Gå til innhold

25 år og har ikke lappen! Slett med motivasjonen og økonomi.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Yes. Skammer meg for det. Drar ned på selvtilliten min og er noe som irriterer meg ganske mye. Jeg startet i 2014 fullførte alt opplæring i løpet av 2015. Men da jeg kom til oppkjøringen strøk jeg 3 ganger. 

1. I Drøbak 

2. to ganger på Billingstad 

Dessverre så sto det ikke helt til. Jeg trengte mer kjøretimer på veien og det synes jeg forsåvidt er ok. Så gav f i det nå i nærmest 2 år. Grunnet skole, motivasjon, økonomi (Nå har jeg ingen jeg kan kjøre med på privaten, så alle kjøretimene må og måtte  betale for selv til kjøreskolen). Heldigvis er motivasjonen tilbake nå og planlegger å komme tilbake på banen nå til sommeren, det blir ikke noe sommerferie til utlandet noe som medfører at jeg vil da ha mer tid,  penger og det tenker jeg å bruke på lappen. Jeg har jo kun teoriprøven og oppkjøringen igjen. Min tidligere kjørelærer sa alltid at jeg var klar, men at jeg bare slet litt med angst, det er litt skummelt når en ukjent sensur som du ikke har noe kjennskap til skal sette ved siden av og vurdere deg! Da er det mye lettere å gjøre feil også. 

Noen som har noen kjøreskoler å anbefale i Oslo som jeg kan få noe nytte av eller burde jeg bare bruke den tidligere kjøreskolen siden de kjenner til meg godt?

Hvor er det lettest å kjøre opp i Oslo? Noe tips?

Anonymkode: 3db14...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal bruke din tidligere kjøreskole, kommer vel an på hvordan du følte du ble tatt vare på der.

Ga de deg god opplæring? Det du strøk på - var det ting du visste du slet med fra før? Hadde fått påpekt fra trafikklærer?

Hva mente trafikklærer om at du kjørte opp? Mente h*n at du var klar? 

Hvordan reagerte trafikklærer på at du strøk? Tok h*n seg tid til å forklare hva og hvorfor? Eller «skyldte h*n på sensor»?

Anonymkode: 56025...76a

AnonymBruker
Skrevet

Her må det jo være oppkjøringen i seg selv som gjør at tabbene kommer på rekke og rad og ender opp med at du stryker. Greier du å reflektere litt rundt hva som skjedde på de tre gangene du strøk? Hvilke feil gjorde du, og hvorfor gjorde du det? 

Jeg forsøkte å blokkere ut sensor så mye jeg klarte og fokuserte på å gjøre det han sa jeg skulle gjøre. Sensoren freaket ut i et par situasjoner, som gjorde at jeg trodde jeg strøk, men da var det desto viktigere å holde hodet kaldt og holde meg til det jeg hadde lært. Du kan jo kjøre. Hvis ikke hadde du ikke blitt anbefalt å kjøre opp tre ganger. Men jeg tror du får mest utbytte av å jobbe med angsten din i oppkjøringssituasjonen. 

Anonymkode: ebb30...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Velg Risløkka. Og det vikitgste er når du kjører opp.

Velg et tidspunkt hvor det er rushtrafikk. Da er det kø på veiene og alt går i 5 km/t. Du kan ikke gjøre feil i gangfart. Det meste av oppkjøringen tilbringes i saktegående kø, og innen dere kommer dere ut på landeveien må sensor ta en kortere rute for å holde tidsplanen.

Anonymkode: cc217...4a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Velg Risløkka. Og det vikitgste er når du kjører opp.

Velg et tidspunkt hvor det er rushtrafikk. Da er det kø på veiene og alt går i 5 km/t. Du kan ikke gjøre feil i gangfart. Det meste av oppkjøringen tilbringes i saktegående kø, og innen dere kommer dere ut på landeveien må sensor ta en kortere rute for å holde tidsplanen.

Anonymkode: cc217...4a2

Risløkka har noen av de vanskligste rutene. Men det med rushtrafikk er interessant. Tror du ikke de vet det og har planlagt en annen rute for disse rutene planlegges på forhånd?

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Om du skal bruke din tidligere kjøreskole, kommer vel an på hvordan du følte du ble tatt vare på der.

Ga de deg god opplæring? Det du strøk på - var det ting du visste du slet med fra før? Hadde fått påpekt fra trafikklærer?

Hva mente trafikklærer om at du kjørte opp? Mente h*n at du var klar? 

Hvordan reagerte trafikklærer på at du strøk? Tok h*n seg tid til å forklare hva og hvorfor? Eller «skyldte h*n på sensor»?

Anonymkode: 56025...76a

Noen av de tingene, viste jeg at jeg slet med. Men må huske på at 2 av de sensorene jeg fikk var vanskelig, spesielt hun jeg fikk sist på Billingstad blir kalt for stryke dame og trafikklæreren sa det klart og tydelig at hun stryker de fleste. Jeg fikk god opplæring fra skolen da. Jeg tenker å bruke en ny kjøreskole så jeg får 2 syn på kjøringen min ved å ta noen ekstra kjøretimer. Men spørsmålet blir jo da hvor mange kjøretimer trenger jeg da?

Kjøre læreren klagd ikke på sensoren veldig mye nei. Og han mente at jeg var klar yes. Det skal sies at det var en flink kjørelærer. 

Trafikk læreren var ikke med i bilen. Hvordan han reagerte, så ut som at han ikke likte det, men tror han også var litt glad for da blir det mer penger for dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...