Gå til innhold

Jogging gir livet mening. Flere som føler det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsket å jogge før og fikk alltid godfølelsen når jeg tok meg en joggetur, men løpte for mye en periode på asfalt og fikk en skade eller slitasje, og klarte bare å jogge maks 2-3 km før jeg fikk vondt. Jogget mindre og mindre, og nå har jeg ikke jobbet på noen år 🙊Savner den følelsen, så må vel starte igjen, men det er TUNGT å starte etter en så lange pause.  

Anonymkode: 897a7...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jogger rundt 100 km i måneden. Gleder meg til hver joggetur. Føler at det er limet sol holder meg sammen. Føler egentlig at mange joggetur er en nytelse. Hører på podcast/ lydbok/musikk eller ingenting. Her om dagen hørte jeg på to podcaster under joggeturen. Følte at jeg svevde. 

Flere som har det sånn?

Anonymkode: 50b69...69b

Nei, liker ikke å ødelegge kroppen min.

 

Anonymkode: d0df5...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jogger rundt 100 km i måneden. Gleder meg til hver joggetur. Føler at det er limet sol holder meg sammen. Føler egentlig at mange joggetur er en nytelse. Hører på podcast/ lydbok/musikk eller ingenting. Her om dagen hørte jeg på to podcaster under joggeturen. Følte at jeg svevde. 

Flere som har det sånn?

Anonymkode: 50b69...69b

Det er helt fantastisk å høre på musikk mens man jogger. Kunne godt jogge halvannen mil på en dag og nøt det, fikk masse motivasjon av å ha god kondisjon og det føltes så "lett."

Anonymkode: 897a7...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske det....men nei....syns det er fryktelig å løpe....føler jeg døøøøøør etter 3 min og klarer ikke å presse meg. 

Anonymkode: 20122...6dd

Det er slik i starten, men når du har kommet over kneika er det helt fantastisk. Det var en venninne av meg som tvang meg med på spinning flere dager i uken, syns det var et herk, men fikk veldig god kondisjon og begynte å jogge. Det er viktig å være forsiktig i starten så du ikke får en belastningsskade. Det er den største utfordringen, å begrense seg. 

Anonymkode: 897a7...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir desverre så sykt fort lei av rundene jeg tar, så nei 

Anonymkode: 6c43d...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe der. Forskning viser at jogging er som dop. 

Anonymkode: 8ed3e...3c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Men det er selvfølgelig ikke for alle. For min del elsker jeg alt med løping; å være ute i naturen, la tankene fly, være oppslukt av en lydbok/podcast/spilleliste, flyten og følelsen av at alle bekymringer forsvinner i løpet av økten. 

Man mister litt grep på distanser også når man er i zonen. Feks har jeg 11 km hver vei til jobb, og det føles som en god distanse å kjøre, eller når jeg går tur med venner så føles 8 km ut som en lang tur. Men når jeg løper så er en 15 km tur ingenting.

Men for 10 år siden så likte jeg det ikke i det hele tatt. Klarte knapt 1 km før jeg måtte stoppe, så jeg har kommet dit jeg er nå gjennom regelmessig trening. 

Anonymkode: 2a4d1...dee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2020 at 10:47 PM, AnonymBruker said:

Ååh hva jeg skulle gitt for å føle det sånn! Jeg ønsker meg egentlig en temma knivmorder som kan løpe bak meg og holde tempoet oppe. Det kunne kanskje funka..

Anonymkode: 87450...d37

Sjekk ut Zombies Run!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ganske likt som deg, Ts. Og den koden har tatt meg mange år å knekke! Begynte med løping som 13-åring og er nå 25. Har alltid vært godt trent (turner), men slitt med å legge lange distanser bak meg. Fant ut at det å sette farten ned er det som skal til. De fleste dager kan jeg løpe og trekke på smilebåndet - beklager til de som syntes jeg høres kvalm ut nå. Men det ér fantastisk! Skogsløyper/kyststi er favoritten❤️

Anonymkode: 0b76c...3e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har prøvd så mye jogging, får vondt i bena etter bare noen meter og stamper så fælt at føles som alle innvoller blandes...løpt litt på tredemølle, typ 2-3-4 km i gangen. Løpt litt motbakkintervall, det for mindre stamping og smerter og føler det bidrar mer på kondisen. 
Joggeturer tror jeg nok jeg aldri vil komme i gang med.

Anonymkode: 80f4a...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det. Men jeg får helt skrekken av at biler tuter etter meg, guttegjenger som plystrer og applauderer, heier. Kommer springende etter meg, ved siden av meg og ler seg i hjel. Nei, musikk funker heller ikke. Hadde jeg bare fått jogge i fred. 

Anonymkode: ca09d...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.5.2020 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske det. Men jeg får helt skrekken av at biler tuter etter meg, guttegjenger som plystrer og applauderer, heier. Kommer springende etter meg, ved siden av meg og ler seg i hjel. Nei, musikk funker heller ikke. Hadde jeg bare fått jogge i fred. 

Anonymkode: ca09d...b21

Jeg hadde det også sånn, om ikke like ekstremt så tiltrakk jeg meg mye uønsket oppmerksomhet på joggeturene mine. Menn som tok bilder osv.. Jeg gjorde meg skikkelig ukomfortabel og utilpass, dessverre ødela det også treningsgleden. Det som hjalp meg var å investere i treningstøy som jeg følte meg komfortabel med. Jeg har f.eks. noen litt lange singleter under løpetrøya som dekker rumpa. Jeg lytter også til musikk eller podcast mens jeg løper så da legger jeg ikke så mye merke til det. 

Anonymkode: e5e96...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å løpe og gjør det aldri. Men jeg går, mye. Minst 10 km i ulendt terreng, hver dag.

Anonymkode: 3fcef...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎12‎.‎05‎.‎2020 den 23.01, AnonymBruker skrev:

'Løpeglede' er det dummeste jeg hører. Bare dølle folk som løper.

Anonymkode: bb2be...24c

Da har du ikke hørt mye. Bare dølle folk som ikke løper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde det slik tidligere. Løp mye. Kunne finne på å snu ved ytterdøra da jeg kom hjem og ta meg en runde til. Selv på hektiske dager hvor barna skulle i bursdager og treninger her og der, så skviset jeg inn en 15-minutters løpetur om det var rom for det. 
 

Men dessverre så løper jeg ikke lengre nå. Etter beinbrudd og påfølgende komplikasjoner får jeg ikke til å jogge mer enn 10 minutter før jeg får vondt, så jeg kommer sannsynligvis aldri til å kunne løpe slik som før. Jobber med å finne ut hva jeg nå skal gjøre istedenfor, uten å måtte sette meg i bil og dra til treningssenter....

Anonymkode: a79e7...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det litt på samme måten. Føler meg rastløs og urolig i kroppen om jeg ikke får min daglige mil i joggeskoene. Er en tid for å la tankene flyte, høre på musikk eller podcast. Min husmorpause😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Gir livet mening" er å ta sterkt i, men det gir definitivt liver meg glede. 

Jeg er i så merkbart mye bedre humør, og på et så mye bedre sted mentalt, når jeg har løpt. Men det er jo bevist at trening virker bedre enn antidepressiver mot lett depresjon, og har en stor betydning for humøret. Runners high er også et velkjent fenomen. 

Men, de som nevner her at det er tortur: dere trener for hardt. Runners high, og lykkerusfølelse og sånt, kommer ved passe hard trening. Ikke blodsmak. Når jeg har presset meg max, føler jeg meg tom og sliten og gjerne litt sur. 

Anonymkode: e641d...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn også, bare med rus. Haha TS er junkie

Anonymkode: 5ee73...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2020 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har det sånn også, bare med rus. Haha TS er junkie

Anonymkode: 5ee73...137

Ja vel. Jeg tilstår jeg er en junkie.

Anonymkode: 50b69...69b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir deprimert av all trening, seriøst. Har derfor noen seriøse hage- og båtprosjekter på gang til en hver tid som holder meg i form. På vinteren snømåking på gamlemåten. 

Anonymkode: 54a49...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...