Gå til innhold

Skjønner meg ikke på dette med syklus og prøverørs...


Ainaen

Anbefalte innlegg

Hei kjære prøvere...

Nå er brevet kommet fra St. Olavs hvor det står "velkommen til oss".. Vi skal ta hiv-test også er det bare å ringe og avtale tid... :P

MEN.... Bekymrer meg masse angående dette med menstruasjonssyklus. Jeg skal jo gå på ulike medisiner som skal ta over styringa på kroppen min. Noen forteller meg at behandlig starter når jeg får min menstruasjon og noen sier at den kan startes når som helst.. Hva stemmer????? :roll:

Problemet er nemmelig det at jeg veldig sjelden har menstruasjon. Ca annenhver måned. Hvis alt gå som det skal så kommer tante rød i begynnelsen av august, også neste i oktober. Noen ganger går det også tre måneder mellom hver gang :-x Vanskelig....

Er det da sånn at hvis jeg litt ut i august får vite at nå er det bare å komme til St. Olavs når tante rød kommer igjen for å starte på medisiner, så må jeg i verstefall vente til okt/nov?????????? Da blir jeg skikkelig :cry:

Kan noen hjelpe meg med dette???? Og i såfall fortelle litt hvordan det gjøres når man skal sette i gang med medisiner??

Gleder meg til å komme i gang, men gruer meg også dersom den dustete mensen skal "ødelegge" alt :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon som deg, med lange og svært uregelmessige sykluser.

Løsningen ble for meg at jeg fikk noen tabletter fra St.Olavs som gav meg en "blødning", og så startet jeg med nesespray på dag 20 i syklusen som normalt.

(Du må nok vente til dag 20 i syklusen før du får begynne med nesespray, men altså kan de gi deg noen tabletter som gjør blødningen litt mer beregnelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei du. Ser at du skrev innlegget for noen uker siden. Men jeg vil bare spørre/si at har du vært hos en soneterapeut. Jeg har gått der for å få reglmessig mens. og det har jeg virkelig. Jeg hadde ikke store troen på det, men jeg ble kjempeoverrasket.

Uansett lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...