Gå til innhold

Jegerprøve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen jenter her som har tatt jegerprøven?

Er den vanskelig?

Kunne dere noe før dere tok den?

Er veldig usikker på om jeg skal ta den eller ikke..

Anonymkode: c0c32...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke vanskelig, men man må jo pugge en del fuglearter blant annet. 

Jeg hadde generell kunnskap i forkant, men om man er flink til å lese og følge med på undervisningen bør eksamen gå greit. 

Meld deg på. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å følge med på kurset. NJFF har også gode nettressurser knyttet til innholdet for kurset. Spesielt artslære som mange kanskje synes er det vanskeligste.

Anonymkode: 169ac...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tatt den for noen år siden. Jeg synes ikke den var vanskelig, men jeg er god til å pugge da, så jeg fikk 50 av 50 rette på prøven. Synes det var vanskeligst å pugge fugleartene. Jeg leste hele boka før jeg tok kurset, men det hadde ingen andre gjort da. Kunne en del om jakt på forhånd ja.

Anonymkode: 7cf48...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok prøven i høst og synes ikke det var vanskelig. 

Slikt vårt kurs var lagt opp måtte man gjennom åtte delkurs, og fire av disse hadde obligatorisk oppmøte og de fire andre kunne man velge om man ville møte opp eller ta kursene i en nettbasert løsning med video og test som man måtte kvittere for og sende til kursinstruktør. Hvis man følger med på alle disse gikk det som en lek. 

Anbefaler å laste ned appen "Jegerprøven" fra appstore :) Det kan man trene på "eksamener" som er ganske lik som selve Jegerprøven og ta tester for å lære seg arter. Testene er godt forklart med hvorfor du har svart riktig eller hvorfor ikke, noe som gjør at man lærer mer enn å bare få tilbakemelding "feil" og "riktig".



 

Anonymkode: 80516...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig. Og veldig gøy å jakte så anbefaler deg å gjøre det!

Anonymkode: 58310...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok dere den i helger? Skal jobbe en del helg så er så redd de skal falle på da jeg har jobbhelg..

Anonymkode: c0c32...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok det var kurskveldene på ukedager, totalt 10 kvelder + eksamen, som også var en ukedag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...