Jump to content
Sign in to follow this  
UkjentN

Hvorfor manglende respekt for pop-artister?

Recommended Posts

UkjentN

Jeg vet at gjennomsnittsmennesket har respekt for pop artister, men hvorfor har veldig mange musikere og artister manglende respekt for pop artister?

Det er veldig vanlig å høre musikere og artister snakke om pop musikk, som om det ikke er musikk! Som om det ikke er kunst på samme måte som Jazz eller Rock.

Hvorfor ser musikere og artister ned på pop artistene på VG lista?

Fortsetter under...

000VF000

Fordi mange av de skriver ikke egne tekster eller melodier for de er ikke musikere de er «artister».

AnonymBruker

Nå aner jeg ikke hva som befinner seg på VG-lista da det er en evighet siden jeg var der sist, men hvis det er de artistene jeg tror det er, snakker man altså om folk som ikke lager egne sanger, stort ikke kan synge (men bruker Auto-Tune), og heller ikke spille da dagens poplåter på mange måter lages på en datamaskin, og akkordene er av den helt elementære typen.

Eeeeeh ... og disse masseproduserte, syntetiske greiene skal kalles "musikk"?

Som attpåtil skal respekteres ...?????????

Musikken var bedre før – og jeg kan bevise det.

- B.

Anonymkode: 96869...598

AnonymBruker

Fordi de fleste som liker pop er jenter

Anonymkode: 1d058...12b

AnonymBruker

Ofte lite meningsfulle tekster. Ofte lite kreativ melodi og tekst. Ofte lager ikke artisten egen musikk. 

Anonymkode: 7e7ce...90c

UkjentN

Hva med artister som Rihanna, Chris Brown, Ed Sheeran og Michael Jackson?

Det er jo artister som er MINST like gode som enhver annen IKKE-pop artist, om ikke VELDIG mye bedre. Om ikke de aller mest talentfulle artistene vi har!

Annonse

AnonymBruker

Det er noen som går inn for å bare lage hits og leve på det. Da er det er stort "hitmaking team" bak låtene. Også er det det at det er veldig klisjefylt og oppbrukt ofte. Man tar en formel som funker, og selger den.

Jeg sier ikke at jeg ikke liker pop musikk selv, men skjønner at det ikke er like kred som de som lager noe eget og originalt. 

Anonymkode: 0b0ad...e6c

AnonymBruker

Fordi musikken deres er gørrkjedelig. Alltid 4/4, og tekstene er nesten alltid om forelskelse, og nesten alle er skrevet i andre person.

Anonymkode: e146e...1e1

AnonymBruker
18 timer siden, UkjentN skrev:

Hva med artister som Rihanna, Chris Brown, Ed Sheeran og Michael Jackson?

Det er jo artister som er MINST like gode som enhver annen IKKE-pop artist, om ikke VELDIG mye bedre. Om ikke de aller mest talentfulle artistene vi har!

Ikke plasser Michael Jackson sammen med Chris Brown igjen, ok takk. 

Anonymkode: c35f2...916

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noen som går inn for å bare lage hits og leve på det. Da er det er stort "hitmaking team" bak låtene. Også er det det at det er veldig klisjefylt og oppbrukt ofte. Man tar en formel som funker, og selger den.

Jeg sier ikke at jeg ikke liker pop musikk selv, men skjønner at det ikke er like kred som de som lager noe eget og originalt. 

Anonymkode: 0b0ad...e6c

Dette. Pop er som kiosklitteratur. Greit til sitt bruk, men ikke egnet til å nå de dypere lag i sjela.

Anonymkode: 3a2aa...578

Bunuel

De selger seg selv. Det er vel ingen som liker folk som horer seg ut for penger.