Gå til innhold

Slik føler jeg meg som en innvandrer i Norge.


Ostkake

Anbefalte innlegg

For seks måneder siden flyttet jeg til Norge. Jeg vet ikke hvordan det vil bli, men jeg stilte meg ganske positiv. Jeg gledet meg å gå på norskkurs. Jeg ville lære norsk med de andre elevene. Jeg var ganske selvsikker for at jeg kunne litt norsk allerede. Mange sa at jeg var flink i norsk, men..

Den første dagen på norskkurs var ikke grei som jeg håpet. Jeg følte meg veldig dumt. Jeg forsto nesten ingenting. Jeg trodde at jeg var flink, men det var annerledes. Det er mange elever i klassen min og de snakker flytende norsk. De kan enda ord og uttrykk som ikke er i tekstboka.

Én av klassekameratene mine sa at han/hun forsto meg ikke. Det gjord meg trist og flau.

Lærer holdt undervisningen på norsk.  Det var mange ganger jeg ikke forsto hva han/hun sa. Jeg prøvde å holde både øyne og ører åpnet. Det gjord meg sliten etter klassen, men det virket som at det ikke var nok. Det gjorde meg deprimert.

Noen anbefate meg til å snakke norsk hjemme. Det gikk ikke fordi den som jeg bor med ikke snakker norsk. Dessuten har jeg ingen venner. 

Seks måneder har gått og jeg er mer deprimert. Jeg føler at jeg ikke har intergerte meg i samfunnet. Jeg føler meg ensom og verdiløst. Jeg vil få meg en jobb, men på grunn av manglende av norskkunnskaper, fikk jeg ikke jobb. Jeg har sendt søknader til noen arbeidsgivere, men det var ingen svar.

Nå ønsker jeg meg bare en jobb slik at jeg ikke føler meg verdiløs lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DislayName

Mistenkelig god norsk. Send åpen søknad til sykehjem, omsorgsboliger o.lign. 6 måneder er ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2020 at 3:29 PM, DislayName said:

Mistenkelig god norsk. Send åpen søknad til sykehjem, omsorgsboliger o.lign. 6 måneder er ikke lenge.

Takk for tips. Jeg har lest at de vil ha den som har gode norskkunnskaper, men det kan jeg prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2020 at 3:26 PM, Agricola said:

Er du svensk eller dansk?

Ikke begge deler, asiatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver veldig godt norsk. Teksten din var nesten uten feil. Det er imponerende siden du bare har bodd i Norge i seks måneder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bombibit said:

Haha, dette er så fake og dere går fem på. God bedring.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agricola
1 minutt siden, CAPS LOCK skrev:

Du skriver veldig godt norsk. Teksten din var nesten uten feil. Det er imponerende siden du bare har bodd i Norge i seks måneder

Noe som burde gjøre det opplagt at hun ikke er en innvandrer som har bodd i Norge i 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, CAPS LOCK said:

Du skriver veldig godt norsk. Teksten din var nesten uten feil. Det er imponerende siden du bare har bodd i Norge i seks måneder

Takk! Faktisk kan jeg skrive og lese litt norsk før jeg flyttet hit fordi jeg lærte meg selv. Derfor sendte skolen meg til klassen som de fleste av studentene allerede kan norsk.  

Endret av Ostkake
Skrev Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...