Gå til innhold

Pris for å leie Solstrand på Os ved Bergen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Bryllup

Noen som vet hva det koster å leie Solstrand Fjordhotell på Os ved Bergen for bryllup? Evt hvilke kuvertpriser de har, eventuelle vilkår for å leie som betyr noe i kroner og øre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sjekket opp dette, og vi regnet ut at kuvertprisen blir ca 1200 - 1500. Dere kan ikke leie hele hotellet (da blir det i så fall et veldig stort bryllup :wink:) - men de har bare et bryllup på en kveld i hver fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 15 år senere...

Drar opp igjen denne.

Noen som har holdt bryllup her og vil dele sine erfaringer?

Anonymkode: 32e83...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene siden 2005 har nok steget betraktelig, Så hvis du vil få nøyaktig pris må du ta en telefon å snakke med de, eller sjekke ut hjemmesiden for å se hva som står der

Anonymkode: b24f7...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg hørte må halvparten av gjestene sove over for å ha bryllup der, noe å ha i bakhodet 😅

Anonymkode: bbbd0...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg hørte må halvparten av gjestene sove over for å ha bryllup der, noe å ha i bakhodet 😅

Anonymkode: bbbd0...84f

Ja nå er det 80 % av gjestene, står det på nettsiden deres. 

Har sendt en Mail til Solstrand men Noen her som vet hvordan dette fungerer i praksis? Jeg ser jo at andre hotell praktiserer noenlunde det samme men med ulike krav til hvor mange som må være overnattende gjester. Hva skjer om noen av gjestene ikke kommer og det blir under 80% overnattende..Blir brudeparet fakturert for dette?

Er også interessert i å høre erfaringer fra andre som har holdt bryllup eller vært i bryllup på Solstrand.

 

Anonymkode: 32e83...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.6.2020 den 7.27, AnonymBruker skrev:

Ja nå er det 80 % av gjestene, står det på nettsiden deres. 

Har sendt en Mail til Solstrand men Noen her som vet hvordan dette fungerer i praksis? Jeg ser jo at andre hotell praktiserer noenlunde det samme men med ulike krav til hvor mange som må være overnattende gjester. Hva skjer om noen av gjestene ikke kommer og det blir under 80% overnattende..Blir brudeparet fakturert for dette?

Er også interessert i å høre erfaringer fra andre som har holdt bryllup eller vært i bryllup på Solstrand.

 

Anonymkode: 32e83...779

Jeg ville bedt gjestene booke selv, så er de økonomisk ansvarlig hvis de å lyser i siste liten 😅 

Det er nydelig på Solstrand om sommeren, maten er også god. Jeg har dessverre ikke vært i bryllup der. Mest fordi jeg bor 10 minutter unna, svært få lokale har bryllup der på grunn av overnattingsregelen.

Anonymkode: bbbd0...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bedt gjestene booke selv, så er de økonomisk ansvarlig hvis de å lyser i siste liten 😅 

Det er nydelig på Solstrand om sommeren, maten er også god. Jeg har dessverre ikke vært i bryllup der. Mest fordi jeg bor 10 minutter unna, svært få lokale har bryllup der på grunn av overnattingsregelen.

Anonymkode: bbbd0...84f

Nå vet jeg ikke med Solstrand, men på flere andre hoteller som tilbyr bryllupsarrangering og har krav om overnatting er det brudeparet som må levere navneliste til hotellet to uker på forhånd. Hvis det f.eks kreves belegg på 20 rom for å ha bryllupet der må brudeparet levere liste over hvem som skal ha rom, har de da bare navn til 16 rom må de uansett betale for de resterende. Så å be gjestene booke rom selv gjør det faktisk værre for brudeparet, da de uansett er økonomisk ansavrlig for et visst antall. 

Anonymkode: 5184a...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt feil å påkrevde bryllupsgjestene å overnatte et bestemt sted. Solstrand er ikke akkurat det billigste hotellet. Hva om gjestene ikke har råd?

Anonymkode: 32e83...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det blir litt feil å påkrevde bryllupsgjestene å overnatte et bestemt sted. Solstrand er ikke akkurat det billigste hotellet. Hva om gjestene ikke har råd?

Anonymkode: 32e83...779

Da betaler brudeparet. 80 % må ikke overnatte, men hotellrom tilsvarende 80 % av deltakerne må betales for.

Anonymkode: ccfda...47e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da betaler brudeparet. 80 % må ikke overnatte, men hotellrom tilsvarende 80 % av deltakerne må betales for.

Anonymkode: ccfda...47e

Det blir enormt dyrt :hakeslepp:

Anonymkode: 32e83...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...