Gå til innhold

Pergo- noen erfaringer????


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tass2406

Skal starte med vår første Pergokur nå. Lurer på om det er noen som vil dele sine erfaringer...

-Hvor mange kurer har dere prøvd?

-Bivirkninger?

-Hvordan vet du om du fikk eggløsning?

Til dere som det ikke virket for... Hva er neste skritt til å komme seg ut av gruppen ufrivillige barnløse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pergotimer

Hei!

-Hvor mange kurer har dere prøvd?

-Bivirkninger?

-Hvordan vet du om du fikk eggløsning?

Jeg tok en kur og ble gravid! Da hadde vi prøvd i 2,5 år. Husker ikke helt om det var enkel eller dobbel kur, men tror det var dobbel. Det var ihvertfall to piller jeg skulle ta hver dag.

Kan ikke huske noen store bivirkninger. I tiden frem mot testing var jeg jo veldig i tvil om det var graviditetssymptomer eller bivirkninger av pergoen jeg hadde - men så var det altså grav.symptomer! Det eneste er at jeg tror syklusen min ble noe lenger, for jeg testet negativt like før jeg skulle hatt IKM etter "vanlig" syklus. Og altså positivt noen dager etter.

Jeg hadde eggløsning uten Pergo også, ifølge temperaturskjemaet. Og relativt regelmessig syklus (varierte med noen dager, riktignok). Hos meg skulle Pergo gi bedret modning av eggene. Tempet forøvrig i Pergo-måneden også, for å følge med når jeg fikk EL.

Angående neste skritt, så tror jeg det avhenger av hva du har vært gjennom av utredning først. Jeg hadde vært gjennom utredning inkludert lap., så hvis gjentatte pergokurer ikke hadde gitt resultat, hadde prøverør vært neste skritt. Hvis du ikke har vært gjennom utredning regner jeg med at du blir sendt inn til lap. osv.

Jeg ønsker deg (dere) LYKKE TIL med kuren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange kurer har dere prøvd?

-Bivirkninger?

-Hvordan vet du om du fikk eggløsning?

Vi hadde tre dobble kurer.

Jeg fikk birvirkninger som vondt i hodet, kvalm og veldig svimmel. Men det var overkommelig.

De tok en blodeprøve for å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning på en av kurene og det hadde jeg.

Siden pergo ikke virket så ble vi sendt videre til prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal starte med vår første Pergokur nå. Lurer på om det er noen som vil dele sine erfaringer...

-Hvor mange kurer har dere prøvd?

-Bivirkninger?

-Hvordan vet du om du fikk eggløsning?

Til dere som det ikke virket for... Hva er neste skritt til å komme seg ut av gruppen ufrivillige barnløse?

Har hatt en enkel og en dobbel kur.

Jeg fikk vondt i hodet og humørsvingninger, samt litt hetetokter av den doble dosen.

Tok el tester og blodprøve som viste at jeg ikke fikk eggløsning.

Neste skritt for meg er laparoskopi. Etter det vet jeg ikke. Mulig vi prøver pergo + ovitrelle (skulle egentlig prøvd det på den doble kuren, men det krever litt oppfølging, og med så store ventelister det er lot det seg ikke gjøre). Tror vel egentlig det går mot prøverør snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er Ovitrelle?

Noen som vet hvor lang ventetid det er på prøverør

Ovitrelle er en eggløsningssprøyte. Tror det gjør at egget slippes eller noe.

Vet ikke hvor lang ventetid det er på prøverør. Men vet at det varierer veldig fra sted til sted. Skal visst ikke være ventetid omtrent på St Olavs i Trondheim f.eks. Men veien frem er jo lang. De prøver ut alt først, så tar det tid å behandle søknad, man må jo bli godkjent først, så forsamtale osv osv. Vips, så har det gått ganske så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...