AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Jeg MÅ ta lappen. Har 0 interesse for bil og kjøring, men med min utdanning får man ikke jobb uten. Noen andre som hadde/har det slik, som synes hver kjøretime er dørgende kjedelig? Anonymkode: fe549...242 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Hva er utdanningen din? Bare så jeg vet hva jeg ikke skal studere. Anonymkode: df28a...45b 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Ja. Jeg var verken særlig opptatt av det, hadde noe motivasjon eller følte jeg hadde noe tid, men jeg hadde en mor som var veldig opptatt av at jeg skulle ta førerkortet så fort som jeg kunne. Jeg tok det like etter jeg fylte 19 år, så det ble nok en blanding av min manglende interesse og moren min sine oppfordringer. I ditt tilfelle er det vel jobben som får dra deg gjennom det. Vet ikke om det er mer eller mindre effektivt enn en masende mor. Anonymkode: cf9fe...feb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg MÅ ta lappen. Har 0 interesse for bil og kjøring, men med min utdanning får man ikke jobb uten. Noen andre som hadde/har det slik, som synes hver kjøretime er dørgende kjedelig? Anonymkode: fe549...242 Hva med å komme deg dit du vil, akkurat når du vil? Slipper å planlegge turene dine (kollektivtransport), er bare å hive seg i bilen når man har lyst. MYE lettere å ta med seg større ting når man handler mmm Anonymkode: 18e0b...516 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Jeg tar lappen også 100% p.g.a . jobb. Føler at jeg er en skikkelig slow learner 🙄 er i midten av 30 åra, og har brukt en del penger på det allerede. Gleder meg til å få lappen for å få mer frihet, men jeg hadde nok ikke gidde dette om det ikke var fordi jobben krevde det. Anonymkode: c2381...a84 1
Carrot Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 (endret) kjemi med kjørelærer er alfa og omega, hvis du bor i ålesundsområdet kan jeg anbefale en veldig dyktig en ellers er det ikke noen større motivasjon tenker jeg en at man må.. Endret 18. mai 2020 av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 For min del satte koronaen en stopper for motet. Synes kjøretimene er morsomme og jeg er avhengig av lappen siden jeg bor i gokk, så motivasjonen er i bunn og grunn der, men det føles som om jeg aldri skal bli ferdig. Kjørelæreren min motiverte meg med at jeg lå an til å kunne få kjøre opp i løpet av sommeren før landet stengte ned, men nå ser det jævlig mørkt ut. Trafikkstasjonen vår har fra før av veldig dårlig kapasitet, og nå har de en gigantisk kø med avbestilte oppkjøringer å ta igjen samtidig som det er MC-sesong og alle oppkjøringene som følger med der. Er vel heldig om det blir i løpet av vinteren. Anonymkode: 262b7...5e7 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Hva er utdanningen din? Bare så jeg vet hva jeg ikke skal studere. Anonymkode: df28a...45b Sosionom..styr unna hvis du ikke har eller ønsker å ta lappen (og ikke vil jobbe på NAV eller i skole). Anonymkode: fe549...242
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 12 hours ago, Carrot said: kjemi med kjørelærer er alfa og omega, hvis du bor i ålesundsområdet kan jeg anbefale en veldig dyktig en ellers er det ikke noen større motivasjon tenker jeg en at man må.. Jeg bor ikke der...men takk! Anonymkode: fe549...242
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 Det er jo ingen her som kan hjelpe deg med det...bare å få det gjort. Det er ikke vanskelig bare du klarer å følge med på undervisningen og siden på trafikken. Når du først har førerkort, vil du ikke være foruten. Lykke til! Anonymkode: 0265f...8f3 1
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 Jeg har forståelse for at folk synes selve bilkjøringen er kjedelig, selv om jeg personlig elsker det med mindre man står i kø eller liknende. Jeg var for så vidt ikke opptatt av å ta lappen før jeg nærmest ble tvunget på trafikkskolen, men fikk virkelig en kjærlighet for det i etterkant. Jeg har mang en gang kjedet meg og satt meg i bilen med en god podcast eller musikk og bare kjørt. Det er meditasjon for meg. Det jeg ikke forstår er hvordan folk ikke setter pris på mulighetene et førerkort gir. Om ikke mulighetene gir deg inspirasjon, da tror jeg problemene stikker dypere. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 Æsj, jeg føler med deg! Jeg er nå 23 uten å ha tatt lappen, og kastet bort masse penger på kjøreskole som jeg ikke får igjen. (Kjøpte en sånn full "pakke" da jeg var 18, så begynte jeg å studere, og nå har den "pakken" gått ut på dato). Det er kjempedyrt, og jeg som bor i by ser ikke helt poenget uansett, annet enn når jeg begynner å jobbe så vil jeg kanskje trenge lappen selv, for å komme meg til skoler feks. Skikkelig kjipt! Syns det er skummelt å tenke på å være på veien, å håndtere et stort kjøretøy i full fart fremover, ser bare masse risk med det! Ikke vil jeg har råd til bil heller, så hva er liksom poenget med det første! Æsj! Anonymkode: c77ed...e5c
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj, jeg føler med deg! Jeg er nå 23 uten å ha tatt lappen, og kastet bort masse penger på kjøreskole som jeg ikke får igjen. (Kjøpte en sånn full "pakke" da jeg var 18, så begynte jeg å studere, og nå har den "pakken" gått ut på dato). Det er kjempedyrt, og jeg som bor i by ser ikke helt poenget uansett, annet enn når jeg begynner å jobbe så vil jeg kanskje trenge lappen selv, for å komme meg til skoler feks. Skikkelig kjipt! Syns det er skummelt å tenke på å være på veien, å håndtere et stort kjøretøy i full fart fremover, ser bare masse risk med det! Ikke vil jeg har råd til bil heller, så hva er liksom poenget med det første! Æsj! Anonymkode: c77ed...e5c Håper ikke du forventer deg en partner som skal fungere som drosjesjåfør for deg. Eller at alle andre foreldre og familiemedlemmer skal stille opp for at du og det eventuelle barnet ditt skal komme seg rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 15 minutter siden, edwardnigma skrev: Jeg har forståelse for at folk synes selve bilkjøringen er kjedelig, selv om jeg personlig elsker det med mindre man står i kø eller liknende. Jeg var for så vidt ikke opptatt av å ta lappen før jeg nærmest ble tvunget på trafikkskolen, men fikk virkelig en kjærlighet for det i etterkant. Jeg har mang en gang kjedet meg og satt meg i bilen med en god podcast eller musikk og bare kjørt. Det er meditasjon for meg. Det jeg ikke forstår er hvordan folk ikke setter pris på mulighetene et førerkort gir. Om ikke mulighetene gir deg inspirasjon, da tror jeg problemene stikker dypere. Personlig synes jeg alt styret med kjøretimer var det verste. Det å kjøre på egenhånd er noe helt annet, men nå må man jo gjennom trafikalt grunnkurs, kjøretimer, teoriprøve og oppkjøring før man kan gjøre det. Anonymkode: cf9fe...feb 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, edwardnigma said: Håper ikke du forventer deg en partner som skal fungere som drosjesjåfør for deg. Eller at alle andre foreldre og familiemedlemmer skal stille opp for at du og det eventuelle barnet ditt skal komme seg rundt. Klart jeg ikke forventer at noen skal stille opp for meg med kjøring. Jeg bor jo i en by, og tar i fall offentlig transport om jeg skulle trenge å komme meg ut av byen. Jeg syns det er direkte skummelt å kjøre på veien. Anonymkode: c77ed...e5c 4
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig synes jeg alt styret med kjøretimer var det verste. Det å kjøre på egenhånd er noe helt annet, men nå må man jo gjennom trafikalt grunnkurs, kjøretimer, teoriprøve og oppkjøring før man kan gjøre det. Anonymkode: cf9fe...feb Det har vært slik i hvertfall femten rå, så det er jo ikke noe nytt. Det handler som alt i livet om innstilling. Går du inn med en negativ innstilling, så blir det kjipt. Går du inn med innstillingen om at her skal du lære noe som du får stor nytte av senere, blir opplevelsen fort mye bedre. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart jeg ikke forventer at noen skal stille opp for meg med kjøring. Jeg bor jo i en by, og tar i fall offentlig transport om jeg skulle trenge å komme meg ut av byen. Jeg syns det er direkte skummelt å kjøre på veien. Anonymkode: c77ed...e5c Og du har ikke tenkt til å få barn heller? Idioter på 90 år som knapt ser klarer å kjøre. Da klarer du det og. Invester i en bil med masse assistentsystemer, så går det helt fint. Endret 20. mai 2020 av edwardnigma
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 Jeg har ingen å øvekjøre med og må ta den... Er åså en som ikke er interessert i bil og synes stoffet er så tungt! Når corona har roet seg får jeg startet igjen. Anonymkode: 68ed3...b2e 2
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen å øvekjøre med og må ta den... Er åså en som ikke er interessert i bil og synes stoffet er så tungt! Når corona har roet seg får jeg startet igjen. Anonymkode: 68ed3...b2e Stoffet? Læreboka kan enkelt leses gjennom på en dag eller to, og faget (altså det å kjøre bil) er praktisk læring.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #19 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, edwardnigma skrev: Stoffet? Læreboka kan enkelt leses gjennom på en dag eller to, og faget (altså det å kjøre bil) er praktisk læring. Kunne du lære deg alle reglene og skiltene på en dag? BS Anonymkode: 68ed3...b2e 4
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #20 Skrevet 20. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du lære deg alle reglene og skiltene på en dag? BS Anonymkode: 68ed3...b2e Jeg forstår nå hvorfor det tar lang tid for deg å forstår hva som står i læreboka, all den tid du ikke evnet å forstå innholdet i innlegget mitt på noen som helst måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå