Gå til innhold

Jeg ser ingen moralske dilemma med sorteringssamfunn


GhostHug

Anbefalte innlegg

21 hours ago, Drizzt said:

 Hun hadde 3 gutter, ble gravid, dro til utlandet for å se kjønnet tidlig og fant ut det var en gutt nr.4 og tok abort. Hun angret ikke ett sekund. Ble gravid igjen, sjekket at det var en jente og gikk gjennom resten av svangerskapet med et smil. Jeg forstår hennes tankegang. Hadde hun beholdt den fjerde gutten ville hun vært deprimert livet ut fordi hun ikke fikk en jente. Ja, noen kvinner tenker sånn.

Jeg tenker også sånn, og jeg er mann. Jeg ville ikke hatt en gutt om han skulle vokse opp i Norge. Jeg vil ha et barn som gir meg få bekymringer, og jeg ønsker ikke inn og ut av rektors kontor, eller bekymre meg for at ungen min vokser opp til et liv i ensomhet. Er det så vanskelig for deg å se hvorfor enkelte ønsker å få jenter istedenfor guttebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

Der jeg ser argumentasjonen til mostandardene av den nye loven, er hvor og hvordan skal man trekke grensen for hva som er greit, og hva man velger å sortere vekk? Jeg har i grunn ikke satt meg veldig inn i saken, men fikk med meg at i land hvor man hadde en slik lov som nå ble innfødt, ble det født færre barn med downs. Når man etter hvert kan kunne undersøke flere gener, hva sorterer man etter da? Jeg ser i alle fall at det kan bli vanskelig å sette en fornuftig grense. Skal man tenke på hva som er samfunnsnyttig, for eksempel? 

Jeg personlig er for endringen i loven. Skal jeg bli far, vil jeg ha et friskt barn. Jeg synes egentlig det er nok arbeid med friske barn, og hvis man da får et sykt et som krever så mye oppfølging, så blir det for mye for meg. 

Ellers er det veldig fjernt for meg at en gruppe i befolkningen mener det er ok at de skal få tvinge sine meninger, og syn på andre. Dersom noen ønsker å bære fram et sykt barm, er jo det ikke slik at jeg har behov for å tvinge dem til å ta abort. De kan få gjøre akkurat som de vil, og bære fram et sykt barn om de ønsker det. Det er det som irriterer meg med KRF og SP. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 18.40, Fanatikeren skrev:

En person med en medfødt sykdom kan leve et langt og godt liv med få problemer så lenge de får noe støtte i hverdagen. Aborttilhengerne mener disse skal nektes retten til liv og drepes uten å noen gang få muligheten til å leve. Et sykt og egoistisk menneskesyn, som tatt fra ideologier fra 30-tallet.

KAN. Men ikke alltid. Noen får bare leve noen dager eller uker.... Og med store smerter kanskje... Kommer an på hva som er galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 16.54, Drizzt skrev:

Hvor er disse ''seriøse'' studiene? Kan du lenke til minst 1 av dem? For jeg har lest useriøse studier som hevder det samme du hevder. 

 

Det er en stor forskjell mellom å ta abort på grunn av avvik med fosteret og ''bare'' abort. 

Det er mange grunner for å ta abort. Også mange gode grunner. Kjønn er ikke en av dem, men tenk deg en mor med 3 av samme kjønn som vil gå gravid en siste gang og ønsker seg gjerne et barn av det andre kjønnet. Jeg kjenner faktisk en sånn dame så det er ikke et oppdiktet eksempel. Hun hadde 3 gutter, ble gravid, dro til utlandet for å se kjønnet tidlig og fant ut det var en gutt nr.4 og tok abort. Hun angret ikke ett sekund. Ble gravid igjen, sjekket at det var en jente og gikk gjennom resten av svangerskapet med et smil. Jeg forstår hennes tankegang. Hadde hun beholdt den fjerde gutten ville hun vært deprimert livet ut fordi hun ikke fikk en jente. Ja, noen kvinner tenker sånn. 

Selvbestemt abort er nettopp selvbestemt og faren for å slite psykisk for noe man selv har valgt ut fra sine behov er vesentlig mindre. Tro meg, mange flere sliter psykisk fordi de ikke tok abort. Enten fordi de ikke viste om barnets problemer, eller fordi de ikke fikk lov av en eller annen grunn. 

Kjønn kan være en av dem dersom man har fått en unge med en sykdom som bare ett av kjønnene kan få... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det blir vanlig etterhvert å håndplukke sædceller som gir hunkjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Kjønn kan være en av dem dersom man har fått en unge med en sykdom som bare ett av kjønnene kan få... 

Det er noe annet. Da er det en medisinsk grunn bak. Der hvor det ikke foreligger en medisinsk grunn bak, er det betenkelig.

Men jeg kjenner en dame som er i den situasjonen du beskriver. Hun har en sønn med en genfeil arvet fra henne og som rammer bare gutter. Hun ble gravid igjen og tok NIPT også for å få vite kjønnet til babyen så tidlig som mulig. Det var en jente, så hun gjennomførte svangerskapet. Hadde det vært en gutt, måtte hun ta fostervannsprøve for å sjekke om fosteret hadde arvet samme genfeil og rekke fristen på 12 uker for abort hvis tilfelle.

Nå kommer Krf-erne og de andre kvinnehaterne her til å reagere skarpt at denne moren som fikk mot sin vilje et sterkt funksjonshemmet barn skulle ta den umoralske beslutningen å abortere neste foster med samme genfeil. Hun burde beholde og lide dobbelt så mye med 2 barn som trenger ekstremt mye døgnet rundt, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2020 den 16.54, Drizzt skrev:

Hvor er disse ''seriøse'' studiene? Kan du lenke til minst 1 av dem? For jeg har lest useriøse studier som hevder det samme du hevder. 

 

Det er en stor forskjell mellom å ta abort på grunn av avvik med fosteret og ''bare'' abort. 

Det er mange grunner for å ta abort. Også mange gode grunner. Kjønn er ikke en av dem, men tenk deg en mor med 3 av samme kjønn som vil gå gravid en siste gang og ønsker seg gjerne et barn av det andre kjønnet. Jeg kjenner faktisk en sånn dame så det er ikke et oppdiktet eksempel. Hun hadde 3 gutter, ble gravid, dro til utlandet for å se kjønnet tidlig og fant ut det var en gutt nr.4 og tok abort. Hun angret ikke ett sekund. Ble gravid igjen, sjekket at det var en jente og gikk gjennom resten av svangerskapet med et smil. Jeg forstår hennes tankegang. Hadde hun beholdt den fjerde gutten ville hun vært deprimert livet ut fordi hun ikke fikk en jente. Ja, noen kvinner tenker sånn. 

Selvbestemt abort er nettopp selvbestemt og faren for å slite psykisk for noe man selv har valgt ut fra sine behov er vesentlig mindre. Tro meg, mange flere sliter psykisk fordi de ikke tok abort. Enten fordi de ikke viste om barnets problemer, eller fordi de ikke fikk lov av en eller annen grunn. 

Mange sliter også psykisk etter å ha tatt abort. 
 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Mange sliter også psykisk etter å ha tatt abort. 
 

Selvvalgt abort fører meget sjeldent til psykiske lidelser. Blir kvinnen tvunget til å ta abort er faren mye større. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 0.13, Fanatikeren skrev:

De fleste foster som aborteres ville det, de fleste blir tross alt abortert fordi kvinnen ikke gidder å ta ansvar for egne handlinger og heller vil studere eller satse på karriere. En motbydlig form for egoisme vi kan takke feministene som tvang frem selvbestemt abort.

Sist jeg sjekket ble fremdeles de fleste graviditeter til ved hjelp av en mann, så hva med mannens ansvar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...