Gå til innhold

Treningsklokke/aktivitetsklokke - løping


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å overraske kjæresten med en trenings/aktivitetsklokke, men jeg har liten erfaring med dette. Jeg har kikket på Fitbit etc, men er usikker på hva som vil være best. Han trener mest utholdenhet, løping/jogging ute og inne. Hva tror dere kan fungere best? 

Anonymkode: 0693d...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fitbit er bra, men de fleste klokkene fra fitbit har ikke innebygd GPS, med unntak av ionic. Selv har jeg garmin venu og er veldig fornøyd, bruker den primært til løping :) veg mange også er fornøyde med garmin forunner.

 

Anonymkode: 7a7e8...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - ikke nødvendigvis Fitbit som er tingen. Det var bare så langt jeg kom i reserachen  😂
Jeg skal kikke på Garmin! Er det apper til den også slik at den feks kan kobles til androidtlf? 

Anonymkode: 0693d...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han trenger en treningsklokke, ikke aktivitetsklokke som er mer til måling av daglig aktivitet. Polar og garmin er begge gode klokker som fungerer med mobilen. 

Anonymkode: 42e1a...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei - da har jeg siktet meg inn på treningsklokke. Utrolig mange å velge mellom 😐

Anonymkode: 0693d...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei - da har jeg siktet meg inn på treningsklokke. Utrolig mange å velge mellom 😐

Anonymkode: 0693d...075

Er det ikke bedre å gå for et gavekort eller lignende? Jeg ville i alle fall likt å velge ut hvilken treningsklokke jeg skulle ha selv. Med mindre du er helt sikker på hvilke funksjoner han/hun liker og vil ha, hvordan vedkommende vil at den skal sitte rundt håndleddet, hvor stor selve klokken skal være, osv. så syns jeg det er en dårlig ide å kjøpe en bestemt klokke. 

Anonymkode: 61810...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du ille velger den aller billigste og holder deg til polar eller garmin trenger du ikke bekymre deg for å velge riktig. Greit å ha GPS på klokka, men ikke kjempeviktig fordi de fleste har med seg mobilen. Husk å kjøpe med pulsbeltet også. Noen ganger må det kjøpes utenom. 

Anonymkode: 42e1a...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polar vantage, mange ulike treningsprofiler samt GPS, skritteller, stoppeklokke osv. Pulsmåler på håndleddet, men den kan kobles til pulsbelte også for mer korrekt verdi. Veldig fin og oversiktlig app også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper en del og er fornøyd med min Garmin forerunner 235. Jeg vet ikke hvilken prisklasse du ser for deg, men hvis jeg skulle ha oppgradert hadde jeg gått for Garmin forerunner 945.

Anonymkode: 5a6a5...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet nylig fra Fitbit til Garmin fordi pulsmålingen til Fitbit var for unøyaktig. Den klarte ikke å registrere pulsendringene under intervalltrening. Garmin er mye bedre, selv om jeg bare bruker pulsmålingen på håndleddet. Hvis du vil ha det helt nøyaktig så bør du bruke pulsbelte. 

Jeg har Garmin vivoactive 4. Det er mer en generell aktivitetsklokke. Hvis du vil ha en klokke som er rettet spesielt mot løping så kan Garmin forerunner 245 eller 945 være gode valg. På disse klokkene får du mer detaljert treningsinformasjon. Forerunner 245 finnes i en variant uten innebygget musikkavspilling og en variant med musikkavspilling. Forerunner 945 har musikkavspilling som standard tror jeg. 

Anonymkode: 65126...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Suunto. Litt enklere enn Garmin, som også prisen gjenspeiler. Fungerer meget godt til mitt bruk: løping, fortrinnsvis intervall.

Anonymkode: 399aa...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3 fitbit, ingen av de holdt mer enn 6 mnd før de gikk i stykker - og det var ikke mye bruk fra min side, men skjermene gikk i stykker eller de gikk i svart. Så anbefaler ikke de i utgangspunktet.

Har nå en Samsung Watch jeg er veldig fornøyd med, men den koster jo en del også. Den er ikke spesifikk til løping, men kanskje kjekt å slippe pulsbåndet stappet i treningsbhen må jeg si :P 

Anonymkode: b5a8d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt 3 fitbit, ingen av de holdt mer enn 6 mnd før de gikk i stykker - og det var ikke mye bruk fra min side, men skjermene gikk i stykker eller de gikk i svart. Så anbefaler ikke de i utgangspunktet.

Har nå en Samsung Watch jeg er veldig fornøyd med, men den koster jo en del også. Den er ikke spesifikk til løping, men kanskje kjekt å slippe pulsbåndet stappet i treningsbhen må jeg si :P 

Anonymkode: b5a8d...bcf

Jeg har en Fitbit Charge 2, og den har jeg brukt i ca. tre år nå uten problem. Har ikke brukt den hver dag da, kanskje 4-5 dager i uka i snitt.

Anonymkode: 61810...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han klokke fra før? Og hva slags aktivitet holder han på med? Er det noe han har holdt på med lenge eller er han ny på trening? 

Det er litt skummelt å kjøpe sånt til folk, men regner med du kjenner kjæresten din godt. 

Anonymkode: babab...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Fitbit er bra, men de fleste klokkene fra fitbit har ikke innebygd GPS, med unntak av ionic. Selv har jeg garmin venu og er veldig fornøyd, bruker den primært til løping :) veg mange også er fornøyde med garmin forunner.

 

Anonymkode: 7a7e8...8c1

Den nye fitbit charge 4 har innebygd GPS.

Anonymkode: 5dc69...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Den nye fitbit charge 4 har innebygd GPS.

Anonymkode: 5dc69...db8

Men det er fremdeles en aktivitetsklokke/smartklokke og ikke god nok hvis man ønsker ordentlige tall på løpingen. Da må man ha en treningsklokke for gode målinger. 

Anonymkode: 42e1a...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt Fitbit i mange år, aldri hatt noen problemer med hverken pulsmåling eller at de går i stykker. GPS har de også. Det er jo bare å lese på spesifikasjonene. Min siste har jeg nå hatt i tre år tror jeg. Fungerer like bra som dagen jeg kjøpte den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fitbit charge 3, og hadde charge 2 før det. Jeg er fornøyd. 

Hvis løping er det viktigste ville jeg kjøpt en klokke som kan kobles til pulsbelte.

Anonymkode: 5dc69...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Polar Ignite på det varmeste. Den har «alt», og måler kvalitet på søvn, kommer med treningsforslag og ser «hele kroppen». Vantage er dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...