Jump to content
AnonymBruker

Hvorfor er det krise å feriere i Norge ?

Recommended Posts

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fint for deg. Lykkelig uvitende om hva du går glipp av. Absolutt ingen krise at det blir innenlandsferie i år, men jeg hadde hatt utrolig mange færre opplevelser og gode minner hvis jeg ikke hadde fått tatt alle turene rundt om i nære og fjerne utland opp igjennom. Kommer til å fortsette med det når muligheten kommer tilbake.

Anonymkode: 130df...43d

Å du er lykkelig uvitende om hva du går glipp av kanskje? Har du vært i alle små fiskevær i lofoten, kjørt på kryss og tvers i Finnmark, sett både vidder og nordkapp? Turer med hurtigruta? Vakre Senja, og indre Troms? 
Landet vårt har utrolig mye å by på! Dessuten har jeg råd til Norgesferie😂

Er heller lykkelig uvitende enn å stresse rundt i overbefolkede, forurensa storbyer, ligge på strender med tusenvis av andre, og spise mat jeg ikke vet hva er🙈 

Anonymkode: 3e3bd...ee4

Fortsetter under...

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker jo tross alt om en gjeng som tydeligvis blir fullstendig klin kokos SPRØ bare fordi de ikke har muligheten til å reise på hytte-ferie når det er påske..                                                

Og så skal man liksom snakke "fornuft" med sånne mennesker ?        

Anonymkode: 8bfb8...57d

Jeg synes hyttefolket tok helt av, og forstod ikke desperasjonen. Det eneste som er verre for meg enn å være stuck hjemme i Norge, her jeg har byen og alle fasiliteter, måtte være å dra til en hytte i Norge. (men jeg har selvfølgelig empati nok til forstå at alle ikke føler det samme som meg, så kritiserte dem aldri her inne av den grunn)

Men jeg vil til utlandet. Jeg savner reiser, opplevelser, spennende mat, stabilt vær. Forstår virkelig ikke hva det har med hyttefolket, eller fornuft, å gjøre. 

Anonymkode: 6a7d9...107

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å du er lykkelig uvitende om hva du går glipp av kanskje? Har du vært i alle små fiskevær i lofoten, kjørt på kryss og tvers i Finnmark, sett både vidder og nordkapp? Turer med hurtigruta? Vakre Senja, og indre Troms? 

Er heller lykkelig uvitende enn å stresse rundt i overbefolkede, forurensa storbyer, ligge på strender med tusenvis av andre, og spise mat jeg ikke vet hva er🙈 

Har sett alt du nevner. Tatt hurtigruta Bergen-Lofoten. Gått fotturer på de fleste vidder, alle nasjonalparker. Da jeg og mannen hadde mindre penger kjørte vi landet rundt hver ferie. 

Vi har gjort det. Er ferdig med det. Og har nå råd, og lyst, til å oppleve resten av verden. Så ja, det er et stort savn at vår største hobby er tatt bort fra oss. 

Anonymkode: 6a7d9...107

Knirke
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi snakker jo tross alt om en gjeng som tydeligvis blir fullstendig klin kokos SPRØ bare fordi de ikke har muligheten til å reise på hytte-ferie når det er påske..                                                

Og så skal man liksom snakke "fornuft" med sånne mennesker ?        

Anonymkode: 8bfb8...57d

Ja, så man er altså SPRØ hvis man ønsker å dra til egen eiendom... Det var vel mer å bli fratatt sin demokratiske rett enn lysten til å dra på påskeferie som satte sinnene i kok.

Men det er en annen diskusjon. 

Knirke
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterte, men ja: Jeg har vært på de stedene du nevner og det er ikke noen motsetning mellom å synse Norge er fint, og å ha lyst til å oppleve noe nytt. Jeg personlig mener alle og enhver har godt av å oppleve andre kulturer og se verden bortenfor egen nesetipp.

Du har tydeligvis dårlige inntrykk av «Utlandet», men jeg kan love deg at det finnes tusenvis av magiske steder der ute, for den som leter😉