Gå til innhold

Slanking, mageskinn og bukplastikk-dagboken🌟


addict

Anbefalte innlegg

Hei! 🥰

 

Oppretter denne dagboken for å dele min reise med vektnedgang, resultater og tanker som følger med. Kanskje noen vil være med på "reisen", eller kanskje du har vært der selv? 😊

 

Jeg er 30 år, har 2 barn og er forlovet (bryllupet er corona-utsatt). Jeg er 168 høy og har alltid vært overvektig. Siden jeg var 18 år så har jeg veid mellom 80 og 86 kilo opp og ned. Etter barn nr 2 så gikk jeg opp voldsomt i vekt etter et svangerskap med hyperemesis og veide til slutt 100 kilo. Hadde en BMI på 35,4.

 

Jeg tok tak i juli 2019 og per i dag så har jeg gått ned 24,5 kilo. Jeg veier i dag (21 mai 20) 75,5 kilo og skal fortsatt ned 5-10 kilo til. Jeg har kun telt kalorier og brukt aktivitetsklokke for å følge med på hvor mye jeg forbrenner. Har ikke trent noe særlig annet enn å gå litt tur. Ingenting hokus pokus, men veldig effektivt for meg 😊

 

24. juni skal jeg igjennom full bukplastikk og i august skal jeg ha brystreduksjon med løft. Er så utrolig spent på resultatet! Håper på å gå ned så mye jeg kan innen da 😍

 

Har du spørsmål så er det bare å komme med dem 🥰

 

(PS, hvis du vet hvem jeg er så setter jeg pris på diskresjon ❤️

(PS 2, det å dele bilder og å dele tanker rundt kropp og vektnedgang er veldig personlig for meg så jeg håper dere kan være snille ☀️

 

 

IMG_20200521_151139.jpg

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk jobbet! Lykke til (og fiiiiiineste bunaden 😉)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20200521_151724.thumb.jpg.849da28b19e0a5bb63c243fd78f09e4f.jpg

Før og etter med skinnet pakket ned i trusa 🙊 Føles helt tullete å legge ut bilder i undertøyet, men samtidig er jeg jo veldig stolt også 🤫

 

IMG_20200521_151759.thumb.jpg.e9b676184610810edfb0e4a0bdbc13fe.jpg

Den harde sannheten om mageskinnet. 33 dager til operasjon i dag, og jeg gleder meg noe helt enormt! 🥰

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miss summers skrev:

Fantastisk jobbet! Lykke til (og fiiiiiineste bunaden 😉)

Takk for det! 🥰 Ja jeg elsker den, men må nok syes inn 🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, addict skrev:

Takk for det! 🥰 Ja jeg elsker den, men må nok syes inn 🙊

Du har all grunn til å være stolt. Du ser råflott ut! Og har definitivt gjort dette på en god og fornuftig måte. Håper du blir fornøyd med operasjonene 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miss summers skrev:

Du har all grunn til å være stolt. Du ser råflott ut! Og har definitivt gjort dette på en god og fornuftig måte. Håper du blir fornøyd med operasjonene 😃

Takk fine du 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Addie skrev:

Fy søren så flink du har vært! 😍

lykke til med operasjon 

 

5 minutter siden, Mellifluous skrev:

Wow! Skikkelig bra jobba! Lykke til med operasjon 😄 

 

TUSEN takk 😍 setter pris på kommentarer, litt flaut dette 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20200521_161129.thumb.jpg.0aa90dd5ffc7b8f3c7316f911b8d4730.jpg

IMG_20200521_161142.thumb.jpg.90169042800c4957c336c5e9c3bd64bd.jpg

 

Dagens mageskinn i skittent speil 21. mai 2020

Dagens vekt er 76,2 kilo (jeg gikk opp 4 kilo i vannvekt etter spisehelg på 17. mai) 😅 Sikkert et resultat av mange måneder på diett. Har ikke klart å miste alt enda. 

 

Har et litt ambivalent forhold til mageskinnet. Minstejenta ELSKER å kose med den. Likevel så følger det dessverre en del plager som da såklart er grunnen til at jeg får dekket bukplastikk. Jeg gleder meg noe vanvittig til å få flat mage, men samtidig er det litt trist å operere den bort også. Det er jo.. Meg? 

 

Den ødelegger jo også litt for gleden ved vektnedgangen, for i speilet ser jeg fortsatt en stor mage på 100 kilo.. Og samtidig minner skinnet meg på at jeg har gjort en iherdig innsats og faktisk klart det.

 

Mye tanker 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, neon_sun skrev:

Godt jobba ja! Jeg holder på nå 💪 lykke til med operasjon :)

Så spennende! Hvordan går det og hva funker for deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsebæra

Så flink! 

Kan du skrive litt om hvordan en typisk dag/uke er med mat? Hva spiser du og hva spiser du ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kirsebæra skrev:

Så flink! 

Kan du skrive litt om hvordan en typisk dag/uke er med mat? Hva spiser du og hva spiser du ikke? 

Skulle ønske jeg kunne gjøre det, men jeg har ikke fulgt noen plan i det heletatt. Jeg har ikke noe fast mat eller noe jeg ikke kan spise, jeg teller kun kalorier og følger med på klokka hvor mye jeg forbrenner. Også går jeg en tur hvis jeg trenger mere underskudd 😊 jeg har hatt spisedager etter kl 16 på lørdager og spist det jeg har lyst på, og ellers tatt sunne valg og sluttet å spise når jeg er mett. Er glad i havregrynsgrøt og gode salater som dekker halve tallerkenen til middag, det er vel kanskje noe som går igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, addict skrev:

Så spennende! Hvordan går det og hva funker for deg? 😊

Har gått fra 107 til 96 kg, så har enda en lang vei å gå. Da er slike som har fått det til som deg god inspirasjon :) tror vi kjører samme metode, teller kalorier og følger med på fitbitten. Prøver å ha 10 000 steg for dagen. Akkurat nå står det litt stille pga alt for mye bursdager i mai, men prøver å se på det som et maraton og ikke en sprint, så håper det funker i lengden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så utrolig flink du har vært og fortsatt er! Gleder meg til å følge med videre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, addict skrev:

Hei! 🥰

 

Oppretter denne dagboken for å dele min reise med vektnedgang, resultater og tanker som følger med. Kanskje noen vil være med på "reisen", eller kanskje du har vært der selv? 😊

 

Jeg er 30 år, har 2 barn og er forlovet (bryllupet er corona-utsatt). Jeg er 168 høy og har alltid vært overvektig. Siden jeg var 18 år så har jeg veid mellom 80 og 86 kilo opp og ned. Etter barn nr 2 så gikk jeg opp voldsomt i vekt etter et svangerskap med hyperemesis og veide til slutt 100 kilo. Hadde en BMI på 35,4.

 

Jeg tok tak i juli 2019 og per i dag så har jeg gått ned 24,5 kilo. Jeg veier i dag (21 mai 20) 75,5 kilo og skal fortsatt ned 5-10 kilo til. Jeg har kun telt kalorier og brukt aktivitetsklokke for å følge med på hvor mye jeg forbrenner. Har ikke trent noe særlig annet enn å gå litt tur. Ingenting hokus pokus, men veldig effektivt for meg 😊

 

24. juni skal jeg igjennom full bukplastikk og i august skal jeg ha brystreduksjon med løft. Er så utrolig spent på resultatet! Håper på å gå ned så mye jeg kan innen da 😍

 

Har du spørsmål så er det bare å komme med dem 🥰

 

(PS, hvis du vet hvem jeg er så setter jeg pris på diskresjon ❤️

(PS 2, det å dele bilder og å dele tanker rundt kropp og vektnedgang er veldig personlig for meg så jeg håper dere kan være snille ☀️

 

 

IMG_20200521_151139.jpg

Hei! 
Fint å lese om en i samme situasjon som får det til 😊 Sier som de andre, godt jobba! Jeg er mektig imponert - spesielt siden jeg vet hvor vanskelig det er... Jeg prøver å spise sunt, og gi meg før jeg blir stappmett, men jeg må bare erkjenne at jeg har vansker med å begrense meg 😫 Du er inspirasjon, håper jeg også klarer å skjerpe meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, neon_sun skrev:

Har gått fra 107 til 96 kg, så har enda en lang vei å gå. Da er slike som har fått det til som deg god inspirasjon :) tror vi kjører samme metode, teller kalorier og følger med på fitbitten. Prøver å ha 10 000 steg for dagen. Akkurat nå står det litt stille pga alt for mye bursdager i mai, men prøver å se på det som et maraton og ikke en sprint, så håper det funker i lengden. 

11 kilo, WOW 🌟🌟🌟🌟 Det er faktisk helt rått 😍

 

Helt enig, maraton og ikke sprint. Nå sprinter jeg jo litt mot operasjon og kjører PSMF i en liten periode, men ellers så har det vært fokus på gode vaner og at framgang er framgang. Og tilbakesteg er en del av livet. Og livet skal du leve hele vegen, så kos deg med de bursdagene 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sugarcrush skrev:

Wow, så utrolig flink du har vært og fortsatt er! Gleder meg til å følge med videre 😊

Tusen takk for hyggelig melding! ☀️

 

5 minutter siden, Sally-Go-Round skrev:

Hei! 
Fint å lese om en i samme situasjon som får det til 😊 Sier som de andre, godt jobba! Jeg er mektig imponert - spesielt siden jeg vet hvor vanskelig det er... Jeg prøver å spise sunt, og gi meg før jeg blir stappmett, men jeg må bare erkjenne at jeg har vansker med å begrense meg 😫 Du er inspirasjon, håper jeg også klarer å skjerpe meg! 

Jeg slet med nøyaktig det samme, spiste til jeg ble så mett at jeg var METT liksom. Og innså, slik som deg, at det definitivt er en av mange plasser skoen trykker. Kanskje det er et fint fokusområde framover? Spise til man ikke er sulten og tenke at det faktisk er bra nok? Jeg må nok mest sannsynlig fokusere på det i mange år framover. Å endre vaner tar tid. Men første steg er jo å erkjenne det! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med! Jeg synes du er kjempeflink! 😊 

Jeg liker også å spise meg stappmett og jeg ELSKER kaker. Spesielt den gulrotkaken/muffinsens jeg pleier å bake. Herregud den er god. Alle som har smakt den får hakeslepp og ja. DET er virkelig noe jeg kan overspise på. 😅 Men sånt kan jeg ikke ha i hus. Da spiser jeg det opp. ;)

Utrolig stor forskjell når du bruker bunaden for å måle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...