

Anonymkode: 673de...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, fant en app som heter Lifesum, er det noen av dere som har erfaringer med denne appen? 

Anonymkode: 673de...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp first price/butikkens egne frossengrønnsaker, pleide å spise masse av dette sammen med egg, frossen lapskaus blanding kan du gjøre mye med. 

Anonymkode: bf405...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...