Gå til innhold

Mange her som har opplevd å bli forfulgt i Oslo eller andre steder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker for et par år tilbake hvor jeg gikk innom PRIDE festivalen i Oslo. 

Der møtte jeg på en ekkel mann i slutten av 30 årene tror jeg, som plutselig begynte å spørre om jeg ville ut å drikke øl med han sa nei takk og fortsatte å se rundt i området.

Han fortsatte å gå bort til meg flere ganger etter dette og insisterte på vi måtte finne på noe sammen og at han hadde et fint sted i Oslo som jeg absolutt måtte sjekke ut, han kunne spandere øl, blablablaa. Jeg fortsatte å si nei takk jeg vil ikke, la meg være ifred.

Bestemte meg for å gå mot toget for å reise hjem tidlig da jeg ble sliten av dette og jeg trodde han var borte. Viste seg til at han hadde fulgt etter meg helt til togstasjonen. Han hadde satt seg ned i samme vente området som meg stirret gjentatte ganger på meg og hvilket tog jeg skulle på. 

Når toget kom og jeg gikk bortover til det så fulgte han etter meg igjen. Jeg spurte "hva faen skal du!?"  han svarte da at "Vi skal hjem til deg og kose oss skal vi ikke?" og prøvde å legge armen rundt meg.

Fikk helt panikk av denne fyren så raste bort til nærmeste vekter på stasjonen å sa at denne ukjente mannen har fulgt etter meg i hele dag, han har pushet på meg å sagt han bor i Oslo og plutselig insisterer han at han skal bli med meg hjem. Jeg tør ikke å gå på toget før jeg vet han er borte.

Mannen løp vekk når jeg gjorde det.

Er noe av det mest ukomfortabelt jeg har vært borti og har ikke særlig lyst til å oppleve det igjen 😤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Kongsberg ble jeg ofte forfulgt av en utenlandsk mann da jeg var ung voksen. Hvert eneste sted jeg var, var også han og da gikk han etter meg til jeg klarte å gjemme meg lenge nok et sted. Krysset jeg gata så kom han etter med et ekkelt smil. 

Anonymkode: 77a48...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Ja for en del år siden så fikk jeg seks av våre nye landsmenn etter meg i en av de største byene her i Norge. På åpen gate vil jeg ikke møte dem for det er så lett å miste oversikten slik at jeg løp inn i et mørkt smug. Jeg løp nok en del raskere enn dem slik at jeg hadde noen sekunder å komme på plass på før de rundet hjørnet og inn i smuget en etter en. Det gikk kansje fem til ti sekunder så lå alle seks rett ut. La dem fint i stabilt sideleie før jeg ruslet blid og fornøyd videre dit jeg skulle på byen. 

Folk så jo at de hadde løpt etter en fyr inn der og de spurte meg om jeg hadde sett hva som foregikk? Jeg sa som "sant" var at jeg hadde ikke sett noen eller hørt noe så de måtte sikkert ha løpt forbi før jeg kom.

Hvorfor var dem etter deg?

Anonymkode: 285e6...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang i Kongsberg ble jeg også forfulgt fra et utested til et annet av 3 menn. En på hver side og en bak meg som hang på, skikkelig ubehagelig. Jeg løp i armene på en bekjent for å komme meg unna de. Da jeg snudde meg så løp de over gaten, så det var skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: 77a48...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var dem etter deg?

Anonymkode: 285e6...f6c

Hvordan skal man vite sånt?

Anonymkode: 77a48...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var dem etter deg?

Anonymkode: 285e6...f6c

Fordi jeg "hindret" dem i å slå ihjel en normann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Fordi jeg "hindret" dem i å slå ihjel en normann. 

😐

 

Hvorfor skulle dem slå ihjel en normann?

Anonymkode: 285e6...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😐

 

Hvorfor skulle dem slå ihjel en normann?

Anonymkode: 285e6...f6c

Vet ikke. De stod å hoppa på hodet hans mens han lå nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så bor jeg heller ikke i Oslo - Men kjenner en ung jente som var høygravid og hun ble slått hardt i magen av en kar på bussen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2020 at 10:55 PM, AnonymBruker said:

En random gammel asiater stod på et hjørne på Storhaug i Stavanger, følgte meg alltid noen meter mens jeg var på vei til jobb om formiddagene. Han sa aldri noe, men kunne finne på å plystre etter meg, eller slikke seg rundt leppene🤢🤢🤢

Etter et par uker med dette var jeg litt lei rutina, så i det jeg kom til hjørnet kikka jeg han rett i fjeset og rakk han fingeren. Holdt den oppe helt til jeg runda andre hjørne. Fjeset  hans forandra seg fra ekkel gris til skuffet bestefar i det han ristet på hodet til meg som om han da "skam deg, unge dame, en viser da ikke fingeren til folk". 

Etter det byttet han hjørne til rett over gata, der han fremdeles stod og slikket seg rundt leppene, men jeg slapp iallfall å kjenne lukten av ingefær. 

Anonymkode: 7851d...70b

Haha! Vet akkurat hvem du mener, han er temmelig lav, sant? Han ER faktisk en gammel gris. En dag så jeg ham klemme en liten jente, hun må ha vært max 10-12 år. Jeg jaget ham bort og spurte den stakkars jenta om det gikk greit.

Anonymkode: a1252...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et hotell i Oslo.  var rundt midnatt. Jeg skulle med heisen opp til rommet mitt. Det kommer en ekkel fyr som blikket meg fra topp til tå og sier jeg ser bra ut, kommenterer kroppsdeler osv. Etter hvert som heisen går oppover får jeg en dårligere og dårligere følelse. går ut av heisen og han følger etter. Jeg stopper ved min dør og da stopper han og. Jeg var superredd blitt. Jeg åpner døra for å gå inn og han ser jeg er alene på rommet. Kom meg inn på rommet. skynder meg å få igjen døra, og fomler med låsen. Dørene på det hotellet er litt merkelige i låsen. Døra er ofte ikke låst når du tror du har låst den, men jeg var for redd til å sjekke for han ville vel ta det som en invitasjon om døra gikk opp, så jeg barrikaderte døra med stoler på rommet, bagasje, så det skulle bli rabalder om han forsøkte å komme seg inn. Sov ikke et sekund den natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ganger opplevd å bli forfulgt av utenlandske menn. Kjørte bil i Oslo, de lå lenge bak mens de stirret direkte inn i speilet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en ufyselig fyr fulgte etter meg hjem da jeg var tenåring , fikk nok og pusset hunden på han ! Låste opp og ropte «Rita ta mannen» og hunden kom og jaget fyren !

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodd i Oslo i 30 år uten å ha blitt forfulgt en eneste gang. Med unntak av de innmari innpåslitne selgerne nevnt over. Jobbet en stund i Torggata og måtte gå sikksakk til jobben for å unngå Fjordkraft, Aftenposten og "Heeeej, bruker ni Omega treeee, jag har en jättegod deal til dej!"

De er slitsomme, de. En av dem fulgte faktisk etter meg inn på t-banen for å overtale meg til å ta imot en "gratis" pakke i posten. Gratis my ass, garantert abonnement med bindingstid og mailadresser som ikke svarer. Så da har jeg blitt forfulgt en gang, likevel. Av en Omega3-selger.

Guttegjengene ved senteret og stasjonen bryr seg ikke om meg. De ser nok at jeg er en kjedelig gammel dame, som verken passer til å sjekke opp eller yppe til bråk med. 

Anonymkode: 1cf71...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mange år siden på Oslo S dukket stadig samme mann opp og som fulgte etter meg, han sa aldri noe til meg, men plutselig var han bare foran meg, stoppet opp, kikket på meg og gikk. Det skjedde ganske ofte i en periode hvor jeg måtte innom Oslo s hver dag fordi jeg pendlet. Jeg følte aldri meg direkte redd, men det var guffent og vurderte å tilkalle en vakt, men han forsvant alltid like raskt som han dukket opp. 

Anonymkode: e5fa5...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forfulgt to ganger da jeg bodde nær et asylmottak med mange enslige, unge menn 😏 Tror bare de hadde lite å gjøre, men det var uansett en ekkel opplevelse.

Anonymkode: f2430...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bodd flere år i Oslo, men nei, har aldri blitt forfulgt. Det tror jeg egentlig jeg aldri har blitt noe sted.

Anonymkode: 7c8e9...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2020 at 5:29 PM, Hr. Aktiv said:

Ja for en del år siden så fikk jeg seks av våre nye landsmenn etter meg i en av de største byene her i Norge. På åpen gate vil jeg ikke møte dem for det er så lett å miste oversikten slik at jeg løp inn i et mørkt smug. Jeg løp nok en del raskere enn dem slik at jeg hadde noen sekunder å komme på plass på før de rundet hjørnet og inn i smuget en etter en. Det gikk kansje fem til ti sekunder så lå alle seks rett ut. La dem fint i stabilt sideleie før jeg ruslet blid og fornøyd videre dit jeg skulle på byen. 

Folk så jo at de hadde løpt etter en fyr inn der og de spurte meg om jeg hadde sett hva som foregikk? Jeg sa som "sant" var at jeg hadde ikke sett noen eller hørt noe så de måtte sikkert ha løpt forbi før jeg kom.

Dette virker jo som en glorfisering av det som kan virke som uprovosert vold fra din side!

Skummelt med sånne mennesker som deg i gatene, som kan finne på å slå ned folk over en idé om hvordan man ser ut.

Tøff du da, som la alle seks i stabilt sideleie, det skal du ha!

Anonymkode: 7c8e9...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette virker jo som en glorfisering av det som kan virke som uprovosert vold fra din side!

Skummelt med sånne mennesker som deg i gatene, som kan finne på å slå ned folk over en idé om hvordan man ser ut.

Tøff du da, som la alle seks i stabilt sideleie, det skal du ha!

Anonymkode: 7c8e9...396

Tja de seks hadde nettopp rasert og torturert en normann på åpen gate stygt ved å deriblant hoppe på hodet hans. 

Du kan se på meg som en gjøk og idiot. Det går helt fint det for jeg reddet livet hans. For å si det litt enkelt så var det bedre at det ble dette utfallet enn at de kansje drepte fyren og fikk fortsette sin hensynsløse ferd mot andre hjelpesløse folk med helt andre interesser enn å sloss i bygatene.

Kapasitet har jeg ja. Kan sikkert være være skikkelig brutal også, skummel er jeg ikke. Spør mine nærmeste. Aldri har jeg løftet en finger mot noen som ikke har fortjent det. Hjelper gamle damer over gaten gjør jeg også. Redder skadede dyr også.

Slår jeg først så er det en grunn til det og en veloverveid handling. Da kommer det heller ingen unnskyldning i etterkant. 

Stabilt sideleie er for åpne luftveiene slik at de ikke kveles hvis de blir liggende lenge. Har ikke tenkt å ende opp som drapsmann. ;) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Vet akkurat hvem du mener, han er temmelig lav, sant? Han ER faktisk en gammel gris. En dag så jeg ham klemme en liten jente, hun må ha vært max 10-12 år. Jeg jaget ham bort og spurte den stakkars jenta om det gikk greit.

Anonymkode: a1252...c89

Haha jeg skjønte også hvem det var snakk om med en gang 😅 Han har vært kjent for å være en gris som går etter ungjenter siden mamma var ung... Bodde rett ved siden av et sted han drev å solgte brukte hvitevarer fra, han ropte på meg hver dag og sto ofte og kikket inn vinduet til leiligheten min. Jeg bare snur om jeg ser han nå. 

Anonymkode: d6bdc...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...