Gå til innhold

Bloggere som fronter Oslo Skin Lab.


Dragonheart

Anbefalte innlegg

Ref. artikkel i Dagbladet ang The Solution, som viser seg kun å være løsningen på den økonomiske situasjon til firmaet og bloggerene som hardnakket holder på at dette funker. Bloggere som fronter dette er bla. Iselin Guttormsen, Treningsfrue, Belinda Jakobsen, Speiltvillingene, Kristina Andersen, Supporterfrue og Fitfocus og mange mange flere. Altså alt fra mer seriøse (troverdige) bloggere til de som man kanskje forventer å fronte alt bare det gir kroner i kassen. Kom akkurat over en rant fra Belinda Jakobsen på insta, hvor hun holder fast i at det virker og det beste argumentet:"husk at journalister får betalt for å skape blest på nett." Men bloggere får ikke betalt for å promotere varer på nett??? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/skjonnhetspulver-slaktes/72022792

Hva syns du om at bloggere reklamerer for mirakelprodukter som dette? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er typisk - og jeg synes det er betenkelig. Jeg synes influencere reklamerer for all mulig skit - vitaminer som liksom kun virker på hodehårene, glossybokser som kommer med en haug produkter man ikke har valgt hver eneste måned, hudprodukter det ikke finnes belegg for at virker. 

De lever av dette, og jeg synes ikke det er greit å tjene til livets opphold ved å overtale folk til å bruke pengene sine på j  unk som ikke virker. 

De burde google alle produktene de får tilbud om å kjøpe - og hvis de ønsker å ha et godt tilbud til leserne sine, burde de være mye mer selektive. Men hvis de bare skulle selge ting som virker og som de får tilbud om å reklamere for, kan det være at de ikke vil kunne leve av dette, da. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankene mine er vel at når de fronter produkter som dette- som det er nok av dokumentasjon på vitterlig IKKE virker, så mister de noe kredibilitet- i mine øyne. Tydelig at de får godt betalt. Og det er vanskelig å ha full tiltro og respekt til noen som velger penger fremfor troverdighet. Stilte spørsmål til en blogger jeg følger fordi jeg liker bloggen og syns den er leseverdig- uten å få svar, og det kjenner jeg provoserte meg og skuffet meg på en måte litt, da det er en blogg som virkelig ikke er av de verste og har positivt innhold på mye annet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Tenker vel ikke noe mer enn at de vet vel ikke at det ikke funker da?.... eller så er de moralsk korrupte. Either way så sier det vel sitt om de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord snakker om The Solution i hver podcast som om de er nyfrelste. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anne 69 skrev:

Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord snakker om The Solution i hver podcast som om de er nyfrelste. 

Mens Tv2 har undersøkt pulveret og sier at det har NULL effekt. Bare humbug hele pulvergreia. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anne 69 skrev:

Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord snakker om The Solution i hver podcast som om de er nyfrelste. 

Nå er det vel også Oslo Skin Lab som sponser den podden, så uten The Solution hadde de ingen podd. Blir så falskt når meninger kan kjøpes. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragonheart skrev:

Nå er det vel også Oslo Skin Lab som sponser den podden, så uten The Solution hadde de ingen podd. Blir så falskt når meninger kan kjøpes. 

Dette er jo kjennetegnet ved hele influenser-bransjen. Det er kjøpte meninger som fremstilles som fantastiske råd fra kule folk som liksom er venner med følgerne sine. Men det er altså kjøpt og betalt. Alt sammen.

Endret av pøbelsara
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, pøbelsara skrev:

Dette er jo kjennetegnet ved hele influenser-bransjen. Det er kjøpte meninger som fremstilles som fantastiske råd fra kule folk som liksom er venner med følgerne sine. Men det er altså kjøpt og betalt. Alt sammen.

Dette! Håper flere ser det snart!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2020 den 1.31, Anne 69 skrev:

Synnøve Skarbø og Vanessa Rudjord snakker om The Solution i hver podcast som om de er nyfrelste. 

Synnøve har sånn ca 1 liter med botox i fjeset så rimelig dobbeltmoralsk spør du meg...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, miamiamia skrev:

Synnøve har sånn ca 1 liter med botox i fjeset så rimelig dobbeltmoralsk spør du meg...

Samme har Vanessa. Ingen av de kan løfte et øyebryn! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisa Røtterud har skrevet i kanalene sine at hun har gjort en hudanalyse hos Oslo Skin Lab. Men Oslo Skin Lab har altså ikke noe fysisk kontor eller laboratorium. 

Tillitsvekkende! 

Influencerreklame altså. Det er bare fanteri stort sett. De sier og gjør det de blir betalt for. 

Skuffende at noen av de jeg ser på som seriøse i bransjen også selger denne "dritten". 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA 🤣 «Husk at journalister får betalt for å skape blest på nettet». Den var god. Skikkelig moro å kaste stein i glasshus, eller hva? 🤪

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt så vet man jo at influencere er betalt for å gi fantastiske personlig råd.

 

Akkurat SKin lab synes jeg er ekstra problematisk da det er lenge siden effekten av dette ble tilbakevist. Trodde dette var ganske allment kjent nå og da er det direkte pinlig å se/ høre reklame for dette ukentlig på instagram og podcaster. Greit at de skal tjene penger, men LITT kildekritisk går det an å være, særlig om man ønsker å ha litt troverdighet fremover.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis et produkt reklameres for stort sett gjennom influensere, mister det verdi i mine øyne. Om et skjønnhetsprodukt er bra får man tak i det annet enn bare gjennom en sketchy nettside. 
 

Etter at «alle» bloggerne reklamerte for Daniel Wellington-klokkene falt den i status/verdi for mitt vedkommende. 
 

Jeg er også utrolig skuffa over influencere som liksom skal fronte en sunn livsstil og som reklamerer for tulleprodukter innen kosttilskudd. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke noe nytt at influensere reklamerer for hva som helst for penger. Og i følge dem er alt er fantstisk, og det aller beste de har prøvd. Og vi må iallfall ikke tro at de ville funnet på å reklamere for produkter de ikke elsker🙄
 

Så dette med Oslo Skin Lab er jo bare en dråpe i havet. Det er så utrolig mye rart i influenserverden. Det er dessverre slik de opererer for å tjene mest mulig penger. Det som forunderer meg at folk fortsatt har tillitt til bloggere, og tror at anbefalingene deres er oppriktig og ærlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...