Gå til innhold

lo da jeg fikk vite at en kjenning tok selvmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så... du ville blitt forbannet på noen som utviser en normal reaksjon på en sjokkartet nyhet? Ikke særlig følsomt og empatisk, vil jeg si!🙃

Anonymkode: 1f922...1ad

Hvis ungen min hadde dødd, og noen hadde begynt å le. Da hadde det garantert klikket for meg. Nei, det er ikke normalt å le av at folk dør. 

Anonymkode: 374c7...49b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja som en som har slitt med selvmordstanker og har sett hvordan andre snakker om en person som har tatt livet sitt så begynner man egentlig å lure på hvorfor man gidder noe mer sliter man pyskisk er det bare å gjennomføre det.

Folk flest er bare jævlige og det er ingen som bryr seg alle bare dumper deg eller trykker deg mer hvis du sliter, du har ikke lov til å ha det vondt du skal være selvsikker eller får den derre bare gå deg en tur i skog og mark så blir alt så mye bedre.

Fyfaen folk er bare jævlige finnes ikke en alright person i dette landet lenger, en kar som fikk en depresjon hadde unger og familie men som sleit med traumer han ikke viste hvordan han skulle håndtere, ingen hjelp å få selv om han tok steget ved å kontakte psykritaien for å bearbeide følelsene som for han var svært vanskelig.

Men han var jo mann og det er jo bare å manne seg opp ikke sant og du er svak og du er ditt og datt.

Vis mot til å bry deg kampanjen og de på facebook som har profilbildet med GID TID filteret vil bare spy av dem jævla fucka folk.

Hyklerske folk hele gjengen
 

Anonymkode: d02af...3f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde tilogmed en tråd her inne på KG der en kvinne beskrev at samboeren forsøkte å ta selvmord og responsen fra kvinner var bare dump han ikke noe å samle på.

 

Anonymkode: d02af...3f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så... du ville blitt forbannet på noen som utviser en normal reaksjon på en sjokkartet nyhet? Ikke særlig følsomt og empatisk, vil jeg si!🙃

Anonymkode: 1f922...1ad


Anser det ikke som normalt å le av selvmord. Jeg hadde nok fått en normal reaksjon på slik latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Jeg kan også reagere sånn på ting som ikke burde ha den reaksjonen. Klarer virkelig ikke å kontrollere det. 

Da jeg var gravid og hadde den første ultralydundersøkelsen begynte jeg å le. Jeg lo og lo og lo. Klarte ikke slutte og tårene trillet. Det var forferdelig. Hun som gjennomførte ultralyden så usikkert på meg. 

Under dåpen var det samme greie. Måtte holde meg for munnen, og spesielt da presten løftet opp barnet og presenterte det for menigheten. Holdt på å le meg i hjel. 

Anonymkode: 2738c...3b8

Jeg reagerer sånn på frykt😂 hadde en latterkrampe jeg ikke har sett maken til siden jeg var fjortis mens jeg kom meg til sykehuset og inn full i rier med førtstemann...gubben trodde jeg var gæærn for han så ikke helt humoren i situasjonen i det hele tatt.

Så til TS ville jeg ikke bekymret meg så lenge jeg ikke syntes det var morsomt, litt sånn oi hva kroppen finner på når man ikke har helt kontroll over situasjonen.

Anonymkode: 1a9a7...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reagert med å smile både når samboer sa han hadde sittet i fengsel før han traff meg, jeg lo på en rar-innimeg-måte (lo på en måte ikke, men fikk med meg at jeg lagde en rar lyd som tilsa begynnelse på latter før jeg klarte å ta meg sammen) da jeg fortalte noen at jeg visste om noen som hadde dødd av anoreksi, og jeg smilte og måtte ta meg sammen da jeg skulle si kondolerer til familie ved graven til avdødd person. Man føler seg jo helt forferdelig når slik skjer, men for min del hvertfall har det ikke vært noe jeg kan kontrollere. Vet ikke om det er en forsvarsmekanisme kroppen har, en måte å takle det somer vanskelig på osv. 

Anonymkode: 441fd...992

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var ungdom fikk jeg latterkrampe i bestefars begravelse. Føltes veldig fysisk, krampe liksom. Tror jeg klarte å skjule det, fy som jeg skammet meg! For meg handlet det nok om et litt umodent forhold til egne følelser. Det er ikke noe man kan styre Ts! Men du kan jo forklare deg til vedkommende som ga deg nyheten. For det kan jo misforstås og virke sårende.

Anonymkode: 27942...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ungen min hadde dødd, og noen hadde begynt å le. Da hadde det garantert klikket for meg. Nei, det er ikke normalt å le av at folk dør. 

Anonymkode: 374c7...49b

Her snakker vi om en ikke-viljestyrt reaksjon/forsvarsmekanisme, som Ts. selv ble overrasket over. 

Anonymkode: 1f922...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ungen min hadde dødd, og noen hadde begynt å le. Da hadde det garantert klikket for meg. Nei, det er ikke normalt å le av at folk dør. 

Anonymkode: 374c7...49b

Det skjønner jeg godt. Det er utrolig respektløst å le når noen dør. Samtidig er det ikke alltid folk klarer å regulere seg i slike øyeblikk, og noen vil da reagere upassende i situasjonen. Det betyr ikke at de synes det er morsomt at noen er død. Det betyr kanskje at de synes det er så forferdelig at de ikke vet hva de skal gjøre av seg. Da kan stress gjøre at man reagerer feil. 
 

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Noen ganger reagerer kroppen på en litt «rar» måte. Jeg fikk latterkrampe i min oldemors begravelse, det var rett og slett kroppens forsvar for min del, det var en så ufattelig tung dag. 

Anonymkode: be522...982

Jeg hadde latterkrampe i min pappas begravelse og da jeg fødte min datter. Helt surrealistisk 😳😐

Anonymkode: 02f50...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Vil si det er ganske rart å reagere sånn når man får vite om et tragisk selvmord. 

Anonymkode: ab15a...bd5

Det er faktisk ikke unormalt. 

Anonymkode: 8102e...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 10.38, Chantielle skrev:


Anser det ikke som normalt å le av selvmord. Jeg hadde nok fått en normal reaksjon på slik latter.

Jo,det er faktisk ikke unormal reaksjon på tragiske hendelser. Min far tok livet sitt. Jeg begynte å Kure håret Og vaske badet for det ble veldig viktig akkurat da. Det kalles sjokkreaksjon

Anonymkode: 8102e...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.5.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Vil si det er ganske rart å reagere sånn når man får vite om et tragisk selvmord. 

Anonymkode: ab15a...bd5

 

På 17.5.2020 den 14.08, Chantielle skrev:

Du har vel vanskeligheter med å vise empati synes det som,er ganske vanlig i dagens samfunn.Personlig er jeg nok mer følsom, og hadde muligens blitt fly forbanna og hatt intens lyst til å klappe til noen som hadde ledd i en slik situasjon. En slik reaksjon er nok også normalt.

Så bastante dere er om ting dere mangler kunnskap om. Det synes jeg er flauere enn at kroppen har en uventet, og uønsket, sjokkreaksjon.

Anonymkode: a830e...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Så bastante dere er om ting dere mangler kunnskap om. Det synes jeg er flauere enn at kroppen har en uventet, og uønsket, sjokkreaksjon.

Anonymkode: a830e...da3

Ordet normalt brukes ved beskrivelse av gjennomsnittlig/oftest/vanligst reaksjon. Den vanligste reaksjonen når man blir fortalt at noen har begått selvmord er ikke å le.Det er mer naturlig og normalt å vise sorg/tristhet. 
Å reagere med 'sinne' ovenfor noen som ler av et tragisk hendelse,er normalt. Det kan oppleves som sjokk og med vantro.
Det er mulig at noen synes det er mer moralsk og akseptabelt å le av selvmord,enn at folk reagerer sterkt på deres latter.
Kjenner meg ikke det minste flau.Har man uønskede reaksjoner,så bør man tolerere at andre også har sine (uønskede) reaksjoner på oppførselen deres.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er fullstendig normalt å begynne å le som følge av at man får et sjokk. Dette er et kjent fenomen. Også mennesker i livsfare kan begynne å le.

Selv befant jeg meg i livsfare en gang og trodde at mine venner var døde (vi ble tatt av snøskred), jeg reagerte med å få fullstendig latterkrampe og klarte ikke å slutte å le.

Anonymkode: 79633...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.5.2020 den 13.39, Atomlynet skrev:

Det er helt normalt å le av sånne ting. Husker jeg fikk latterkrampe når Åsta-ulykken kom på nyhetene. 

Det er nok noen få som reagerer sånn, men NEI, det er ikke helt normalt !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også å smile/le en gang jeg fikk en helt forferdelig nyhet. Det var nok bare et sjokk, jeg forsto heller ikke relasjonen min men har skjønt at det er normalt. 

Anonymkode: 9f357...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pillarguri skrev:

Det er nok noen få som reagerer sånn, men NEI, det er ikke helt normalt !

Jo, det er normalt! Kom med bevis på at det ikke er normalt!
Her har du en kilde av mange på at jo, det er normalt. 
https://www.klikk.no/helse/velvare/kroppogsinn/det-er-sa-pinlig-men-umulig-a-unnga-2543357

Anonymkode: 6bbc0...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...