Gå til innhold

Fikk ikke sosialstønad og jeg fikk beskjed om å bruke av BSU pengene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, SoWhat? said:

Ts ville vel nevnt grunnen om det var så ille. Det hadde vært helt naturlig. Men har ikke lyst til å "kjefte" mer nå. Nok er nok. Hva jeg mener har jeg gitt klart uttrykk for, så nå holder det.

Hvis det er så store vanskeligheter på jobb, er det fullt mulig å sykmelde seg. Men gjort er gjort, og TS har bittert lært. 

Helt enig. Det lønner seg å undersøke grundig før man tar store avgjørelser her i livet - som å si opp jobben.

De fleste ville automatisk tenkt "hva skal jeg leve av" - og ikke nøyd seg om svaret "NAV" kom i tankene. Det er slikt som ødelegger velferdssamfunnet vårt, og som gjør at mange blir skeptiske til hele NAV.

Anonymkode: f0c1c...811

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så her er NAV helt urimelige i den ene enden, de holder tilbake. Og får selvfølgelig høre det grundig, hvor teite de er som holder igjen penger her, når de ser at det strengt tatt ikke er behov.

I andre enden/andre tråder, så virker det som om alt er motsatt. Da er NAV den store pengesekken som alle og enhver kan dyppe sugerøret i - det er visstnok sånn at man kan få ufør blant annet, bare ved å klage litt og være kompis med legen.

Det er merkelig hvordan NAV kan ha disse to motstridende egenskapene samtidig? Både være alt for rause med velferdsstatens goder, men også motsatt - som her?

Jeg synes sosialstønad skal gå til de som virkelig trenger det. Og når man virkelig trenger det, så har man ikke penger på verken sparekonto eller BSU. Det er en støtte som er forbeholdt de som trenger det, ikke de som føler for å bytte jobb og har oppsparte midler.

Anonymkode: f0c1c...811

Det er ikke nødvendigvis de samme som sitter og har disse meningene, det er ikke en homogen gruppe som sitter og diskuterer.

Anonymkode: e6865...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke nødvendigvis de samme som sitter og har disse meningene, det er ikke en homogen gruppe som sitter og diskuterer.

Anonymkode: e6865...0fc

Så absolutt ikke, men det er ikke til å stikke under en stol at man får kulturer, og at man har en stor grupper her som både roper høyt og mener mye (om mye) - og da også mye mange like meninger, om for eksempel nevnte NAV.

Anonymkode: f0c1c...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, minister-mio skrev:

Det er økonomisk tap å si opp jobben, men skal fellesskapet sponse det?

Trådstarter kunne ikke vite at samfunnet ble nedstengt!!!

Anonymkode: a7577...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter kunne ikke vite at samfunnet ble nedstengt!!!

Anonymkode: a7577...162

TS har 50 000,- i sparepenger i tillegg til BSU. Disse må selvsagt brukes først, uavhengig av korona.

Anonymkode: 2433e...381

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Maleficenta skrev:

Men går det da? Bsu penger er vel låst til å kun kunne brukes i forbindelse med boligkjøp? 

Man betaler tilbake skattefordelen når man tar ut BSU til annet enn boligkjøp.

Mange som må gjøre dette. Jeg gjorde det selv da jeg var i en situasjon hvor jeg trengte depositum til leilighet.

Anonymkode: 2433e...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...