Gå til innhold

Tid på kvelden og i helger - hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor denne burde ligge, fant ikke noe som passet helt.

Og dette er litt flaut, men jeg lurer på hva dere som jobber fullt gjør på kveldene og i helgene? Ikke hobby-messig, altså, men... er jeg den eneste som sliter? Føler at kvelden etter jobb er så kort frem til sengetid (har vanlig 8-16 job Føler meg så sliten, orker liksom ikke helt å komme igang. 

Vært hos lege, finner ingenting galt. Jeg begynner å lure på om jeg bare har blitt vant til å ligge i sofaen og se på TV? Rett og slett lat?

Det mangler jo hverken på oppgaver som husarbeid, finne på noe sosialt, gå tur med hunden, hagearbeid og små prosjekter. Men dag etter dag er resultatet stort sett sofaen.

Er jeg den eneste, eller er det noen som har hatt det slik og kommet seg ut av det? Hvordan?

Hvordan ser din kveld etter jobb ut, og helg?

Anonymkode: 2beeb...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- leser bøker

- hører på podcaster

- leser på KG og Reddit

- jogger

- Skriver 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare verdens kjedeligste, så kanskje det hjelper at du ikke er den eneste som ikke gjør så mye;)

Uken samboeren min er på jobb: jobber 05-16, 16-18 går en tur/husarbeid/Netflix/Instagram, 18 lager middag, 19 samboer kommer hjem. Vi går en liten tur, spiser og legger oss klokken 21. I helgene er det litt mer husarbeid og Netflix og mindre jobb, ellers likt;)

Uken samboeren min ikke er på jobb: jobber 7-16, ellers rimelig likt som over og så legger vi oss en time eller to senere. Nesten litt skremmende å se på skrift...

Anonymkode: c1d85...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på hvor denne burde ligge, fant ikke noe som passet helt.

Og dette er litt flaut, men jeg lurer på hva dere som jobber fullt gjør på kveldene og i helgene? Ikke hobby-messig, altså, men... er jeg den eneste som sliter? Føler at kvelden etter jobb er så kort frem til sengetid (har vanlig 8-16 job Føler meg så sliten, orker liksom ikke helt å komme igang. 

Vært hos lege, finner ingenting galt. Jeg begynner å lure på om jeg bare har blitt vant til å ligge i sofaen og se på TV? Rett og slett lat?

Det mangler jo hverken på oppgaver som husarbeid, finne på noe sosialt, gå tur med hunden, hagearbeid og små prosjekter. Men dag etter dag er resultatet stort sett sofaen.

Er jeg den eneste, eller er det noen som har hatt det slik og kommet seg ut av det? Hvordan?

Hvordan ser din kveld etter jobb ut, og helg?

Anonymkode: 2beeb...11f

Jeg er nok litt som deg ; det er mye som kunne vært gjort med motivasjonen er ikke til stede så ofte. Eneste måten for meg er om jeg bestemmer meg for å begynne med en gang jeg kommer hjem uten å spise eller noe først. Da kan jeg være effektiv en times tid hvertfall og det hjelper litt. 

Før tida med sosial distansering kunne det være en motivasjonsfaktor å be noen på besøk så jeg måtte jobbe, men nå er det jo få som besøker hverandre inne så da fallt den motivasjonen bort også . 

Så jeg har ikke annet råd enn å starte når du kommer hjem FØR du setter deg etter jobb

Anonymkode: cde02...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det vi føler vi må/bør/skal gjøre er jo fullstendig meningsløst når man tenker over det. Det er liksom forventninger i samfunnet at man skal være travel og så sabla effektiv hele tiden, ellers er man «lat». Aller helst skal man jobbe 100% pluss overtid, ha verv og hobbyer, tre barn, trene fire ganger i uka, være sosial og rett og slett ha fullt kjør for å være «den optimale kvinne». Satt helt på spissen selvfølgelig. Dette er jo bare noe stort tull. Jeg valgte bort barn, jobber 80%, har mye fritid der jeg koser meg mye, slapper av med kjæresten, går turer, leser bøker og ser serier. Jeg vil for faen ha det så bra som mulig i den tiden jeg må tilbringe her på jorda, og da eliminerer jeg selvfølgelig stress der jeg kan. :)

Anonymkode: bc456...a92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det vi føler vi må/bør/skal gjøre er jo fullstendig meningsløst når man tenker over det. Det er liksom forventninger i samfunnet at man skal være travel og så sabla effektiv hele tiden, ellers er man «lat». Aller helst skal man jobbe 100% pluss overtid, ha verv og hobbyer, tre barn, trene fire ganger i uka, være sosial og rett og slett ha fullt kjør for å være «den optimale kvinne». Satt helt på spissen selvfølgelig. Dette er jo bare noe stort tull. Jeg valgte bort barn, jobber 80%, har mye fritid der jeg koser meg mye, slapper av med kjæresten, går turer, leser bøker og ser serier. Jeg vil for faen ha det så bra som mulig i den tiden jeg må tilbringe her på jorda, og da eliminerer jeg selvfølgelig stress der jeg kan. :)

Anonymkode: bc456...a92

Du har skjønt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jobbe 100% er ikke nødvendig, det øker bare prisene!

Anonymkode: d1e40...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare verdens kjedeligste, så kanskje det hjelper at du ikke er den eneste som ikke gjør så mye;)

Uken samboeren min er på jobb: jobber 05-16, 16-18 går en tur/husarbeid/Netflix/Instagram, 18 lager middag, 19 samboer kommer hjem. Vi går en liten tur, spiser og legger oss klokken 21. I helgene er det litt mer husarbeid og Netflix og mindre jobb, ellers likt;)

Uken samboeren min ikke er på jobb: jobber 7-16, ellers rimelig likt som over og så legger vi oss en time eller to senere. Nesten litt skremmende å se på skrift...

Anonymkode: c1d85...034

Går du tur 2 g i løpet av ettermiddagen? 🤔 

Anonymkode: adc0d...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber litt til fra hjemmekontor (har ca 300 overtidstimer i året). 2 kvelder i uka (hverdagen) trener jeg. Innimellom går jeg tur med mannen eller venninner. Er kanskje ute og spiser eller tar litt vin, 1-2 ganger i uka. 

Vi lager god middag nesten hver dag, i 19-20 tiden, koser oss sammen på kjøkkenet, og spiser ved bordet. Lager klar frokost og lunsj for neste dag. Tar unna i huset en times tid om det trengs. 

Som avslutning på kvelden ser vi ofte en episode av en serie, innimellom to. 

Men - har jeg vært på jobbreise med morgenflyet kl 7, og blitt dratt i alle retninger hele dagen, telefonen ringer i ett, og taxien slipper meg av hjemmefra utpå kvelden. Da kollapser jeg på sofaen med Youtube, med take away, så blir det ferdigmat til lunsj dagen etter, klærne blir sluppet rett på gulvet, og huset får flyte.

Om man føler seg slik etter en 8-timers dag, da ville jeg tatt en runde hos legen, eller lagt om kosthold/aktivitetsnivå. 

Anonymkode: 17bcb...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går du tur 2 g i løpet av ettermiddagen? 🤔 

Anonymkode: adc0d...1c8

Ja, noen ganger, men det er ikke spesielt lange turer altså. Så om det virker som jeg er sprek, så er det feil;)

Anonymkode: c1d85...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest netflix og god middag. Spiller xbox og sims 4 når jeg hsr lyst

I helgen blir det trening, "spa" for kroppen, bedre middager, netflix og gaming. Same shit different day 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...