Gå til innhold

Jogging gir livet mening. Flere som føler det sånn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jogger rundt 100 km i måneden. Gleder meg til hver joggetur. Føler at det er limet sol holder meg sammen. Føler egentlig at mange joggetur er en nytelse. Hører på podcast/ lydbok/musikk eller ingenting. Her om dagen hørte jeg på to podcaster under joggeturen. Følte at jeg svevde. 

Flere som har det sånn?

Anonymkode: 50b69...69b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ingen måte. 

Anonymkode: 75a13...1e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det sånn. Føler meg så fri. Hører på musikk og bare nyter det. Har lyst å løpe hver dag.

Har belastningsskade nå, og måtte ta pause fra treningen. Det er så dritt og jeg bare gleder meg til jeg kan løpe igjen. 

Anonymkode: 65941...804

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det....men nei....syns det er fryktelig å løpe....føler jeg døøøøøør etter 3 min og klarer ikke å presse meg. 

Anonymkode: 20122...6dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ren tortur. Men godt etterpå da! Må løpe med en gang jeg står opp om morgenen da, sånn at jeg er ferdig med og slipper å «grue» meg hele dagen. Men må man, så må man i disse tider. 

Anonymkode: 5d223...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei så absolutt ikke!

Anonymkode: 7eaab...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hatet det. Finnes mer effektive treningsformer for å nå mine mål. Heldigvis :) 

Anonymkode: d7054...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh hva jeg skulle gitt for å føle det sånn! Jeg ønsker meg egentlig en temma knivmorder som kan løpe bak meg og holde tempoet oppe. Det kunne kanskje funka..

Anonymkode: 87450...d37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 3 km-erne ish synes jeg det er helt forferdelig. Og så vipps, så kommer jeg meg over en kneik og så er det helt fantastisk! Men bare ute i skogen eller annen «ordentlig» natur.

Før hata jeg å jogge for jeg jogga aldri lenge nok til å nyte det- skulle ønske jeg knakk koden litt tidligere.

Anonymkode: 2566b...954

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jogger rundt 100 km i måneden. Gleder meg til hver joggetur. Føler at det er limet sol holder meg sammen. Føler egentlig at mange joggetur er en nytelse. Hører på podcast/ lydbok/musikk eller ingenting. Her om dagen hørte jeg på to podcaster under joggeturen. Følte at jeg svevde. 

Flere som har det sånn?

Anonymkode: 50b69...69b

Det har sin misjon det ja. Her er det 70 km i uka i snitt. Får tenkt masse. De flotteste turene er når været er så dårlig at ingen andre er ute.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom du dit? Vil dit også!

Anonymkode: d5c1a...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg elsker det! Beste som finnes😊

Har løpt en del nå i koronaperioden, løpt 3000 m, løpt på fjellet, intervaller, motbakker, jogget rolig langkjøring osv. 

Terapi for sjelen❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging er sidestilt med selvskading, for min del. 

Anonymkode: 293c5...c2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Løpeglede' er det dummeste jeg hører. Bare dølle folk som løper.

Anonymkode: bb2be...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja😍 Akkurat nå plages jeg med en hoft som ikke blir bedre, håper jeg snart er ute og løper igjen😭

Anonymkode: d2aed...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å innføre regelmessig jogging og løping i 1 år. Jeg er slank, og har drevet med fotball tidligere, så kondisjonen er i utgangspunktet god. Men jeg hadde ikke løpt regelmessig flere ganger i uken tidligere. Så jeg bestemte meg for å starte, og startet opp veldig rolig med 1-2 økter i uken i flere måneder på mykt underlag før jeg økte distanse, underlag og antall ganger i uken. Var nøye med å bygge styrke i legger, samt å strekke ut. Allerede da jeg startet rolig fikk jeg ''betennelser'' diverse steder i begge beina. Dette gjorde veldig vondt og var hemmende for å føle glede med løpingen. Jeg ble etter hvert i bedre form, men smertene var så store at jeg slet med å gå dagen etterpå. Hadde dermed små pauser fra løpingen, som igjen gjorde at formen ble dårlig. Det var en ekstremt demotiverende prosess. Ikke hjelper det at jeg ferdes i et miljø der folk løper omtrent hver eneste dag og har pace på 4 min pr kilometer.

Uansett, det jeg vil si, som mange ikke forteller. Å starte med løping er en enorm tålmodighetsprøve. Jeg skjønner godt at veldig mange går ut for hardt i starten.

Anonymkode: 1c3fc...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jogging er sidestilt med selvskading, for min del. 

Anonymkode: 293c5...c2b

Hahaha. Det var akkurat det jeg tenkte både under og etter alle mine løpeturer. Følte meg alltid grusom gjennom selve økten samt etterpå

Anonymkode: 1c3fc...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Ja. Jeg elsker å løpe! Jeg er en amatør, jeg løper sakte og maks 4 ganger i uken. Men jeg elsker det. Det hjelper mot stress, det gir meg endorfin-rush nesten hver gang, og jeg føler meg sterkere. Dørstokkmila kan fortsatt være en utfordring, men jeg har holdt på lenge nok til å vite at det ALLTID er verdt det. Å få på seg løpeskoene og komme seg ut. 

Løping er nesten som dop. Jeg blir glad. Jeg føler meg sterk. Jeg får ristet av meg stress og uro. Selv om det noen ganger er blytungt, selv om jeg noen ganger ikke har lyst i det hele tatt. Men jeg angrer ALDRI etter en løpetur.

Anonymkode: 1cc16...7a7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...