Jump to content
AnonymBruker

Urettferdig at offentlig ansatte får bedre pensjon?

Recommended Posts

AnonymBruker

Mente 2017, ikke 2027. :) 

Anonymkode: b3b6d...8d0

Fortsetter under...

Brunello
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet som jurist i et direktorat fra 2015 til 2027. Hadde lønnstrinn 47, som da utgjorde 412.000 kroner i året. Bytttet jobb til det private og fikk 250.000 i lønnsøkning, i tillegg til at lønnen min har økt med 50.000 i året:

Anonymkode: b3b6d...8d0

Jada, det går ofte sånn. Noe av grunnen er sikkert at du ikke er så gammel, slik at jobben i direktoratet var den første eller en av de første jobbene dine. En jurist i staten med noen års erfaring tjener som regel minst 600. Jeg kjenner mange jurister som tjener opp mot en million i staten. 

Zienna
9 timer siden, Brunello skrev:

Jada, det går ofte sånn. Noe av grunnen er sikkert at du ikke er så gammel, slik at jobben i direktoratet var den første eller en av de første jobbene dine. En jurist i staten med noen års erfaring tjener som regel minst 600. Jeg kjenner mange jurister som tjener opp mot en million i staten. 

Vær oppmerksom på at det kan være store forskjeller innen "det offentlige" også.  F.eks. er statlig ansatte bedre betalt enn ansatte i fylkeskommunen. Under dem igjen ligger de som er kommunalt ansatt. 

F.eks. steg lønningene innenfor sykehusene markant da sykehusene gikk fra fylkeskommunene til egne helseforetak under Staten.